צילום מסך מתוך חדשות 13

"אין ברירה אלא להקצין": משיחותי עם פרופ' יורם לס / שלומי זייבלד

אין לי בעיה עם אנשים שיש להם דעה שלילית על חרדים. אבל כשמפיצים פייק ניוז בצורת עובדות, זה מצליח לקומם אותי. לכן, פניתי היום אל יורם לס כדי להבין מהיכן הביא את הנתונים ולפיהם החרדים מקבלים דיור חינם מהמדינה • כך התנהלה השיחה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך היום צדה את עיני ידיעה שפורסמה ב'חדשות JDN' עם התבטאות של פרופ' יורם לס, האיש שעלה לכותרות בזכות אמירותיו נגד המאבק בנגיף הקורונה והטענה כי מדובר רק בשפעת עם יחסי ציבור.

הפרופ' שידע ש'אין קורונה', יודע שהמדינה מחלקת דירות חינם לחרדים

לס, אחרי ההפחדות הרגילות כי בגלל הילודה הגבוהה ב"ה ובלי עין הרע במגזר החרדי כלכלת המדינה תקרוס, והצגת העמדה הנחרצת בעד ממשלה ללא חרדים, הציג עובדה: המדינה נותנת דיור חינם לחרדים.

פניתי אליו בהודעה, הזדהיתי ושאלתי: "לצורך כתבה לתועלת הגולשים, אשמח לדעת: היכן נרשמים לקבלת דיור חינם? אני מוצף בשאלות בשעה האחרונה, ואשמח להפנות את המתעניינים הרבים. בתודה מראש".

למעלה משלוש שעות חלפו, עד שקיבלתי תשובה: "אשה עם שבעה ילדים חיה מקצבאות. גם הילדים חיים מקצבאות. והם לא חיים ברחוב. אז מי שילם בשביל הדיור שלהם?".

נעצור לרגע את ההתכתבות ביננו, כדי להעניק מעט פרשנות מהיציע. אדם המתהדר עם תואר פרופסור, לא בודק עובדות, לא חוקר ולא מתעניין. לוגית, לא מסתדרת לו העובדה שהחרדים שלטענתו חיים מקצבאות מצליחים לגור בדירה ולא מתגוללים ברחובות כמו הומלסים, ולכן הוא קובע בנחרצות כי הם מקבלים דירות חינם מהמדינה.

הגבתי לו כך: "אם אתה שואל באמת בשביל לדעת, הייתי מתחיל משיחות עם חרדים, לשמוע על ההבדלים בין אורח החיים – וממשיך בשיחות עם לא מעט חוקרי החברה החרדית, רובם המוחלט חילונים".

בשלב זה, חשף יורם לס את המקור לציוץ שלו: "מחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה. התפרסם ע"י מירב ארלוזורוב דה מרקר עתון הארץ".

נחזור לעמדת הפרשן מהיציע. מדובר בטור פרשנות הנושא את הכותרת "ישראל, תתעוררי: בכל שבוע נולדת במודיעין עילית כיתה חדשה". מדובר בטקסט די נלעג שמעיד על הכותבת כי היא מעדיפה לפרשן את הציבור החרדי על בסיס דעות מוקדמות בלי לבחון עובדות בשטח.

כך לדוגמה, היא כותבת כי "החרדים אינם משתמשים במעליות שבת, בגלל פסק הלכה קיצוני כלשהו, ולכן לא ניתן לבנות עבורם בנינים של יותר מ-6-7 קומות". בזמן שקראתי את הטקסט, הייתי באזור שמגר – ירמיהו בעיר ירושלים. הרים את עיני לבניינים הגבוהים, וצחקתי. הרגשתי מבוכה אדירה בשבילה.

בכל מקרה, זה הכיוון של הטקסט העילג עליו מתבסס פרופסור יורם לס. אבל רגע, הוא הרי טען שמדובר במחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה? אולי טעינו ומדובר בכתבות אחרות? לא. הנה המשך ההתכתבות ביננו.

"קראתי את הכתבה ההיא. הנתון היחיד מתוך המחקר נוגע לילודה. כל השאר נתונים פרשניים של הכותבת, המתעלמת לחלוטין מנתונים של כל המחקרים המלמדים על עליה קבועה (מלבד הקורונה שכמו בכל העולם, האזורים הנחשלים חוזרים לעבוד מאוחר יותר) באחוזי התעסוקה בחברה החרדית. נשים בפרט, אבל גם גברים".

"בכל מקרה, למרות שהכתבה שלה אכן עוסקת במצוקת הדיור החרדית, אפילו היא, שממש לא חשודה באהדת יתר של המגזר, לא הביאה את הדבר הזה שהמדינה נותנת לחרדים דיור חינם".

וכאן, הגיעה תשובת המחץ של יורם לס. "בציוץ אין ברירה אלא להקצין במילה אחת. אין מקום לפירוט".

כלומר: בשל מגבלת התווים בטוויטר, הוא הקצין. או אם נשתמש במילה קצת פחות מכובסת: הוא שיקר. כי למה לא להפיץ פייק ניוז ושקרים על החרדים. מי בכלל יטרח לבדוק את העובדות. מחר זה עוד יככב בתעמולת בחירות של איזה איווט או יהיר. לא נורא.

על ההודעות האחרונות שלי, הוא כבר לא הגיב. כך כתבתי לו: "אתה לא חושב שיש אנשים שעכשיו בגללך אשכרה מאמינים שכספי המיסים שלהם, ובזמן שהם נחנקים עם משכנתה אדירה, מממנים לחרדים דיור חינם? לא אכפת לך לתרום קצת לשיח הגועלי בין אוכלוסיות בשנה האחרונה?".

"אין לי כמובן בעיה עם דעות. על כך שהחרדים צריכים להישאר באופוזיציה או לקצץ בקצבאות – דעה לגיטימית לחלוטין. פרסום עובדה שקרית, גם אם מחר גיא זוהר והמשרוקית של גלובס יפריכו אותה, בעייתית. אנשים קוראים מילה, מאמינים לה, ומתחילים לשנוא אנשים בגללה. אף אחד לא יתעמק בנתונים כדי לדעת שזה לא נכון. וזה חבל בעיני. יש מספיק על מה להתווכח, גם בלי שקרים כל כך בוטים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שחבל על המאמץ של הכתב הנכבד להתעסק עם אנשים שיהדותם מוטלת בספק. אם לא יותר גרוע מכך. אדם שנלחם בחרדים זהו סימן ברור שהוא מערב רב…. וא"כ כל השאר היסטוריה, בהמשך הוא גם ידבר נגד ברית מילה וכו'.
מכאן והלאה תבקש הכתב הנכבד להביא דעות של אנשי יהודים.

מי שיפגוש את הפרופסור האידיוט הזה יכול לגלות לו שאת הדירות אנחנו מקבלים בכלל מפוטין ולא מקופת המדינה. הוא יכול להיות רגוע.

אומלל

כבר אמרו חז"ל 'זקני עם הארץ כל זמן שמזקינים דעתם מיטרפת עליהם'
רק לחשוב שהבן אדם היה פרופסור. עצוב.

לא מביטים בתמונות של רשעים ולא קוראים את דבריהם.

מדוע הכתב הנכבד עושה הפוך?

הכתב הוא כתב עבור המגזר החרדי, אז מדוע הציבור החרדי צריך לשמוע דברי הבל של אדם שדעתו השתבשה?

אני אמא חרדית לשבעה ילדים כה ירבו, ממש הסטראוטיפ החרדי של לס, ובאופן מפתיע עובדת וגם בעלי עובד לפרנסתינו, מלבד קצבת ילדים עלובה איננו מקבלים ב"ה שום קיצבה נוספת מכיוון שאיננו זקוקים לכך, אפילו הנחה בארנונה אין לנו בגלל הקשחת הקריטריונים. אז בו תאמר לי פרופסור נכבד במה בדיוק אני עושקת את קופת המדינה ואיך ילדי (ואלה שעוד יוולדו בעז"ה) ש-סטטיסטית-עתידים לצמוח לאנשים שירצו לגור דווקא פה בארץ ישראל, ולא יבזבזו את כספי משלם המיסים בשרות צבאי לא פרודוקטיבי בעליל (ע"ע ג'ובניקים או 8-0-4 כפי שהם מכונים בפי העם..) או בישיבה בכלא ויתפרנסו בנקיון כפיים, איך הם דווקא אלה שיהרסו פה את כלכלת המדינה? בתוך ליבך אתה יודע את האמת- אין עתיד לחילוניות, אין עתיד לעם ישראל ללא יהדותו, ולכן אתה דואג למלא את הארץ בגויים ועוסק באובססיה בהשחרת פני הציבור החרדי כי אתה פשוט מ פ ח ד. אז צר לי לאכזב אין לי מילים מרגיעות, אכן הרחם של האישה החרדית ינצח בשאלת המדינה היהודית- ובסופו של יום, גם אם אתה וחבר מרעיך (ובג"ץ בראשם) תלחמו ממש חזק- המדינה הזו תהיה מדינה יהודית אמיתית עם כל המשתמע, וכשהיום הזה יגיע ובעז"ה הוא לא רחוק כמדומני שתגלה שזה לא כ"כ גרוע… עד אז אתה מוזמן לרדת לכל "מדינת כל אזרחיה" אחרת על הגלובוס, ברלין האדומה מדם אבותינו השפוך היא מקום מצוין למנותקים כמוך.

האדיוט הזה אפילו לא שווה התייחסות !!! מסכן…..! אבל יש אנשים בציבור הכללי שרק יש מישהו שמוכן לרדת על הציבור החרדי ועוד שהוא פרופסור אז יעלו אותו על כל פלטפורמה אפשרית בקיצור מחכים לגאולה !!!

האדיוט הזה אפילו לא שווה התייחסות !!! מסכן…..! אבל יש אנשים בציבור הכללי שרק יש מישהו שמוכן לרדת על הציבור החרדי ועוד שהוא פרופסור אז יעלו אותו על כל פלטפורמה אפשרית בקיצור מחכים לגאולה !!!

תודה לרבקה.
חכמת נשים.

ואנחנו אומרים: קודם יפסיקו החילונים לקבל דיור חינם, אחר כך נפסיק גם אנחנו לקבל..
וכי תשאלו: "ומנין לחילונים דיור חינם"? נשיב: "מאיפה שלחרדים דיור חינם! ההבדל רק, שאתם מקבלים שתי דירות חינם, ואנחנו רק אחת"!.. ושלום על ישראל [="ענה כסיל כאיוולתו"..]

רחמנות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture