באדיבות

חשד חמור: מתנגד החיסונים מת בגלל ההמלצות שקיבל מרופאים

חי שאוליאן, שנדבק בנגיף והתנגד לטיפול, התכתב לדבריו של אחיו, אבי, עם רופאים המתנגדים לחיסון, שייעצו לו לסרב להנשמה • בין ההמלצות, המנוגדות לפרקטיקה הרפואית, ניתן למצוא "שאיפת אדים של תה שיבא" וויטמינים שונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם כמה מהרופאים המובילים את ההתנגדות לחיסונים בישראל הביאו למותו של מתנגד חיסונים מוכר? לפי פרסום בחדשות 12, משרד הבריאות חושד שכן, לאחר שדוח של הוועדה לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הציג שורת המלצות שנויות במחלוקת שהעניקו הרופאים לחי שאוליאן, שמת מהנגיף לפני כחודשיים.

על פי הדוח, רופאים מוכרים שעובדים בבתי חולים מרכזיים ברחבי הארץ ייעצו לשאוליאן לקבל טיפול אחר ממה שהרופאים בבית החולים שבו אושפז המליצו לו, זאת בזמן שהוא כבר שהה במחלקה לטיפול נמרץ. חברי הוועדה חושדים שהעצות הללו אולי פגעו בשאוליאן ותרמו להחמרה במצבו.

בחדשות 12 דווח עוד כי אחת הרופאות המוזכרות בדוח היא ד"ר מיכל הרן, שהמליצה לשאוליאן על "שאיפת 'אדים של תה שיבא'. הרבה חולים מדווחים על שיפור כשהם שואפים את האדים, מאוד חשוב גם לא לקחת שום תרופה שמייבשת את הליחה". אם זה לא יעזור, לד"ר אבשלום כרמל הייתה המלצה נוספת: "אם קשה לנשום, שכב על הבטן ונסה מאוד שלא להגיע להנשמה".

"כוכב" נוסף המוזכר בדוח הוא רופא מוכר נוסף, אריה אבני, שמשרד הבריאות שלל לא מכבר את רישיונו לעסוק ברפואה. "שייקח מינונים עולים של ויטמין C ככל שיוכל", המליץ אבני. "שייקח אבץ ויעשה בדיקת ויטמין D. אני מציע גם שלאחר שישתחרר מבית החולים, יצלם עימי סרטון ויראה איך הוויטמין עזר לו לרדת במשקל".

על כל הציטוטים הללו נאמר במכתב של הוועדה להטעיית הציבור: "הרופאים הללו הם בין המובילים את התנגדות החיסונים, ועתה עלו מדרגה – התערבו באופן פעיל ובזמן אמת בטיפול בחולה ששמע לעצתם לא להתחסן, ומייעצים בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת. ייתכן ופעולותיהם אלה אף גרמו נזק עד כדי מוות לחולה אשר נסמך על ייעוצם".

ד"ר אבשלום כרמל מסר בתגובה: "חי ז"ל ביקש את עצתי בוואטסאפ כאשר היה מאושפז. הצעתי לו להחליף תנוחה אם ביכולתו, ולהשתדל שלא להגיע למצב של הנשמה. אין בעצות אלו משום נזק. בשום שלב לא התערבתי בטיפול תרופתי ולא ייעצתי לו טיפול אחר מהמקובל בבית החולים".

אבי שאוליאן, אח של חי שאוליאן, פעיל מוכר נגד החיסונים לקורונה ושמת לפני כחודש וחצי בבית החולים וולפסון בחולון מסיבוכי הנגיף, אמר הבוקר בריאיון ברדיו 103FM כי "הוא התחבר לחבורה שמתנגדים לחיסונים ובעד חופש", אמר אחיו.

"אני מסכים איתו בעד החופש אבל לסכן את הבריאות ולא לקבל חיסון שיש לנו מגפה עולמית כזאת חזקה, מה כל העולם טועים? מה כל העולם מכחישי קורונה? זה דבר עולמי, גלובלי זה לא רק בישראל".

אבי מספר כי ידע שהוא מתכתב עם רופאים מתנגדי חיסון ואומר כי "יש את ההודעות שלנו שהעברתי למשרד הבריאות אבל לא ידעתי מה הם כותבים לו כי הטלפון שלו היה אצלו. אני מצפה מרופאים להציל חיים ולא למנוע חיים".

אבי הבהיר כי לטענתו יש קשר בין המלצות הרופאים לכאורה למוות של חי. "מייעצים לו לא לקבל הנשמה? למה? למה שלא יקבל הנשמה? למה שלא ימצה את הזכות שלו לנסות להציל את החיים שלו? למה?. אני מחכה לקבל את הדוח של משרד הבריאות ואחרי זה אחליט מה לעשות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture