Yonatan Sindel/Flash90

ברקע ההתנגדות באגודת ישראל: בוטלה הפגישה המתוכננת למשה גפני ולפיד

ברקע הדיווח כי בדגל התורה בוחנים הימנעות בהצבעה שתאפשר את הקמת ממשלת לפיד-בנט והמתקפה החריפה מצד אגודת ישראל נגד המהלך ונגד השיח עם לפיד, בוטלה הפגישה המתוכננת של משה גפני עם יו"ר יש עתיד, לטענת מקורביו "מסיבות טכניות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפגישה המתוכננת ליום שני הבא בין משה גפני ליאיר לפיד שעוררה סערה בתוך יהדות התורה – בוטלה. בסביבת גפני הסבירו הערב (חמישי) רשמית את הביטול בנימוק של "סיבות טכניות".

ברקע, דיווח של קובי נחשוני באתר ווינט כי בסיעת 'דגל התורה' להימנע בהצבעה על ממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד – ובכך לאפשר את הקמתה. בתמורה, הממשלה תתחייב לשמור על הסטטוס-קוו ביחסי דת ומדינה וימנע פגיעה בתקציבי הישיבות וברווחת המגזר החרדי.

לפי הדיווח, מגעים בנושא התקיימו בין גפני לבין גדעון סער, נפתלי בנט ואיילת שקד. גפני אמור היה לעלות את הדרישה בפגישה עם יאיר לפיד, אך כאמור אחרי פרסום הדיווח הפגישה בוטלה.

במענה לפניית ynet נמסר מלשכתו של גפני כי "לא היו דברים מעולם". אך שלא לציטוט, הודה אחד המעורבים במגעים כי אכן "יש כאן התלבטות אמיתית", והסביר: "ברור שלא נקבל בממשלה כזו את מה שנתניהו היה נותן, ולכן וזו רק עדיפות שנייה. אבל, צריך לזכור שבנט וסער לא באמת גרועים ממנו. לכן, אם ננעלת סופית הדלת לממשלת ימין בראשות נתניהו והמשחק נפתח מחדש – צריך להחזיק איזשהו ערוץ פתוח מולם".

הגורם עדכן כי "כרגע מנסים לראות אם יש היענות ואם אפשר להגיע להסכם טוב – ואז יוחלט אם הולכים לכיוון הזה". לדבריו, "ההבנה היא שממשלת אחדות שכזו לא תחזיק מעמד זמן רב, ולכן יש חשיבות לשמור על יחסים טובים עם בנט וסער לקראת חזרתם לגוש הימין בעידן שאחרי נתניהו".

באשר לטענת המתנגדים כי הדבר ישתק את יהדות התורה ולא יאפשר לה לתפקד כאופוזיציה לוחמת, הבהיר: "לא מדובר על כניסה לקואליציה ואפילו לא בתמיכה מבחוץ, אלא רק על הימנעות בהקמה. המפלגה תילחם בכל מקרה בממשלה הזו, והשאלה היא רק אם גפני יקפוץ יחד עם סמוטריץ' על כל חילול שבת ויתקוף או שההתנגדות תהיה רכה יותר".

מנגד, גורם במפלגת יהדות התורה המתנגד למגעים אמר "זה טירוף מוחלט". בשיחה עם ynet הוסיף כי "אין שום סיבה הגיונית לכך שאנחנו נהיה אלה שמפרקים את גוש הימין ומאפשרים קואליציה של לפיד, ליברמן וניצן הורוביץ. במקרה כזה גם נסנדל את עצמנו באופן שלא נוכל אחר כך לתפקד כאופוזיציה לוחמנית כפי שמצופה מאיתנו".

אותו גורם הוסיף כי אם אכן תקום לבסוף ממשלה כזו – הוא וחבריו ידעו כיצד למזער את נזקיה גם בלי הסכמים מראש. לדבריו, "לשתף פעולה ולפעול להקמת ממשלה כזו רק בשביל כמה ג'ובים, תקציבים וראשות ועדת הכספים לגפני תהיה טעות קשה. גם ב-2013 היינו באופוזיציה ועדיין מצאנו מי שיילחם עבורנו על חוק הגיוס ועל דברים אחרים. איש לא העלה בדעתו אז שאנחנו צריכים לתמוך מבחוץ בברית האחים של בנט ולפיד".

גפני מסביר את שבירת החרם על לפיד: "שלחו אותי לכנסת, לא ל'בית המוסר'"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גפני, תודה על שרותך המסור כל השנים, לצערנו דעותיך השמאלניות לא תואמות את המציאות בשטח ואת ההבנה המחלחלת שרק עם הימין יש איזשהו סיכוי למדינה יהודית בעתיד. כל עוד הדברים לא מופנמים היטב והמציאות הנוכחית בה השמאל בחרו חד משמעית לנתק את היהודי מיהדותו ומכל זהות שהיא באופן הכי רדיקלי שייש- לא תוכל לפעול באמת לטובת עם ישראל והציבור החרדי. נזקים כמו נסיון להיפגש עם לפיד נזכרים היטב ערב בחירות לצערנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture