Yossi Aloni/Flash90

המהומה הבאה? כנס על אלימות ערביי ישראל נגד יהודים בערים המעורבות

אחרי כנס "אלימות המתנחלים", בימין יוזמים "כינוס חירום בנושא אלימות, הסתה ופרוטקשן של ערבים נגד יהודים" • סמוטריץ': "כשאין הכרה בזכותה של המדינה להתקיים, אין משילות" • קרעי: "אנחנו במלחמת עצמאות מול גיס חמישי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המהומה הבאה בכנסת? אחרי כנס השמאל בשבוע שעבר על "אלימות המתנחלים", שבו השתתפו גם נציגים ממפלגות הקואליציה שהטיחו האשמות קשות במתיישבי יהודה ושומרון, מגיעה כעת התגובה מימין: ביוזמת מפלגות הליכוד והציונות הדתית, יתקיים בשבוע הבא כנס בנושא אלימות ערביי ישראל נגד יהודים בערים המעורבות.

לפי הדיווח הבוקר (רביעי) של הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד, בכנסת מעריכים כי מדובר יהיה בכינוס ייצרי וטעון עוד יותר מהכנס הקודם, מה שיבטיח יממה סוערת במיוחד במשכן. שמו הרשמי של הכנס יהיה: "כינוס חירום בנושא אלימות, הסתה ו'פרוטקשן' של ערבים נגד יהודים, בנגב, בגליל, בירושלים ובערים המעורבות". הכנס יתקיים ביום רביעי הבא בכנסת.

היוזמים הם חברי הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ובצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, ולדבריהם, מטרתו היא להציג נתוני אמת על היקפי האלימות הערבית, על תופעת הפרוטקשן בערי הדרום ועל מידת מעורבותם של גורמים אסלאמיים במקומות אלה בהסתה נגד יהודים.

הם אומרים כי הכנס הקודם, שעסק ב"אלימות המתנחלים", היה כנס שקרי שכל תכליתו לסלף את המציאות ולהסיט את הדיון בשל עמדות פוליטיות ושנאה, בעוד הכנס בשבוע הבא יכלול נתונים אמיתיים ובו ידברו, חוץ מפוליטיקאים, גם אנשי מקצוע מהתחום – ויישמעו בו עדויות מהשטח מפי תושבים ונציגי רשויות.

יו"ר הציונות ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר כי: "אם לא נכיר במציאות, לא נוכל לטפל בה. כשאין הכרה בזכותה של המדינה להתקיים, אין ציות ואין משילות".

עוד אמר כי: "בחודשים האחרונים יש הרמת ראש מסוכנת של אלימות ערבית נגד יהודים. משטרת ישראל ורשויות החוק אמונות על ביטחון האזרחים והן לא עושות את עבודתן, וזה חייב להיפסק. לא ייתכן שהרשויות ימשיכו בהעלמת העין ובתירוצים שונים. לא מדובר על קומץ פורעים, לא מדובר על הזנחה ולא מדובר על אפליה – מדובר על שנים של העלמת עין מאסלאמיזציה ולאומנות שהולכות ומתגברות בחברה הערבית. לצערי, כפי שאנחנו רואים מדי שבוע בערים המעורבות, המצב חמור כבר היום והוא רק הולך ומחריף. אם המדינה לא תיקח אחריות בקרוב ותפעל ביד קשה כנגד מפירי החוק, נמצא את עצמנו עם כיסי טרור מסוכנים בתוך מדינת ישראל, וזו מציאות שלא ניתן לקבל".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי: "האמת קשה וכואבת, אבל היא חייבת להיאמר. חלק מערביי ישראל מנצלים את החולשה ואת חוסר האונים של ממשלת האחים והמוסלמים, ומטילים אימה על תושבי ישראל היהודים".

לדבריו, "אמרו חז"ל: 'אלמלא מוראה של מלכות – איש את רעהו חיים בלעו'. מתברר שאין מורא, אין דין ובעיקר אין דיין. זו מלחמת עצמאות על ריבונותנו בארץ הזו, מול גיס חמישי, בגיבוי חלקים מתוך הממשלה הרעה הזו. אומרים 'לא' לטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture