Hillel Maeir/Flash90

"מצוד פיזי ומודיעיני – יש קצה חוט": המרדף אחר המחבלים נמשך גם הבוקר

כוחות ביטחון רבים ממשיכים גם הבוקר במרדף אחר המחבלים שביצעו אמש את פיגוע הירי הנפשע ורצחו בדם קר את תלמיד הישיבה הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד. דובר צה"ל אמר כי יש בידם קצה חודש וכבר בקרוב הוא יתפסו את המחבלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

צה"ל ממשיך גם הבוקר (שישי) במרדף אחר המחבלים שביצעו אמש את פיגוע הירי סמוך למאחז חומש שבצפון השומרון ורצחו בדם קר את הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד. במהלך הלילה האחרון שלושה גדודים ויחידות מיוחדות הוקפצו לאזור הפיגוע בכדי לאתר את המחבלים.

בראיון מיוחד שהעניק לגל"צ אמר דובר צה"ל תא"ל רן כוכב כי "אנחנו נמצאים במצוד פיזי ומודיעיני", הוא הוסיף ואמר כי "יש קצה חוט, עצרנו כמה וכמה חשודים. נשים את ידינו במוקדם או במאוחר על מי שביצע את הפיגוע אמש".

מתחקיר ראשוני עולה כי שני מחבלים ירו ממארב על רכב ובו שלושה תלמידי ישיבה שנסעו מחומש לשבי שומרון. המחבלים ארבו להם בשיחים כשיצאו מהישיבה, ירו על רכבם שלושה צרורות ואחד הפצועים הזעיק את הכוחות. צה"ל סגר את המרחב ופתח במרדף אחר היורים.

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, אמר אמש כי הפיגוע לא התבצע בירי מרכב חולף, אלא בירי מצד הציר: "מחקירה ראשונית של הפיגוע – מחבל אחד או כמה מחבלים ביצעו ירי מהמארב. הם ירו יותר מעשרה קליעים לעבר הרכב".

הוא הוסיף כי "מתנהל מרדף פיזי ומודיעיני אחרי מבצעי הפיגוע, ושותפים לו גם הצבא וגם שב"כ. יש כמה כפרים וכבישים שנסגרו לתנועה כדי לאפשר את הפעילות. הוקפצו שלושה גדודים ויחידות מיוחדות, מרביתם יעסוק במרדף עצמו וחלקם בתגבור אבטחה בצירים ובצמתים".

"יש בתקופה האחרונה התרעות לפיגוע, אבל לא יודעים לקשור בין התרעה ספציפית לפיגוע הזה", המשיך תא"ל בלוט. "בחודשים האחרונים אנחנו מובילים מאמץ סיכולי נרחב בהיקף חסר תקדים. יש קצוות חוט שנבדקים ואני מעריך שהמחבלים ייתפסו בקרוב. הנחת העבודה שלנו היא שהמחבלים יכולים לנסות לייצר עוד פיגוע ולא רק להימלט".

הנהרג בפגיגוע הרצחני הוא יהודה דימנטמן, תלמיד ישיבת חומש בן 25, היה בדרכו חזרה מהישיבה בעת שנורה על ידי מחבלים ששכבו בצד הדרך. שני צעירים בני 21 ו-24 ששהו עמו ברכב נפצעו מהירי באורח קל. אחד הפצועים, אביה אנטמן, שחזר: "יצאנו מחומש ופתאום שמענו צרור יריות, צעקתי לנהג שייסע מהר".

חבר של יהודה סיפר לכלי התקשורת כי: "הוא היה בחור חמד, תמיד מאיר פנים עם חיוך רחב. אוהב ארץ ישראל ועם ישראל. הערב עשה את דרכו מהישיבה בחומש שם היה אברך, אל ביתו ומשפחתו ביישוב שבי שומרון הסמוך, ומחבלים שפלים שמו קץ לחייו".

אביה אנטמן, חברו הטוב של יהודה, שחזר את רגעי האימה. "יצאנו מהיישוב חומש, כשבאנו לפנות שמאלה שמענו צרורות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל, אמרתי לנהג שייסע מהר. מאחורה מישהו צעק שהוא נפגע בצוואר. הנהג הגביר מהירות, בדרך תקשרנו עם כל הכוחות שיכולנו לתקשר איתם. בדרך הבנו שכל הצמיגים מנוקבים עד שהגענו לכניסה ליישוב. שם חיכו לנו כמה חובשים".

מסע הלוויה ייצא הבוקר מחומש בשעה 9:00. לאחר ההספדים, תיערך עצירה במקום הרצח ומשם ימשיך מסע הלוויה לירושלים. יהודה ייטמן בשעה 12:00 בבית הלוויות בהר המנוחות בירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין לציין שיהודה דימנטמו ה' ועמו יקמו את דמו , גדל במבשרת ציון שזו התנחלות על שטח ששוחרר במלחמת ששת הימים מידי הצבא הירדני שהיה לו מוצב במקום שעליו עכשין ההתנחלות מבשרת ציון. מפקד הפלוגה שכבשה את המקום היה נחום ברוכי ז"ל ממשואות יצחק שנפטר לי 3 שבועות.

חובה להרוג את הרוצחים הערבים שפועלים להשמדתנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture