נציב התלונות נגד הראשון לציון: "לדון האם ראוי להמשיך בתפקידו"

נציב התלונות על השופטים הודיע במכתב חסר תקדים כי הוא אוסר על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להביע את דעתו בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות. מלכיאלי: "מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נציב התלונות על השופטים הודיע במכתב חסר תקדים כי הוא אוסר על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להביע את דעתו בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות. המכתב המחוצף מגיע על רקע דברים שאמר הראשון לציון בשיעוריו נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא. במכתב ישנו המלצה לשר הדתות מתן כהנא לנזוף בראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א על שהביע את דעתו נגד רפורמות בענייני דת שמקדמת הממשלה.

במכתב שכתב נציב התלונות על השופטים בתגובה לעתירת ארגוני רפורמים מציין הנציב כי יש לשקול שוב את הדחת הראשון לציון מתפקידו כדיין.

בהחלטתו המחוצפת תוקף שהם את השתתפות דיינים בכינוס שנערך לאחרונה נגד הרפורמה ההרסנית במערך הכשרות וכותב כי "יש לחדד את הדברים ולהורות לדיינים לבל יטלו חלק בכל כינוס, מפגש או אסיפה, שאמורים לעלות בו נושאים בעלי ציביון פוליטי השנויים במחלוקת ציבורית. זאת, בעיקר כאשר יש חשש שמא בתום אותו כינוס תפורסם הודעה הנושאת את שמם ותוארם של הדיינים כמי שמסכימים להחלטות שהתקבלו באותו כינוס. זאת, לתשומת ליבם של הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול ושל מנהל בתי הדין הרבניים".

"לא ניתן לסיים החלטה זו מבלי להתייחס להתנהלותו של הדיין הרב יצחק יוסף – הראשון לציון, אשר לא טרח להשיב לפניותינו", מוסיף השופט בדימוס לפעור את קולמוסו. "מהחומר שלפנינו עולה כי אנשי לשכתו הם שהזמינו את הדיינים להשתתף בכינוס המדובר, שבו עלו כאמור נושאים השנויים במחלוקת ציבורית, והוא אף פרסם עמדות התוקפות רפורמות אותן מקדמים השר לשירותי דת וממשלת ישראל. יודגש, כי עצם משלוח ההזמנה לדיינים ליטול חלק בכינוס זה הביאה, כאמור, להכשלתם, שכן הם סברו שאם מדובר בכינוס מטעם הרבנות הראשית אין כל מניעה להשתתפותם, וכנראה הם לא שיערו, כי תפורסם הודעה בנושאים השנויים במחלוקת ציבורית, הנושאת את שמם ותוארם".

עוד הוסיף בחוצפתו וקרא לפטר את הגר"י יוסף: "בעקבות התבטאויותיו והשמעת אמירות חריפות ביותר של הדיין כלפי מערכת המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט, המלצנו בפני השר לשירותי דת כי הוועדה לבחירת דיינים תתכנס בהקדם, ותחליט האם הדיין הרב יצחק יוסף ראוי להמשיך בתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול".

הנציב החילוני מביע תמיהה על כך שהרב ראשי ממשיך לשאת דבר היהדות הנאמנה בגאון ללא חת וכותב כי "עינינו רואות, כי לא זו בלבד שהדיין לא הפנים את האמור בהחלטות קודמות של הנציבות, אלא נראה בבירור כי הוא ממשיך בדרכו, למרות שהוא מוסיף לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול, והפעם הוא אף גרם להכשלת חבריו לכס הדיינות, כמפורט לעיל".

בעקבות כך קורא שהם בסיום החלטתו לשר הנוכחי, מתן כהנא, לפטר או לפחות לנזוף בראשון לציון. "אשר על כן מתבקש כב' השר לשירותי דת, לשוב ולשקול, האם ראוי הראשון לציון הרב יצחק יוסף לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול, ולמצער, לזמנו ללשכתו ולנזוף בו נזיפה חמורה על התנהלותו, כמתואר לעיל".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה כי, "החלטת נציב תלונות הציבור לזמן את מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לשיחת שימוע, הוא יום אבל לאומי שיזכר לדורי דורות – מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת. דברים ששמענו עליהם רק במדינות ובמשטרים אפלים ואיש לא חלם שיהיה במדינת היהודים. כל עם ישראל כאיש אחד צריך להגיע לשימוע ולכאוב את כאב הפגיעה החמורה במרן".

ח"כ אוריאל בוסו הגיב ואמר כי "אין גבול לבושה, נציב תלונות השופטים שאמור לשמור על ממלכתיות, הפך גם הוא להיות בצד האנטי ומחליט לשנות סדרי בראשית, ולאסור על הראשל"צ שהוא הסמכות העליונה ההלכתית שנבחרה כחוק, ועוסקת בכל נושאי הדת מיום היווסדה של הרבנות הראשית, כך נהגו. השר כהנא לא משכיל להבין שבסוף הוא פקיד שמנסה לסתום פיות בצורה לא חוקית ולא מוסרית, היהדות והרבנות היא הרבה מעבר לרפורמות העונתיות של ימינה וחבריה הרפורמים בממשלה הנוכחית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יצא מגהינום

נראה אותם משתיקים להבדיל מופתי או כומר….

אל תירא ואל תחת מבני הרשעים הצבועים המשך להלחלם למען היהדות

טוב מאד.
יצא המרצע מן השק ומתן כהן ה…
יצטרך להכריע בין כניעה לבין חשיפת הריקבון האמוני שהוא משייך עצמו אליו

הראשון לציון נגד נציב התלונות : "לדון האם ראוי להמשיך בתפקידו"

אורי שוהם האפס, סתם שתדע שה'איום' שלך להדיח את הראשל"צ לא מאיים עליו כל כך, גם ככה הוא רוצה לעזוב את התפקיד בשביל שהוא יוכל להגיד מה שיש לו… זה לא כמו במערכת המשפט שהשופטים עושים הכל כדי להשאר בתפקיד… אצל הראשל"צ המשרה הזאת היא לא המטרה.
לא יודע אם אתה מסוגל להבין את זה, אבל זוהי המציאות…

"היזהרו בכבוד תלמידי חכמים שעקיצתן עקיצת עקרב ונשיכתן נשיכת שועל ולחישתם לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש" השם יצילנו מרשעים שמנסים לשלוח יד בתורת משה

האם נושא כשרות המאכלים המופיעים בהרחבה בשולחן ערוך יורה דעה, יש בהם צביון פוליטי ח"ו???
ממש דור תהפוכות המה!
יתמו חטאים (ולא חוטאים) מן הארץ בע"ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture