דייוח: ישראל העבירה לארה

דיווח: ישראל העבירה לארה"ב מידע לפיו איראן נערכת להעשרת אורניום ברמה צבאית

לפי הדיווח, ישראל העבירה לארה"ב מידע לפיו איראן ביצעה שורת צעדים טכניים כדי להיערך להעשרת אורניום לרמה הגבוהה ביותר של 90%, שנועדה אך ורק לייצור פצצת אטום. גנץ: "חולקים עם ידידותנו מידע מודיעיני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ברקע חידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן היום (שני) בווינה, גורם אמריקני ציין כי ישראל העבירה לוושינגטון מידע לפיו פעולות ההכנה שאיראן ביצעה בזמן האחרון בהעשרת האורניום יאפשרו לה לעבור להעשיר אורניום לרמה של 90% תוך שבועות ספורים – לרמה כזו אין שימושים אזרחיים והוא נועד אך ורק לייצור פצצת אטום.

לפי הדיווח של ברק רביב ב'וואלה', אותו גורם אמריקני אמר כי ההערכה שהתגבשה בישראל בעקבות המידע החדש היא שהאיראנים עשויים לבצע מהלך אגרסיבי ודרמטי של העשרת אורניום ברמה של פצצה כבר בתקופה הקרובה במטרה להשיג לעצמם עוד קלפי מיקוח בשיחות הגרעין שנפתחו היום בווינה.

בנוסף, ישראל שיתפה את ארצות הברית בהערכת מודיעין נוספת לפיה בשבועות הקרובים איראן תסלים את ההתקפות מצד המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, סוריה ותימן נגד יעדים אמריקנים במזרח התיכון, גם זאת כדי ללחוץ על ארצות הברית בשיחות הגרעין.

כיום איראן מעשירה אורניום ברמה של 60%, רמה גבוהה בהרבה מעבר לרמה המותרת לפי הסכם הגרעין, ובצעד שנחשב להתגרות במעצמות. אולם, עליה להעשרה ברמה של 90% תהיה צעד איראני חסר תקדים ודרמטי משום שרמה זאת נועדה אך ורק לייצור פצצת אטום.

במקרה שאיראן אכן תבצע את המהלך הדרמטי, היא תצטרך כ-25 ק"ג של אורניום מועשר לרמה של 90% כדי לייצר פצצה גרעינית אחת. למרות זאת, הדרך לפצצה מתפקדת עוד ארוכה משום שתהליך ייצור פצצת אטום הוא מורכב יותר מהעשרת האורניום בלבד וכולל עוד תהליכים טכנולוגיים שלפי ההערכה בישראל עשויים לקחת כשנה-שנתיים נוספות.

כזכור, שר הביטחון בני גנץ אמר היום במהלך טקס ההכרזה על מעבר אמ"ן לנגב כי "בימים אלו, צוותים ישראלים חולקים עם ידידותנו בעולם מידע מודיעיני המצביע על המשך הדהירה של איראן לגרעין תוך הפרת ההסכם שבתוקף עם מדינות אירופה".

כאמור, היום החל סבב שיחות בין המעצמות לאיראן בנושא הגרעין. השיחות התקיימו בפגישה משותפת של צוות המו"מ האיראני בראשות סגן שר החוץ עלי באגרי-קני עם נציגי האיחוד האירופי, גרמניה, צרפת, בריטניה, רוסיה וסין.

צוות המו"מ האמריקני בראשות השליח לאיראן רוב מאלי לא השתתף בפגישה מכיוון שהאמריקנים מנהלים שיחות לא ישירות עם האיראנים בתיווך מדינות אירופה. נציג האיחוד האירופי שמשמש כמתאם הבינלאומי של השיחות עם איראן, אנריקה מורה, אמר בסיום יום הדיונים הראשון כי "יש תחושת דחיפות בכל הנוגע לחזרה להסכם הגרעין".

הוא ציין כי הוא אופטימי מהשיחות עד כה אך הדגיש כי לא צפויה פריצת דרך בסבב השיחות הנוכחי, "איראן הסכימה שהמו"מ ייקח בחשבון את ששת סבבי השיחות שהתקיימו עם ממשלת רוחאני לפני הבחירות באיראן. יום השיחות מחר יוקדש לסוגיית הסנקציות וזה שלאחריו לסוגיית המגבלות על תכנית הגרעין האיראנית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture