צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

הקואליציה דחתה את הבקשה להקמת ועדת חקירה בנושא האלימות כלפי סילמן

הדחייה הגיעה לאחר שסיעת שס דרשה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האלימות כלפי חברי כנסת מתוך כוונה להוציא לאור את האמת מאחורי סיפור התקיפה התמוהה של ח"כ עידית סילמן מימינה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מליאת הכנסת דחתה את בקשתו של ח"כ משה ארבל בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האלימות כלפי חברי הכנסת. 22 תמכו לעומת 28 שהתנגדו. הדחייה הגיעה לאחר שסיעת שס דרשה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האלימות כלפי חברי כנסת מתוך כוונה להוציא לאור את האמת מאחורי סיפור התקיפה התמוהה של ח"כ עידית סילמן מימינה.

כזכור, בראיון ל'חדשות 12' חשפה סילמן שהותקפה וטענה: "היה לי מקרה חד פעמי שבן אדם הטיח אותי לרכב". אולם מאז המקרה ולמרות בקשות רבות, לא נמצא כל אימות למקרה החריג. חה"כ יעקב ליצמן פנה השבוע בוועדת הבריאות לעידית סילמן ושאל האם הקואליציה תתמוך בוועדת חקירה בנושא? סילמן השיבה: "נשב ונקרא מה הגשתם ומה לא הגשתם". כאמור, הערב נדחתה ההצעה.

בבקשה שהוגשה ליו״ר הכנסת נכתב כי לא ניתן להסכים למצב בו חברי כנסת מותקפים בשל עמדותיהם. ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תזמן את גורמי האכיפה, בהם משטרת ישראל וקצין הכנסת, בדבר העיכוב בטיפול המיידי בתקיפה החמורה של יו"ר הקואליציה ח״כ סילמן שפוגעת ביסודות השיטה הדמוקרטית ומטילה אימה על נבחרי הציבור.

בבקשתו ציין ח"כ ארבל כי "בתקופה האחרונה רבו ביטויי האלימות וההסתה כלפי חברי כנסת מסיעות הבית השונות, מימין ומשמאל. יו"ר הקואליציה התראיינה לאחרונה וציינה כי הותקפה פיזית לפני כשבועיים בתחנת דלק במודיעין. עד כה אף אדם לא נעצר בחשד לתקיפה ומשטרת ישראל וקצין הכנסת לא ביצעו כל פעולת חקירה בנושא".

"לא ניתן להסכים למצב בו חברי כנסת מאוימים או מותקפים בשל עמדותיהם או בשל פעילותם הפרלמנטרית. ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תזמן ותשמע את כלל גורמי האכיפה הרלוונטיים, בהם משטרת ישראל וקצין הכנסת, בדבר העיכוב בטיפול המידי בתקיפה החמורה של יו"ר הקואליציה שפוגעת ביסודות השיטה הדמוקרטית ומטילה אימה על נבחרי הציבור."

ח"כ ארבל הוסיף: "לא ייתכן שמקרה קשה כל כך התרחש ורשויות החוק יעברו על זה לסדר היום. בינתיים נודע לנו שרק לאחר הפרסום בתקשורת העבירה חברת הכנסת סילמן, יושבת ראש הקואליציה, תלונה רשמית למשטרה ולקצין הכנסת ואתמול החלה בשעה טובה בדיקת המשטרה בנושא. אינני יכול לעלות על דעתי סיבה מדוע להמתין יותר משבועיים עד להגשת תלונה בגין תקיפה אלימה. לא אתפלא אם כעבור שבועיים וחצי הסרטונים הרלוונטיים אולי כבר נמחקו ויהיה קושי רב למצות את החקירה ולמצוא את התוקף. בכל מקרה עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".

סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ', שהשיב מטעם הממשלה אמר: "לא ראיתי אף אחד מיכם קופץ על דברים שנאמרים כאן במליאה, אל תתפלאו שאנשים מושפעים ממה שהם רואים בערוץ הכנסת. אין צורך מקצועי ענייני מהותי בהקשר הזה. חברי הכנסת מטופלים טוב יותר מכל אדם אחר במדינת ישראל. אבל מאחר ואנחנו נמצאים במקום פוליטי אז הדיבור הוא פוליטי."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture