Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון על האיום מצפון: "הניסיונות לחבל בשקט בגבולותינו לא נעלמים"

בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה הוסיף גנץ: "במבצעים הבאים או חלילה המלחמות, כשנצטרך להגיע שוב לעומק האויב, כוחות צבא היבשה, שמבוססים על סדיר ומילואים – יהיו חלק מרכזי בלחימה". ריבלין: "שקט שנמשך כבר חמש עשרה שנה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (חמישי) בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השנייה, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. גנץ התייחס לחשיבותו של צבא היבשה ואמר: "במבצעים הבאים או חלילה המלחמות, כשנצטרך להגיע שוב לעומק האויב, הכוחות הללו, שמבוססים הן על סדיר והן על מילואים – יגיעו מיד ובעוצמה, ויהוו חלק מרכזי בלחימה. נפעיל אותם אם הדבר יידרש".

שר הביטחון הוסיף: "לא בקלות דעת, אך בידיעה והבנה שיכולת ההכרעה של צבא היבשה, נדרשת, שרירה, קיימת ומוכנה למשימות שניצבות לפנינו. אנו מייחלים כמובן לשלום ולרגיעה, אך מוכנים להפעיל את מלוא היכולת אם נידרש לכך בכל זירה ובהן הזירה הלבנונית". לדבריו, "הניסיונות לחבל בשקט בגבולותינו לא נעלמים מעיננו, ואנו פוקחים עיניים, פועלים בשגרה, ומוכנים לפעילות נרחבת גם בחירום."

גנץ פנה לנשיא ריבלין שזהו טקס הזיכרון הממלכתי האחרון שישתתף בו כנשיא ואמר: "פעם אחר פעם, התייצבת בטקסים כדי לעמוד לצד המשפחות השכולות. היית שם למען הפצועים, פגועי הגוף ופגועי הנפש, רבים מהם ממלחמת לבנון השנייה שאותם אנו מחבקים גם היום ולהם אנו מחויבים. קבעת את ביתך כבית כל השבטים בחברה הישראלית. ובתוך כך, גם כבית עבור בני המשפחות השכולות היקירות שלנו. בשמי, בשמן של המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון כולה, אני מודה לך על כך."

כאמור, טקס האזכרה לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה התקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל שבירושלים השתתף נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שהיה הראשון לשאת דברים: "חמש עשרה שנים חלפו מאז מלחמת לבנון השנייה. מלחמה בה איבדנו 44 אזרחים – בהם ילדים, נשים וקשישים – 121 חיילי צה"ל, הטובים שבלוחמינו, אשר חירפו נפשם במשימת ההגנה על תושבי הצפון ומדינת ישראל כולה", אמר הנשיא.

"מלחמת לבנון השנייה הייתה מלחמה בה גילו לוחמי צה"ל עוז רוח, נחישות ודבקות במטרה. ההקרבה ומסירות הנפש של הלוחמים והמפקדים חיפו פעמים רבות על כשלים וליקויים שנחשפו ותוחקרו אחר כך – במוכנות, בכשירות, במלאים ובציוד. גם החברה האזרחית הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה. בעמידה איתנהובסולידריות עמוקה – איש כלפי רעהו", אמר נשיא המדינה והוסיף: "34 ימים נמשכה המערכה אשר הביאה שקט לגבול הצפון".

"שקט שנמשך כבר חמש עשרה שנה. שקט חיוני, יקר מפז. שקט שאתם, בני המשפחות השכולות, שילמתם את מחירו הכבד עד מאד".לאחר מכן התייחס ריבלין לאיומים מצד לבנון ואיראן: "אנחנו מעריכים ומוקירים, את השקט, אבל איננו שאננים. איננו מתמכרים לשקט מהצפון. אנחנו יודעים שהאיום עדיין חמור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture