דיווח ערבי: זה מה שהמצרים ביקשו מבנט; גורם מצרי:

קובי גדעון / לע"מ

דיווח: זה מה שהמצרים ביקשו מבנט; גורם מצרי: "נופתע אם בנט לא יאשר"

בקשה אחת עסקה בעזה, אולם מה שעניין את המצרים היה דווקא ענייניהם הביטחוניים בחצי האי סיני • גורם מצרי טען, א-סיסי הזמין את רה"מ לצורך מטרה אחת - להשיג אישור להכניס את כוחות מצריים לצפון סיני, כדי להילחם בדאע"ש

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במהלך הפגישה של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקשו הנציגים המצריים מישראל להפסיק את הפעילות הצבאית שלה בעזה כשבמקביל מצרים תפעל להפסקת שיגור הרקטות, כך דווח הערב (שני) ברשת אל-ערביה. על פי הדיווח מצרים ביקשה מישראל בנוסף גם לקבל הזדמנות להגיע להסכם עם עזה. עוד דווח ברשת הטלוויזיה הערבית כי בדיון נערכה התייעצות בנושא ההקלות במגבלות לאסירים הביטחוניים.

בתוך כך, ב'ישראל היום' ציטטו גורם בכיר במערכת הביטחון המצרית שהסביר כי הזמנתו של בנט לקהיר אמנם נועדה לצורך היכרות בין שני ראשי המדינות וחיזוק הקשרים הבילטראליים בין קהיר וירושלים, אך הפגישה בין השניים התמקדה בבקשת המצרים להכניס כוחות צבא גדולים לשטחים המפורזים בצפון סיני במטרה לאפשר לצבא המצרי לפעול למיגור ארגוני האיסלאם הקיצוני ופעילי הטרור בצפון מזרח סיני.

המקור המצרי אמר כי הבקשה של הנשיא א סיסי מרה"מ בנט להכניס כוחות צבא גדולים ואלפי חיילים מצרים אל השטחים המפורזים בצפון סיני מחייבת הסכמה ישראלית למהלך – כפי שנקבע בהסכם השלום בין שתי המדינות. לפי הנספחים הביטחוניים בהסכם השלום בין ישראל ומצרים, שטחים נרחבים בצפון חצי האי אמורים להיות מפורזים וללא נוכחות של כוחות הצבא המצרי, מלבד כוחות משטרה ומשמר הגבול המצרי.

מקורות מצריים שהכירו את הבקשה שהוצגה בפני רה"מ בנט במהלך פגישתו עם הנשיא א סיסי, אמרו לעיתון הישראלי כי סדר גודל הכוחות שיכנסו לצפון חצי האי ומשך זמן פעילותם יחייבו את פתיחת הנספחים הביטחוניים והצבאיים בהסכמי השלום בין במדינות ועדכון שלהם למציאות העכשווית בשטח.

"מדובר בסדר גודל של כוחות צבא שיכללו עשרות אלפי חיילים, כוחות שריון וארטילריה ואף מטוסים ויחידות נ"מ אשר צפויים לפעול בצפון סיני ובשטחים המפורזים בחצי האי במשך חודשים ארוכים", אמר גורם בכיר בפיקוד העליון של צבא מצרים.

הוא הדגיש כי "מדובר בסדר גודל של כוחות צבא בדומה להיקף הכוחות המצרים בחצי האי סיני ערב מלחמת אוקטובר ב 1973 – מלחמת יום הכיפורים". הוא הוסיף ואמר כי במהלך החודשים האחרונים בעת ביקוריו של ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל בישראל ופגישותיו עם בנט ובכירי מערכת הביטחון בישראל, הוצגו בפניהם לפרטי פרטים תוכניות הצבא המצרי להכנסת הכוחות לשטחים המפורזים בחצי האי סיני. רה"מ בנט, בעצת ראשי מערכת הביטחון בישראל, הביע הסכמה עקרונית למהלך.

"כמובן שאנחנו מודעים לחשש בישראל מפני מהלך שכזה היות ומצרים סבלה מחוסר יציבות שלטונית לאחר הדחת משטרו של הנשיא המנוח חוסני מובראק ועלייתם לשלטון של האחים המוסלמים", אמר הבכיר המצרי והוסיף: "עם זאת, מאז שהנשיא א סיסי מחזיק בהגה השלטון המצב במצרים התייצב וכדי לאפשר לכוחות הצבא המצרי לפעול נגד דאעש וארגוני האיסלאם הקיצוני ולעצור את הברחות הנשק דרך חצי האי סיני לרצועת עזה, אנו זקוקים לכוח צבאי בסדר גודל שיאפשר לנו למגר אחת ולתמיד את פעילות דאעש והאיסלאם הקיצוני בחצי האי".

הוא סיים ואמר כי "גם לישראל יש אינטרס כזה ומאוד נופתע אם רה"מ בנט וראשי מערכת הביטחון בישראל ייסוגו בסופו של דבר מההסכמה העקרונית שהביעו למהלך. זו הסיבה הראשית מדוע היה חשוב לנשיא א סיסי להזמין את בנט לביקור רשמי בקהיר – בין השאר כדי לשים את הכל על השולחן ולצאת למהלך בהסכמת שני הצדדים".

בנט על הפגישה עם א-סיסי: "יצרנו תשתית לקשר עמוק בהמשך" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture