Noam Revkin Fenton/FLASH90

האסון בקרלין: פיקוד העורף מאשים את המשטרה; המועצה פנתה למח"ש

בפיקוד העורף חיברו דו"ח האומר כי המשטרה לא הייתה בחמ"ל ולא דאגה לפתיחת צירי התנועה עבור כוחות ההצלה • מועצת גבעת זאב פנתה למח"ש בדרישה לחקור את השוטרים המעורבים: "אבסורד שהמשטרה, שנגדה עלו טענות קשות, חוקרת את האסון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האסון בחסידות קרלין עם כניסת חג השבועות שהביא למותם של שניים ולפציעתם של מאות: בעיתון 'ידיעות אחרונות' נחשף הבוקר (שני) דו"ח של פיקוד העורף הקובע כי תפקוד המשטרה במהלך האסון היה לקוי ורשלני.

במסמך, שחובר על ידי רס"ן פנחס אזולאי מפיקוד העורף, המשמש כמפקד יחידת הקישור לרשות המקומית, נכתב "על פי חוק פקודת המשטרה, באסון המוני או באירוע חירום אזרחי, הפיקוד והשליטה באחריות משטרת ישראל עד להודעה אחרת. בפועל לא קוימו פיקוד ושליטה". המשטרה לא שיתפה פעולה עם פיקוד העורף למרות פניות חוזרות ונשנות.

עוד נכתב כי המשטרה הפקירה את הטיפול בצירי התנועה: "כוחות ההצלה התקשו להגיע לזירת האסון משום שהצירים היו גדושים בהולכי רגל ובכלי רכב". לדבריו, המשטרה פעלה אך ורק למנוע כניסת כלי רכב שאינם רכבי הצלה, אבל לא פינתה את הכבישים מהמכוניות שכבר היו שם.

"במקום לפנות את ניצולי האירוע שאינם תושבי הסביבה למקום בטוח, בשעה שישראל הייתה נתונה תחת מטחי רקטות מהרצועה, פינתה אותם הרשות לפארק לא מוגן. מרכז החוסן לטיפול נפשי בנפגעי חרדה נפתח רק כשעתיים וחצי לאחר הקריסה".

ליקויים נוספים שצוינו בדו"ח: "היה מחסור בציוד לוגיסטי ובשל כך נעשה שימוש בציוד פרטי של עובדים; היה קושי ממשי במציאת הנעדרים ובחיבור בין בתי החולים למכון לרפואה משפטית באבו כביר, וכן בחיבור בין בתי החולים למשפחות הפצועים. כך, למשל, באחד מבתי החולים נקלט פצוע בטעות תחת שם אחר".

מהמשטרה נמסר בתגובה לידיעות אחרונות: "צר לנו על ניסיון לייצר תמונה מטעה על בסיס חלקי דו"חות מטעם גורמים שונים. בניגוד לנטען, הפיקוד והשליטה באירוע בוצע בראשות המשטרה כבכל אירוע חירום. נדגיש כי מפקד המחוז שהגיע למקום פיקד על הכוחות וקיים הערכת מצב עם כלל גורמי החירום וההצלה, לרבות ניהול הסדרי התנועה לפתיחת ציר תנועה סטרילי לכוחות".

אתמול שלחה מועצת גבעת זאב מכתב לראש מח"ש קרן בן-מנחם, עם דרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים המעורבים. "לאחר האסון נפתחה חקירה בדבר נסיבות האסון והאחריות לו, ובמסגרתה נחקרו בין היתר גורמים במועצה המקומית גבעת זאב. על הצורך בחקירה האמורה דומה שאין חולק, אולם, למרבה האבסורד, הגורם המבצע את החקירה הוא משטרת ישראל. אבסורד מדוע? שכן, כלפי משטרת ישראל עלו טענות קשות בדבר חלקה באסון. ראש המועצה המקומית חשף בכלי התקשורת כי פנה מפורשות אל משטרת ישראל, אך זו סירבה לנקוף אצבע והתנערה מאחריות".

"בתקשורת פורסם מכתבו של ממונה הבטיחות היישובי, דודי זקן, אל משטרת ישראל, בו הוא התריע בדבר האירוע הקרוב, עמד על הסכנות הגלומות בו וסיים בבקשה מפורשת: 'אנו מבקשים ממשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין זה'. אלא שפנייה זו נפלה על אוזניים ערלות, כאשר המשטרה, כפי שעולה ממכתבה שנשלח ביום האירוע עצמו, בחרה להעלים עין מהמתרחש ולגלגל את האחריות לפתחם של אחרים".

לכן טענו במועצה כי "ביצוע הבירור והחקירה בידי גוף, שלפי הטענות אחראי למחדל ולאסון והינו בעצמו צד למחלוקת ולבירור הנצרך, הינו דבר שלא יעלה על הדעת, מהווה ניגוד עניינים מובהק ואף מעלה חשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ותיאום עדויות על כל המשתמע מכך.

"בדיוק על מנת למנוע ניגוד עניינים וחששות מסוג זה, הוקמה המחלקה לחקירות שוטרים, המהווה יחידה עצמאית שאינה תלויה במשטרת ישראל", נכתב. "לפיכך, הנכם נדרשים לחקור את האירוע לעומקו, כמקובל במקרים שבהם הטענות מופנות כלפי המשטרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמדומני שעשיתם פה טשולנט, ועירברם קטעים על רשלנות המשטרה באסון מירון, עם רשלנות המשטרה באסון קרלין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture