הפגנת בתי החולים. צילום: פלאש 90

"מחר בבוקר כל חדרי הניתוח יושבתו": בתי החולים הציבוריים מחריפים את העיצומים

לאחר שלטענתם משרדי האוצר והבריאות לא מיישמים את ההסכם שנחתם עמם, מחריפים בתי החולים את המאבק נגד הממשלה ומודיעים כי העיצומים יעלו בדרגה, ומחר בבוקר כל חדרי הניתוח יושבתו בין השעות 8 ל-10

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים ערכו אחה״צ מסיבת עיתונאים מול מעון רה״מ בבלפור, זעקו את קריסת בתי החולים הציבוריים ודרשו מראש הממשלה בנט להתערב במשבר.

עוד הודיעו בתי החולים הציבורים כי ישביתו את פעילותם בין השעות 8:00-10:00 ולא יטפלו בחולים. לטענתם, "משרדי האוצר והבריאות עדיין לא מיישמים את ההסכם שנחתם. בנט, עכשיו זה בידיים שלך״.

מנכ״ל הדסה פרופ' יורם וייס אמר כי ״עצוב שאנחנו כבר שבוע מאז שהחלו העיצומים, ביטלנו אלפי חולים במרפאות וניתוחים, ומשרדי האוצר והבריאות לא מצאו דרך לקיים את ההסכם איתנו. מחר בין שמונה לעשר בבוקר 7 בתי החולים יעצרו פעילות. המרפאות לא יעבדו, חדרי הניתוח לא יפעלו. רק מקרי הצלת חיים יתקבלו. כואב לי הלב. אנחנו מקווים שהפתרון יגיע ולפני ראש השנה. זה לא בשבילנו, אלא בשביל תושבי ירושלים, נצרת, נתניה ובני ברק, זו מלחמה שאנחנו נלחמים בשבילם״.

מנכ״ל שערי צדק פרופ' עפר מרין: ״הזעקה שלנו כנראה עוד לא הגיעה לאוזניים הנכונות. אנחנו פה מחוץ לבית ראש הממשלה כי הוא חייב להתערב במשבר הזה. אנחנו פותחים מחר מאהל מול משרד ראש הממשלה ואנחנו, שבעת המנהלים, נשב שם עד שיהיה פתרון. נעשה שם את ארוחת שבת, נעשה שם את ארוחת ראש השנה ביחד עם המשפחות שלנו, עד שימצא פתרון. הרופאים והאחיות שלנו זועקים את הזעקה הזו יחד איתנו, והם יעמדו איתנו מחר במאהל ולכן הם לא יוכלו לתת טיפול בבית החולים מחר בבוקר״.

מנכ״ל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ פהד חכים: ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן , שר הבריאות הורוביץ, ממשלת השינוי, אתם צריכים לבקש סליחה מאמא שלי. אמא אני מצטער, את הניתוח שלך ביטלתי. לעובדים שלנו נמאס שהם לא מקבלים את מה שמגיע להם. אנחנו בשיא מגיפת הקורונה, הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב במשבר הזה. אף ספק לא מוכן לעבוד איתנו, לא מוכנים לתת לנו ציוד. מבייש להיות בית חולים בתקופה הזו. כל אחד מאיתנו רוצה להיות עם המטופלים שלו במקום להיות פה. חייבים לסיים את זה היום״.

מנכ״ל לניאדו נדב חן: ״ראש הממשלה בנט, זה רק בידיים שלך. 2 מיליון אזרחים ראויים לקבל שירות טוב״. מנכ״ל בית החולים הצרפתי בנצרת ד״ר נאיל אליאס: ״ראש הממשלה, בינואר האחרון פגשת אותנו, הבנת את המצוקה שלנו, הבטחת עזרה, הבטחת פתרון. תתערב כדי שנוכל לחזור לבתי החולים לטפל בחולים שלנו. אנחנו רוצים לעזור לך לנצח את המגיפה וזה אפשרי – תבטיח לנו וודאות כלכלית״. מנכ״ל מעייני הישועה שלמה רוטשילד: ראש הממשלה קראת למצב הזה בושה, עכשיו אני מבקש ממך, שים סוף לבושה הזו״. מנכ״ל ביה״ח המשפחה הקדושה בנצרת ד״ר אברהים חרבג׳י: ״אין לנו תקציב לטפל בחולים ומטופלים שלנו. זו בושה. שר הממשלה – זה בידיים שלך״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture