Yonatan Sindel/Flash90     

חפץ: "התפטרתי על רקע פרשה ביטחונית – חשבתי שנתניהו לא היה כשיר"

יועצו לשעבר התייחס לעדותו במשטרה שלפיה נסיבות אישיות של ראש הממשלה לשעבר פגעו בתפקודו וטען כי הפרשה "הייתה יכולה להיגמר באלפי הרוגים". סנגורו של נתניהו ככל הנראה לא ציפה לתשובה של חפץ ומיהר להחליף נושא

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים מתקיים משעות הבוקר (שני) היום השלישי לחקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, שהחלה בשבוע שעבר. הדיון החל בהשלמת החקירה הנגדית והתנהל תחילה בדלתיים סגורות.

במהלך העדות היום סיפר חפץ את הסיבה בגינה החליט לעזוב את לשכתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. לדבריו, הוא עזב את הלשכה כי הבין שרה"מ לא כשיר לקבל החלטות בענייני ביטחון.

עו"ד בן צור הזכיר לחפץ כי בחקירתו במשטרה אמר שאפשר לפתוח בחקירה בעניין ביטחוני ושיש לך ראיות. "עניין שעד היום לא יצא ושכל הפרשיות קטנות לעומת זה – אמרת פרשה ברמת עסקת ביש", הזכיר בן צור.

חפץ אישר את הדברים ואמר: "בספטמבר 2017 עזבתי את הלשכה כי הבנתי שראש הממשלה כבר לא מסוגל לקבל החלטות בענייני ביטחון, בגלל הסביבה שמקיפה אותו, אגב אני חושב את זה גם היום. אני אומר פה את כל האמת. אני עומד על זה שהוא לא כשיר. לדעתי זה חמור מפלילי כי זה משהו שיכול היה לגרום להירג של אלפי אנשים. אם תרצה אני גם אפרט פה במה בדיוק".

סנגורו של נתניהו ככל הנראה לא ציפה לתשובה של חפץ ומיהר להחליף נושא והציג תיעוד מהחקירה במשטרה שבה אומר החוקר לחפץ: "אתה בחושיך על הרצון מצד ראש הממשלה לתת הטבות רגולטוריות?". חפץ השיב לו: "אין דבר כזה, לא. הוא לא, זה לא הבן אדם".

חפץ הסביר בדיון: "היה ברור שרוצים שהמידע שאספק יפליל את בנימין נתניהו, שהם מצפים שאספק להם מידע על עבירות פליליות עליו בתיק 4000. אמרתי להם שצר לי לאכזב אותם, זה לא ביבי. אמרתי שהוא לא שלח אותי לפילבר, רק אחת שלחה, שרה. ידעתי שאם הם מצפים שאספר כתוצאה מהעימות עם פילבר".

עו"ד בן צור הציג בפני חפץ מזכר משטרתי על פגישה עם של המשטרה עם הסנגור אילן סופר. בסעיף ג' במזכר כתוב: "חפץ סוגר את התיקים 1000, 2000 ו-4000, ומפליל את ראש הממשלה, את רעייתו ואת בנם יאיר". חפץ: "לגבי סעיף ג', אם עו"ד סופר אמר – אמר על דעת עצמו. מעולם לא שמע מפי את הדברים שכתובים פה".

כזכור, בתחילת הדיון, פרקליטו של בנימין נתניהו, בועז בן צור, הציג מיילים בעניין טענות נגד חוקרים בתיקיו של ראש ההמשלה לשעבר שהפעילו לחצים פסולים על חפץ ואמר "נזמין את ראשת מח"ש, את סגנה ואת החוקר לעדות בבית המשפט", והקריא קטע מריאיון של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהעיד כי הוא "מכיר כל מילה בחקירות נתניהו".

במהלך עדותו אמר חפץ: "גם בחקירה שהייתה ברשות לניירות ערך וגם במהלך המעצר שלי, האמון שלי שזו חקירה אמיתית ורצינית ללא שיקולים זרים היה קרוב לאפס. חשבתי שזו חקירה שהיא יותר רדיפה".

"כמות החוקרים הבלתי נתפסת, חיזקו אצלי את החוסר אמון המוחלט בחקירה הזו. מישהו נתן הוראות לחוקרים מה לשאול אותי. אין בכלל ספק שהמאמץ המרכזי היה לחלץ ממני גרסה כלשהי".

עוד תיאר במהלך עדותו: "החוקר אמר לי – במקום לשמור על האינטרס של ראש הממשלה תשמור על האינטרס שלך. הועבר לי המסר שיש מירוץ מי חותם ראשון על הסכם עד מדינה".

בנוסף הציגו סרטון בו נראה החוקר אומר לניר חפץ: "אתה צריך לעשות בחירות שיכולות לפגוע באחרים. חשוב שתשקול את כל האופציות שיש לך. את עצמך, קודם כל המשפחה, חברים, אנשים שחשובים לך. מדקה לדקה, ככל שנעבור, תמיד יש עוד מוצא מהדבר הזה".

עוד אמר החוקר: "מה עדיף? כל אחד יש לו אינטרסים. כל אחד מקדם את האינטרסים שלו. יש מסדרון שלם של אנשים שדנים באינטרסים שלהם". לפי ניר חפץ: "פה אני מבין שאומרים לי – במקום לשמור על האינטרס של ראש הממשלה, לשמור על האינטרס שלי".

הסנגור בן צור מציג עוד הקלטה מתוך החקירות, שבה נאמר לחפץ: "תחשוב על הילדים שלך. הוא לא צריך שאבא שלו יהיה מאחורי סורג ובריח. על מי אתה מגן? תגן על המשפחה שלך, ריבונו של עולם". חפץ מגיב בדיון: "החוקר משרטט שבשנים הקרובות אהיה מנותק מהמשפחה כי אהיה בכלא, 'ואת כל זה אתה עושה בשביל לשמור על ראש הממשלה'".

בסרטון נוסף שהוצג אומר החוקר: "בסוף יהיה מאוחר מדי. אתה כורה לעצמך בור עמוק. אתה תישאר אחרון. שיהיה ברור. אתה תהיה למטה בסוף. אחרון. תרים את עצמך". חפץ: "חשבתי שאני לא מעניין את החוקרים. גם אחרי שמומו פילבר חתם על הסכם עד המדינה ועשו לי את העימות איתו, ידעתי שהחקירה הזאת נועדה למצוא ראיות כלפי ראש הממשלה ואני שם באמצע. לא חשדתי שזה נפתח בגלל שאול אלוביץ'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי רוצה לשמוע כבר את המחורפו הזה כל יום חירפון והזיות חדשות יש לו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture