גנץ:

Tomer Neuberg/Flash90

גנץ: "יכולתי להיות רה"מ, אם ויתרתי על זה – דורש שיכבדו את הדרישות שלנו"

יו"ר כחול לבן אמר אחרי הכרזת בנט כי יקדם הקמת ממשלת אחדות כי הקמתה איננה עובדה מוגמרת והתייחס לפערים עם יש עתיד: "אם הדבר היה תלוי ביומרות אישיות שלי, לא הייתה ממשלת שינוי". לדבריו, "יש מחלוקות ויש פערים, צריך לסגור אותם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הבוקר (שני) בצל המאמצים לגבש את ממשלת השינוי ביומיים שנותרו לתום המנדט של לפיד, כי הקואליציה המסתמנת איננה עובדה מוגמרת. "יש פערים ויש מחלוקות, צריך לסגור אותם", הצהיר גנץ בכנס לשכת עורכי הדין באילת. גנץ הוסיף: "לא ניכנס לתכסיסי המו"מ שנועדו להביא מישהו או לא להביא את האחר. אנחנו מפלגה גדולה יותר ממפלגות אחרות שבסבירות גבוהה יצטרפו לממשלה הזאת".

יו"ר כחול לבן הוסיף: "אם הדבר היה תלוי ביומרות אישיות שלי, לא הייתה ממשלת שינוי", לדברי גנץ. "ויתרתי על משרד ראש הממשלה. יכולתי להיות ראש ממשלה בממשלה הנוכחית. אם הייתי אומר שאני מסכים להיות ראשון ברוטציה בשנתיים וחצי הקרובות – הייתי ראש ממשלה".

על המחלוקת סביב תיק החקלאות אותו דורשת כחול לבן אמר: "יש לנו עקרונות, סימנו אותם לפני חודש. אני מקווה שבשעות הקרובות ובימים הקרובים העניין ייסגר". גנץ הוסיף כי מפלגתו עדיין דורשת נציג בוועדה למינוי שופטים. את הדברים אמר גנץ בריאיון לטל שלו בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

בנאומו בכנס התייחס גנץ לדברי נתניהו שלפיהם ישראל תימצא בסכנה ביטחונית אם תקום ממשלת שינוי ואמר: "ישראל נמצאת בידיים ביטחוניות טובות ואחראיות וכך זה יישאר. כפי שהבטחתי ששיקולים פוליטיים לא יכנסו לנושאי ביטחון למרות חששות רבים שעלו לאחרונה, אני יודע שגם בממשלה החדשה כולם ינהגו באחריות ביטחונית ומדינית לא פחות מבזו הנוכחית. ישראל חזקה מול אויביה אך מבפנים היא מוחלשת מסוכסכת ופצועה. כפי שעלינו לשמור על ישראל חזקה מול האיומים החיצוניים, חשוב בעת הזו לשמור עליה מבפנים".

"אנו נמצאים בוואקום משילות", המשיך גנץ. "בית המשפט נאלץ לתמרן 'תחת אש' ולשמור על יציבות המשטר שנלקח כבן ערובה. מבחירות לבחירות מאות מינויים מעוכבים, משרדי ממשלה מתפקדים ללא תקציב והניסיונות לפגוע בשומרי הסף לא פוסקים".

על האיומים שמופנים כלפי נבחרי ציבור, ביניהם נפתלי בנט ואיילת שקד שמלווים באבטחה צמודה, אמר גנץ: "העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים נבחרי ציבור הופכים למאוימים מעלה חשש כי לא למדנו לקח מההיסטוריה היהודית ומרצח רבין. זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד-משמעית נגד כל איום באלימות, יהיו ההכרעות הפוליטיות והדמוקרטיות אשר יהיו".

עד עתה כחול לבן, תקווה חדשה וימינה, טרם חתמו סופית על הסכם קואליציוני עם יש עתיד. לפי דיווח ב'חדשות 12', גנץ מיועד להמשיך בתפקידו הנוכחי כשר הביטחון בממשלת בנט-לפיד. חילי טרופר ממפלגתו צפוי להמשיך בתפקידו כשר התרבות והספורט. אלון שוסטר יכהן ככל הנראה כשר החקלאות ופנינה תמנו שטה עתידה לקבל לידיה את תיק הקליטה או הרווחה.

לפי מתווה הממשלה המסתמנת, בנט ולפיד יחלקו ברוטציה את תפקיד ראש הממשלה ושר החוץ, כשבנט ראשון. הממשלה תהיה ממשלה פריטטית, כלומר יהיה כוח שווה לגוש של לפיד – שכולל את יש עתיד, כחול לבן, העבודה ומרצ, ולגוש הימין של ימינה ותקווה חדשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יצליח להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture