דיווח: המחקרים שהוצגו למשרד הבריאות טוענים שמנה השלישית בטוחה

Olivier Fitoussi/Flash90

דיווח: המחקרים שהוצגו למשרד הבריאות טוענים שמנה השלישית בטוחה

מחקרים יוצאים לאור וחושפים כי הסיכון במנת הדחף - נמוך. לפי המחקרים, החיסון השלישי בטוח למחוסנים ולא התגלו במנה השלישית יותר תופעות לוואי או השלכות בריאותיות, מעבר לכל מה שידוע לאחר קבלת המנה הראשונה והשנייה. פרופ' נחמן אש: "שוקלים את הנושא"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מידע פנימי שהוצג בשבוע האחרון לבכירי הנהלת משרד הבריאות העלה כי "בטוח לתת מנה שלישית של חיסון נגד הקורונה" וכי "הסיכון במתן המנה השלישית נמוך". זאת בהסתמך על הניסיון המצטבר והמידע הרפואי והמדעי בשורה של מחקרים וניסויים שליוו את מתן המנה השלישית של החיסון שניתן כחצי שנה לאחר מתן המנה השנייה.

לפי מחקרים אלה שפורסמו הבוקר ב'ישראל היום', החיסון השלישי בטוח למחוסנים ולא התגלו במנה השלישית יותר תופעות לוואי או השלכות בריאותיות, מעבר לכל מה שידוע לאחר קבלת המנה הראשונה והשנייה של החיסון לקורונה.

מידע זה יכול להצביע על הכיוון שעליו רמז אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שאמר כי "אנו בוחנים את הסוגיה הזו בשבועות האחרונים ועוקבים אחרי נתוני הידבקות המחוסנים, כדי לראות אם יש ראיות לירידה ביעילות החיסונים. אנו בשלבים מתקדמים של עיבוד הנתונים. ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה, נשקול את מתן המנה השלישית. צוות מקצועי ימליץ או לא ימליץ. נגיע להחלטה בהקדם".

כזכור, אתמול דיווח העיתון כי בעקבות הגל הרביעי, שורה של רופאים ומנהלים בכירים קוראים למשרד הבריאות להתחיל באופן מיידי לחסן במנה שלישית את כל האוכלוסייה המבוגרת מגיל 60 ומעלה, וגם את כלל החולים שמערכת החיסון שלהם פגועה וחלשה. אחד הרופאים הבולטים והמשפיעים ביותר בקרב הרופאים שיצאו בקריאה זו הוא פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר פיתוח וחדשנות בבית החולים העירוני־ממשלתי איכילוב בתל אביב, האחראי בתוקף תפקידו גם על כל המחקרים בבית החולים.

מכל מקום, במסגרת המידע שהוצג להנהלת משרד הבריאות פורטו בהרחבה היתרונות של מתן החיסון השלישי כולל "שיפור ההגנה מפני מחלה קשה ותמותה בקרב מחוסנים וצמצום התופעה של הקורונה המתמשכת (ה'לונג קוביד' שמאובחן אצל אלפי ישראלים שחלו בקורונה וסובלים מתסמונות גופניות ונפשיות קשות) והשפעה חיובית על הדינמיקה של המגיפה והיכולת להכילה על ידי צמצום מעורבות מחוסנים בשרשרות ההדבקה".

על פי המידע שהוצג להנהלת משרד הבריאות, יש בעולם כבר של שורה של מחקרים, בארה"ב, צרפת ומדינות נוספות, שבדקו את מתן המנה השלישית לקורונה למאות מחוסנים (בריאים או מדוכאי חיסון ומושתלי איברים) וכי לפי המחקרים האלה פרופיל הבטיחות של החיסון השלישי אינו שונה מהחיסון הראשון או השני. בין היתר מדובר על מספר ניסויים שערכה חברת פייזר ופורסמו בתחילת החודש כולל אצל מושתלי איברים וחולי דיאליזה, וכן ניסוי שערכה חברת מודרנה, וניסוי שערכה חברת אסטרה זניקה שבו אף התגלה כי פרופיל הבטיחות לאחר המנה השלישית טוב מזה שלאחר המנה השנייה או הראשונה. עם זאת, יש להדגיש כי במשרד הבריאות טרם התקבלה החלטה סופית על מתן מנה שלישית לכלל האוכלוסייה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture