איווט בריצת אמוק: המס על חד פעמי ייכנס לתוקף בעוד 10 ימים

צילום: pixabay

איווט בריצת אמוק: המס על חד פעמי ייכנס לתוקף בעוד 10 ימים

בעוד מתקיימים מגעים בין האוצר ואגף התקציבים לבין המשווקים הופתעו האחרונים לגלות כי הצו כבר נחתם במקביל לפגישותיהם וצפוי לחול החל מחודש נובמבר • הצו יחול גם על המלאים וצפוי לגרום לכאוס בענף

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אתמול (חמישי) הפנו משווקי החד-פעמי מכתב זועם למשרד האוצר ולמשרד להגנת הסביבה, באמצעות בא כוחם עו"ד גיל נדל ראש תחום יבוא, יצוא וסחר בינלאומי בגולדפרב זליגמן, לאור הגילוי כי בעוד מתקיימות פגישות בינם לבין הדרג המקצועי במשרדי הממשלה – הצו המורה על תחילת המיסוי כבר נחתם לפי נוסח טיוטת הצו מיום 9.9.21, באופן שייסב נזקים כבדים ביותר לענף.

תחולת הצו החתום הינה ה-1.11.21 והוא יחול גם על המלאים הקיימים בידי היבואנים, המשווקים והחנויות. הדבר צפוי לגרום לסחרור תפעולי, פיננסי ואף לפשיטת רגל של עסקים רבים בענף, כמו גם לעליית של כ-150% במחירי החד-פעמי כבר מה-1.11.21.

המשווקים רואים בחתימת הצו תוך כדי השיח מולם חוסר תום לב לתהליך השימוע הציבורי, ולשיח שנוהל עמם, וקוראים באופן בהול לשר האוצר לדחות את מועד כניסת הצו לתוקף. זאת, על מנת לאפשר זמן התארגנות מתאם לאור הנזקים הכבדים שייגרמו להם מכניסה מיידית של הצו.

זהו מקרה ייחודי וחריג בו צו נכנס לתוקף תוך 10 ימים מחתימתו, עוד בטרם עבר ואושר בוועדת הכספים. עו"ד נדל מציין במכתבו מספר נקודות מרכזיות הנוגעות לצורך בזמן התארגנות כמו גם הנזקים שייגרמו לענף מכניסה מיידית של הצו: "חבות הכלי במס נקבעת לפי עוביו, ואולם יכולת המדידה של "עובי" אינה קיימת כרגע אצל אף גורם בשוק, אף יצרן (מפעל), יבואן, סיטונאי או משווק – מעולם לא נדרש ולא חשב למדוד עובי של כלי, כל ההזמנות הקיימות שנמצאות בדרכן לישראל, והמוצרים שנמצאים במלאי אינם מכילים את הידע הזה. בלתי ניתן באופן מיידי לחשב את גובה המס. הדבר מצריך הכנה מראש בדיקה מול הספקים, היערכות, סימון המוצרים, והוא בלתי אפשרי במסגרת הזמן. על אחת כמה וכמה אצל רשתות השיווק והסיטונאים".

"גובה המס נקבע לפי משקל המוצר, וגם בענין זה יש צורך בהיערכות מסודרת. שטרי המטען ומסמכי הרכישה מציינים את המשקל הכולל (לרבות אריזה, קרטון, מדבקה ועוד) ולא את משקל המוצר נטו. לצורך שקילה מדוייקת יהיה צריך להיערך באופן מסודר, דבר שיצריך מסגרת זמן".

"המשווקים והיבואנים ביצעו הזמנות רכש זה מכבר על בסיס המיסוי הנוכחי, והטלת המס פועלת בפועל באופן רטרואקטיבי על הזמנת שבוצעו ושבדרכן לכאן או שכבר נמצאות במלאי החברות, והיא מסכלת את הכדאיות הכלכלית של העסקאות הללו".

"קיימים חוזים עם רשתות שיווק שכבר סימנו את המוצרים עם גרפיקה ומחיר לצרכן. העלות התוספתית של סימון מחדש היא עשרות אחוזים נוספים על המוצר. ישנם לקוחות המחוייבים להחזיק מלאים והזמנות עתידיות עבור מוסדות ציבור כמו קופ"ח, בתי אבות וכיו"ב, והעלות התוספתית של ניהול החוזים מחדש הינה אדירה".

"תמחור המוצרים העתידי דורשת שינוי מול מאות ואלפי לקוחות בשל העליה הדרמטית בעלת המוצר, דבר שדורש התארגנות מסודרת. חלק מהרשתות הלקוחות יבצעו החזרות מסיביות של מוצרים באופן שיביא להפסד ניכר של יבואנים שכבר מכרו את הסחורות. תזמון המלאים משתבש לחלוטין בשל השינויים בהעדפות הציבור למגוון המוצרים -המלאי יהפוך למלאי מת", הזהיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture