צילום: קובי גדעון / לע"מ

בפעם האחרונה בכהונתו: נשיא המדינה אירח את נשיא גרמניה

נשיא המדינה אמר לנשיא גרמניה במהלך הפגישה: "התחייבנו לאנושות כולה להפוך את זיכרון העבר להבטחת העתיד, עלינו להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להיאבק בשנאה. תודה שהיית השותף שלי למסע הזה. מסע, המכיל בתוכו את ההווה, העתיד והעבר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח הערב (חמישי) בפעם האחרונה בכהונתו לארוחת ערב ממלכתית את נשיא גרמניה, ד"ר פרנק וולטר שטיינמאייר המקיים ביקור ממלכתי בישראל. נשיא גרמניה הפתיע את נשיא המדינה והעניק לו את תעודת הגמר המקורית של סיום לימודי הדוקטורט של אביו, פרופ׳ יואל יוסף ריבלין, מאוניברסיטת פרנקפורט.

בהצהרתו אמר ריבלין, ״תמיד מרגש עבורי כנשיא מדינת ישראל, לקבל אותך כאן בירושלים, בירתנו הנצחית, הקשרים בין גרמניה לישראל תמיד יהיו מורכבים. קשרי כאב ותקווה, קשרי זיכרון, טרגדיה וידידות. ההיסטוריה הנוראית של השואה תהיה לנצח בליבנו ובראשנו. לעולם לא נשכח את חובתנו הקדושה לזכור ולעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שהעבר לא יחזור על עצמו".

״אנו מחויבים להעמיק את שיתוף הפעולה שלנו, על בסיס הערכים והאינטרסים המשותפים שלנו, במטרה לבנות עתיד משותף של סובלנות, חדשנות, ביטחון ושלום. גרמניה הפגינה מחויבות יוצאת דופן לביטחון מדינת ישראל ולשמירה על השלום והיציבות במזרח התיכון. אנו מעריכים זאת מאוד".

הנשיא התייחס לנאומו המרגש של נשיא גרמניה באירועי ינואר 2020 ואמר: "אחד הרגעים המשמעותיים ביותר בתקופתי כנשיא היה התכנסותם של כחמישים מנהיגים מרחבי העולם כאן בירושלים בינואר 2020, לרגל 75 שנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו. אני זוכר היטב את המילים המרגשות והעוצמתיות שלך ואת ברכת 'שהחיינו' שבירכת בעברית. הצהרת ש'אחריות גרמניה לא תפוג', והבטחת להילחם באנטישמיות ובלאומנות הקיצונית, להגן על חיי היהודים ולעמוד לצד ישראל. יחד, התחייבנו לאנושות כולה להפוך את זיכרון העבר להבטחת העתיד, לעמוד מאוחדים במאבק נגד גזענות, אנטישמיות וקיצוניות, להילחם בכל צורת הכחשת ועיוות השואה ולחנך ילדינו וילדי ילדינו".

"תודה ידידי על עמדתך הערכית החזקה נגד האנטישמיות, שלמרבה הצער מתגברת באירופה ובעולם," הדגיש הנשיא בדברי והוסיף: "עלינו להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להאבק בשנאה. תודה שהיית השותף שלי למסע הזה. מסע, המכיל בתוכו את ההווה, העתיד והעבר".

נשיא גרמניה ד"ר פרנק וולטר שטיינמאייר אמר: "רובי, זה השבוע האחרון שלך בתפקיד. אני בטוח שאתה מצפה לקצת יותר שליטה על מי שאתה מארח לארוחת ערב. שנינו יודעים שלא כל ארוחה ממלכתית היא אותו הדבר, וזו שאתה מארח היום מיוחדת במינה עבורי כנשיא גרמניה וכחבר. זה ערב מיוחד לכל המשלחת הגרמנית- בימים האחרונים של כהונתך הזמנת אותנו לציין את החברות הקרובה בין המדינות שלנו".

"העולם סביבנו משתנה בקצב מהיר וזה זמן של שינוי לשתי מדינתנו. לישראל יש ממשלה ונשיא חדש, גרמניה עומדת בפני בחירות בספטמבר. הנשיא היקר, כשאני מדבר איתך הערב אני רוצה להבהיר משהו אחד מעבר לכל ספק- לא משנה כמה העולם משתנה מהר, נעשה את מיטב יכולתנו לשמר את החברות המיוחדת בין ישראל לגרמניה. גרמניה תמשיך לעמוד לצד ישראל וישראל תמשיך להיות חברה נהדרת לגרמניה".

עוד אמר נשיא גרמניה, "רובי, יצרת חברות מיוחדת וקרובה מאד בינינו. בביקור האחרון שלי ב2017 נחמה ורעייתך התחברו על רקע המקצוע השני שלנו, מומחי כדורגל. אבל כחברים, עמדנו גם בשנה שעברה באירוע לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ. אני נאמתי ביד ושם ואתה רק יום למחרת נאמת בבונדסטאג".

"היה תענוג להכיר אותך. תודה מעומק ליבי על הבחירה לארח אותי בארוחה האחרונה שאתה מוביל בכהונתך, מילים לא יכולות לתאר את הוקרתי על המחווה הנהדרת הזאת. הכהונה שלך תיגמר בעוד כמה ימים אבל חברותנו תימשך לעד. אני מצפה לעוד שיחות רבות בינינו בעתיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture