Olivier Fitoussi/Flash90

רה"מ בנט בקבינט הקורונה: "לתת רוח גבית למבצע חיסון הילדים"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבה כי על שרי הממשלה לתת רוח גבית למבצע חיסוני הילדים של משרד הבריאות. הוא ציין כי צריך לעודד אנשים לחסן את ילדיהם ולהסביר שהחיסון בטוח אבל ההחלטה היא לא להפעיל לחץ

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שרי קבינט הקוורנה התכנסו הערב (שלישי). בדיון הוצג מצב התחלואה בפריסה ארצית על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, וכן הוצגה ההיערכות למבצע חיסון הילדים שהחל היום. כמו כן, דנו השרים בהיערכות למופעי חג החנוכה, בהמשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות.

להלן עיקרי ההחלטות בדיון:

– רה"מ הנחה להמשיך לקדם את מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות, ולמקדו בשני קהלי יעד עיקריים: ילדים בגילאי 5-11, ואנשים שטרם קיבלו את החיסון השלישי (בדגש על בני נוער).

– רה"מ הנחה לקדם מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך לאחר חופשת החנוכה.

– הוחלט להאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

– הוחלט, כי בשלב זה יימשך המצב הקיים ולא צפויות הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שרת החינוך, שרת הפנים, שר המשפטים, השר לביטחון פנים, שר השיכון והבינוי, שר התרבות והספורט, השרה לשיוויון חברתי, שר התיירות, שר במשרד האוצר, שרת החדשנות והמדע, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבט"פ, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, וגורמי מקצוע נוספים.

מוקדם יותר דווח כי, על פי הדיווח ב'וואלה', ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבה כי על שרי הממשלה לתת רוח גבית למבצע חיסוני הילדים של משרד הבריאות. הוא ציין כי צריך לעודד אנשים לחסן את ילדיהם ולהסביר שהחיסון בטוח אבל ההחלטה היא לא להפעיל לחץ באמצעות תמריצים כפי שהיה עם חיסוני המבוגרים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בקבינט הקורונה כי "האויב הכי גדול שלנו זה הפייק ניוז. צריך להיאבק בפרסומים הכוזבים ובדברי ההסתה נגד אנשי המקצוע. הנחיתי את הייעוץ המשפטי במשרד הבריאות לנקוט בצעדים נגד כל גורם שיפיץ שקרים והכפשות".

במצגת שהכין פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן שתוצג בפני השרים בדיון הוא מזהיר: "רמת החיסוניות של כלל האוכלוסייה החלה לרדת בתחילת נובמבר". במקביל, מומחים מהאוניברסיטה העברית מתריעים בפני הקבינט מפני גל תחלואה נוסף שבפתח.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', פרופ' סגל טוען כי דעיכה ראשונה בחיסוניות נגד הקורונה החלה במאי 2021, עם דעיכת מחוסני המנה השנייה. בהמשך, עם תחילת מבצע החיסון במנה השלישית ובהמשך הגיעה לשיא עקב הגידול במספר המחלימים – רמת החיסוניות הגיעה לשיא. אך כאמור מאמצע חודש נובמבר רמת החיסוניות שוב נמצאת במגמת ירידה. "ייתכן שהחלה ירידה מסוימת בהגנת הבוסטר, יש לעקוב", ציין פרופ' סגל במצגת.

כדי לבלום את המגמה ולהוריד את מקדם ההדבקה שוב לפחות מ-1, פרופ' סגל ממליץ לקבינט להגיע ליעד חיסון של שליש מבני 11-5, לחסן חצי מאוכלוסיית הלא מחוסנים הכללית ולחסן במנה שלישית עוד 1.1 מיליון ישראלים שטרם קיבלו אותה. כל זאת צריך להתבצע לצד הקפדה יתירה על התו הירוק בקרב בני 12 ומעלה.

בתוך כך, במצגת שהכינו מומחים מהאוניברסיטה העברית, בראשות פרופ' ינון אשכנזי, הם מתריעים בפני השרים מפני "סימנים מובהקים לגל תחלואה נוסף". לטענת המומחים, קיים דמיון בין העלייה בתחלואה בימים אלה להתפשטות המגפה לפני יותר משנה, קודם שניתנו החיסונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture