Avshalom Sassoni/Flash90

במטרה לשכנע אותו להצטרף לממשלה: הח"כ החדש ממפלגת ימינה נפגש עם גפני

חבר הכנסת אביר קארה נפגש עם גפני והבטיח לו כי אם הוא יצטרף לממשלה הוא יבטל את הווטו של איווט ליברמן. על פי הדיווח גפני סירב ואמר כי הוא נשאר נאמן לציבור החרדי ולנתניהו. הפגישה נערכה ביום חמישי האחרון בבני ברק במסגרת המאמצים האחרונים לקראת השבעת הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בניסיון אחרון לצרף את הסיעות החרדיות לממשלה החדש שעתידה לקום כבר ביום ראשון הקרוב נפגש ח"כ אביר קארה ממפלגת ימינה עם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, בבני ברק.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' במהלך הפגישה שנערכה ביום חמישי האחרון הציע קארה לגפני להצטרף לממשלה והבטיח כי יטפל בווטו של ליברמן על צירוף הסיעות החרדיות. הדבר נכשל וגפני אמר לקארה כי הוא נשאר נאמן לציבור החרדי ולנתניהו.

עוד דווח כי, גורמים במפלגות החרדיות אומרים הערב כי המתקפה החריפה על ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, מצד ראשי הסיעות חרדיות, דרעי, גפני וליצמן הגיעה לבקשת בנימין נתניהו. גורם ביהדות התורה מתח ביקורת על המהלך ואמר: ”זו הייתה טעות. המתקפה הייתה מוקדמת וחיזקה את בנט בציונות הדתית”.

כזכור, מוקדם יותר היום ראשי המפלגות החרדיות נשאו הצהרות בפתח הישיבה. יו"ר ש"ס אריה דרעי פתח אמר כי "מאז הצלחנו להגיע יחד לחיים משותפים של חילונים, חרדים דתיים ומסורתיים יחד עם שמירה על זהותה ואופיה היהודית של המדינה". לדבריו, "במשך השנים היו תמיד מאבקים ודיונים כאשר מפלגות השמאל הקיצוני ניסו לפעול כדי להפריד את הדת מהמדינה אך ממשלות ישראל לדורותיהן תמיד שמרו על הסטטוס קוו ועל הבסיס היהודי של המדינה גם כאשר המפלגות הדתיות והחרדיות היו בקואליציה וגם כשהיו באופוזיציה".

דרעי הוסיף בכאב, "לאחר חשיפת ההסכמים הקואליציוניים אתמול מתברר שנפל דבר. מדינת ישראל משנה את פניה ואת אופיה וזהותה. לא מדובר על הפרדת מהמדינה אלא על עקירת הדת מהמדינה".

יו"ר ש"ס תקף את יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ומפלגתו: "בחסות חובשי כיפה שתאוות השררה מעוורת את עיניהם הם הולכים להגשים את חלומם של מרצ, מירב מיכאלי והעבודה , הרפורמים, לפיד ואיווט ליברמן גם יחד". לדבריו, "הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב את כל מה שבמשך 73 שמרנו יחד גם בזמנים הקשים ביותר על אופי וזהות יהודית למדינה המאפשרים לנו חיים יחד".

"הממשלה בראשות בנט תחריב את השבת הקדושה, את הגיור, את הרבנות הראשית והכשרות והכי חמור יקרע לחתיכות את עם ישראל שיאלץ לחזור לחיות כמו בגלות לפי קהילות וספרי יוחסין. תמיד לעגו לנו המפלגות החרדיות שבזכות תקציבים לעולם התורה אנחנו ניכנס לממשלה כזאת או אחרת, כעת מתברר שבשל תאוות אמביציות אישיות הממשתה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים המקודשים לעם ישראל במשך אלפי שנים".

דרעי הוסיף, "במשך הרבה מאד שנים ובמיוחד בשנים האחרונות נבנתה שותפות אמת בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי והתורני סביב ערכים משותפים של אהבת ארץ ישראל, חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון והשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל על שמירת עולם התורה יבנה וחכמיה. אני קורא למנהיגי הציבור הדתי לאומי, לרבנים וראשי הישיבות לאנשים ההגונים שהצביעו לימינה בבחירות האחרונות תשמיעו קול, בואו נפעל וניאבק יחד בהקמת הממשלה הרעה הזו וכך נשמור על הערכים המקודשים לכל עם ישראל".

השר אריה דרעי אמר: "אני שומע כל הזמן תדרוכים בימים האחרונים, אני ידעתי על ההסכמים הרעים הללו לפני כמה ימים ושיתפתי בהם את חברי מהיהדות התורה, הם מתדרכים ואומרים "אל תדאגו אנחנו נשמור עליכם".. רבותי על מי אתם תשמרו ב-2013 כבר פגעתם בסטטוס קוו ובעולם התורה אז שהייתם יחד עם הליכוד פגעתם בנו אז, כיום שאתם עם מפלגות מרץ והעבודה נסמוך עליכם? על מי נסמוך על מי שכבר פגע בעולם התורה? על מי שבנה את המרפסת בנט המפורסמת בכותל? על מי נסמוך על מי שפגע בזהות היהודית?".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שדיבר אחריו תקף בחריפות בפתח ישיבת הסיעה המשותפת: "נבלה נעשתה בישראל, לא שבת לא גיור, לא חינוך, לא תורה, לא טהרת הייחוס, רק התרסה שאין לנו חלק ונחלה באלוקי ישראל".

"אני הרבה שנים בכנסת עוד לא הייתה ממשלה שהעיזה לעשות עשירית מהדברים שמופיעים בהסכמים הקואליציונים הללו", הוסיף הח"כ הוותיק, "נרעיש שמיים וארץ על ההתנהלות של האיש שלכאורה חובש כיפה שמלכתחילה זה מה שרצה".

לדבריו, "תהיה מלחמה על קוצו של יוד. אני פונה למצביעי ימינה והציונות הדתית תקיעו, תחרימו ותנדו את האנשים האלה מתוככם, שלא יהיה לכם שותפות עם החבורה הזאת, שלא תעמדו בתור אצלהם להתחנן להיות רב עיר או רב שכונה, אל תעבדו עלינו, אל תפנו אלינו, שיעופו לנו מהעיניים הם קורח ועדתו".

יו"ר יהדות התורה הוסיף מילים קשות נגד בנט: "נפתלי בנט – שם רשעים ירקב, האיש שטוען שחובש כיפה. העיקר שהוא יוכל למנות רבנים". לדברי גפני, "הוא מחכה שיבואו אליו כל אלה עם הכיפות סרוגות כדי להיות ראש מועצה דתית, כי רב ראשי או רב שכונה. לא ניתן לה. תהיה מלחמה! לא יהיה שום דבר שהוא יוכל לעשות הרשע הזה. שהוא שותף של ההסכמים האלה". עוד אמר כי "בנט 'הרשע הזה' הוא שותף של ההסכמים האלה".

השר יעקב ליצמן אמר בישיבה: "מה שאנו רואים לנגד עינינו זו ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה דרך, איבדה ערכים ואיבדה מצפון". לדבריו, "כל הצביון היהודי בסכנה במדינה. מסורת ישראל, ערכי הדת ועיקרי היהדות מושלכים לפח רח"ל. גיור, בני ישיבות, עולם התורה, שבת קודש, הכותל, הכרה ברפורמים, הכל כאן נפרץ ועובר לידיהם של שונאי הדת ליברמן בנט ולפיד".

"חז"ל אומרים כיון שעבר אדם עבירה ושנה בה נעשית לו כהיתר – פעם ראשונה כשבנט עשה ברית אחרים עם לפיד, הוא אמר טעיתי וזה לא יקרה שוב. האמנו לו. היום אנו כבר רואים איזה ערך יש להבטחות ולאמירות שלו. לא רק שלא מאמינים לו יותר, אלא אנו מבינים שגם בפעם קודמת זה היה מתוכנן ולא טעות".

‎"הבטחנו לבוחרים שלנו ואנו נאמנים להבטחות. לא כמו בנט, לפיד ואחרים. יש לנו עקרונות ולא נוותר עליהם. אנו הולכים לאופוזיציה בגאווה גדולה ובראש מורם. נפיל את הממשלה הרעה הזו, כפי שהפלנו את הממשלה הקודמת שהקים בנט ולפיד".

‎"חברים אל תאמינו לימינה שכותבים שיישאר הסטטוס קוו בדת ומדינה. אף אחד לא מאמין להבטחות שלכם. גם הבטחתם שלא לשבת עם לפיד, ולא לעבור לשמאל ובגדתם". לסיום אמר: "נוכח ההסכמים הקואליציוניים הכוללים פגיעה בכל הקדוש והיקר לנו, אני כאן אומר לנפתלי בנט: אתה לא צריך להסתיר את הכיפה, אתה יכול להסיר אותה, כמו שותפך וידידך יאיר לפיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture