Atia Mohammed/Flash90

דובר צה"ל מאיים על חמאס: "אנחנו רק באמצע, לפנינו לילה אינטנסיבי"

תא"ל זילברמן שלל הפסקת אש וטען כי הלחץ הבינלאומי לא משפיע על תוכניות התקיפה של צה"ל. לדבריו, "צה"ל מתכנן 'לצוד' פעילים ולהמשיך לתקוף מטרות תת-קרקעיות". עוד אמר כי "היה לנו יום של תקיפות מאוד משמעותי היום ברצועת עזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אומר הערב (מוצ"ש) בריאיון לכלי התקשורת כי הפסקת האש עוד רחוקה וכי ישראל רק באמצע המבצע. בראיון ל'ווינט' אמר כי "מהיום הראשון תקפנו בכירים – את הכי בכירים. הגבנו בצורה מאוד עוצמתית והישגי הצבא מרשימים". דובר צה"ל הבהיר: "אנחנו רק באמצע, אנחנו עוד ממשיכים ויש לפנינו עוד לילה מאוד מאוד אינטנסיבי".

לדברי תא"ל זילברמן, הלחץ הבינלאומי לא משפיע על תוכניותיו של צה"ל להמשיך בתקיפות ברצועת עזה, "בתוכניות התקיפה שלנו – המשך ציד פעילים – לתקוף מטרות תת-קרקעיות, לתקוף מבנים בהם נמצאים אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. נמשיך ונעשה את זה בעזרת החוסן והגב שנותנים לנו אזרחי ישראל".

דובר צה"ל ציין בריאיון כי בישראל "רודפים אחרי בכירי חמאס, הצלחנו לחל 15 בכירים, מהם ארבעה חברי פורום מטכ"ל ובכירים במודיעין". הוא הוסיף: "הבוקר ניסינו לחסל שניים נוספים – נראה מה יעלה בגורלם בהמשך". הוא הסביר: "אנחנו עדיין לא יודעים מה עלה בגורלם. אני יכול להבטיח שכל מי ששייך לתנועת החמאס הוא על הכוונת של צה"ל".

תא"ל זילברמן הוסיף כי "היה לנו יום של תקיפות מאוד משמעותי היום ברצועת עזה עם הישגים במספר תחומים, פגענו בפעילים נוספים, הצלחנו לפגוע במשגרים רב-קניים וסה"כ ממשיכים בעוצמה ללילה נוסף של תקיפות משמעותיות בעזה".

באשר לניסיונות חיזבאללה להסיט את האש לגבול הצפון אמר: "אני לא חושב שזה לחץ כזה, אנו מסתכלים ועושים הערכת מצב רב-זירתית, אחת ליום ולפעמים כשצריך פעמיים ביום. המיקוד שלנו כרגע הוא בעזה, אנו רוצים להרגיע את יתר הגזרות וממקדים את כל החוד המבצעי והעוצמה המבצעית של צהל בלטפל בחמאס בעיקר וגם בג'יהאד האיסלאמי פלסטיני".

הדובר התייחס גם לתקיפת המגדל שבו יושבים כלי תקשורת בינלאומיים ואמר: "פגענו במגדל שיש בו נכסים צבאיים של ארגון החמאס והג'יהאד האיסלאמי פלסטיני. במקום שיש נכסים של גא"פ וחמאס, זו מטרה צבאית לגיטימית. הזהרנו את כל מי שנמצא בבניין הזה, נתנו להם את הזמן שצריך להתפנות, ורק אז תקפנו".

המראיין שאל איך צה"ל מסביר ל-AP שפוצצו להם את המשרד? והוא השיב: "אני חושב שהתשובה של העניין הזה היא בגוף השאלה. חמאס מסתתר בתוך אוכלוסייה אזרחית ובתוך משרדים של חברות עסקיות ושם הוא מבצע את הפעילות הצבאית שלו כנגדנו. לא ניתן לזה יד. הצבא תוקף, ולכל פצצה ופגז שלו יש כתובת צבאית ברורה. לעומת זאת חמאס יורה לעבר ערי ישראל ללא אבחנה על אזרחים חפים מפשע כבר חמישה ימים ברציפות. זה ההבדל הגדול, ולכן נמשיך בעוצמה".

סוכנות הידיעות האמריקנית AP התייחסה לתקיפת המגדל שבו נמצאים משרדיה. נשיא AP גארי פרואיט הגיב בזעזוע לתקיפה ומסר כי "אנחנו מזועזעים ונחרדים שהצבא הישראלי שם למטרה ותקף את הבניין שבו נמצא המטה של AP ושל גופי חדשות אחרים בעזה. הם ידעו את המיקום שלנו מזה זמן רב, וגם ידעו שעיתונאים נמצאים בו. זו התפתחות מדאיגה ביותר. כמה עיתונאים ופרילאנסרים של AP היו בתוך הבניין, והצלחנו לפנות אותם בזמן. העולם יידע פחות על המתרחש בעזה בגלל מה שקרה היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אתה מזועזע??
כשהחמאס השתמש במגדל הזה כדי לירות ממנו, למה אז לא היית 'מזועזע'???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture