מחאת סנדק: רה

Yonatan Sindel/Flash90

מחאת סנדק: רה"ע ירושלים דרש ממפקד המחוז להפסיק את השימוש בבואש

מאות פעילים מחאו אמש נגד אי פתיחת חקירה לנסיבות שהובילו למותו של הנער אהוביה סנדק. המשטרה השתמשה בבואש כדי לפזרם - ולראשונה לשכת ראש עיריית ירושלים משה ליאון הוציאה הודעת גינוי: "גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור". ליאון שוחח עם מפקד מחוז ירושלים על כך

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אמש (מוצאי שבת) התקיימו שני מוקדי הפגנות באזור הכניסה לירושלים על ידי פעילי ימין, במלאות שנה לתאונה הטרגית שבה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי. המפגינים חסמו את כביש 1 במחאה על אי פתיחת חקירה בעניין מותו של סנדק. המשטרה נערכה מבעוד מועד להפגנה עם כוחות מתוגברים, עצרה למעלה מ-25 פעילים, והפעילה במקום מכת"זיות שהתיזו בואש לכל עבר.

זאת איננה הפעם הראשונה שבה המשטרה מפעילה את הבואש במהלך הפגנות בירושלים, דבר שגורם לצחנה ולנזק לבתים ולתושבי השכונה – אך דווקא הפעם בחר ראש העירייה משה ליאון לגנות בחריפות. לאחר חצות הוציאה לשכתו הודעה כי ליאון שוחח עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, ודרש להורות מידיית על הפסקת השימוש בבואש בתוך השכונות. "ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע. צוותי התברואה של העירייה יכנסו לנקות את כל השכונה והאיזור כבר בשעה הקרובה על מנת להקל על התושבים ככל שניתן".

ליאון אמר בתום השיחה: "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת. ביקשתי ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר ואני מקווה שכך ייעשה. אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה".

מהמשטרה נמסר בתום ההפגנה: "הערב החלו הפרות סדר והתפרעויות אלימות במהלך מחאה שמתקיימת בסמוך לכניסה לעיר ירושלים. במהלך הפרות הסדר חסמו מתפרעים את ציר הכניסה לעיר וכן את ציר הרכבת הקלה, הובערו צמיגים באזור וכן יודו ביצים, חפצים ואבנים לעבר השוטרים. כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת המתפרעים".

לטענת המשטרה, "בעת הפרת סדר שהייתה בצומת הרחובות רופין – הרצל, שם חסמו מספר מתפרעים את ציר הרכבת, הותקף שוטר באמצעות תרסיס פלפל שהותז לעבר פניו. כוחות המשטרה במקום פעלו לפיזורם של המתפרעים ועצרו 5 חשודים בהפרת הסדר ותקיפת שוטר, בנוסף, כוחות המשטרה שפעלו בסמוך לגשר המיתרים עצרו מפרי סדר נוספים במהלך הערב. בסה"כ נעצרו עד כה למעלה מ-20 חשודים בגין הפרות סדר והתפרעויות אלימות".

עו"ד דניאל שימשילשוילי, מארגון 'חוננו' המלווה את העצורים, נמסר כי: "‏המשטרה שוב נוקטת ביד קשה כלפי מפגינים, ברובם קטינים, בלי פרופורציות ביחס למה שהם לכאורה ביצעו ומונעת מהם להביע את מחאתם החוקית והלגיטימית, הפעם נקטו כלפי המפגינים ביד קשה, אף יותר מפעמים קודמות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture