Hillel Maeir/Flash90

תיאור הפיגוע הקטלני: "יהודה הי"ד אמר לנו 'קיבלתי כדור בצוואר'"

נריה פלדמן, הנהג ברכב שספג 16 כדורים שירו המחבלים הפלסטינים, הצליח לחמוק מהם תוך שהוא מנסה להציל את יהודה דימנטמן הי"ד, ומציל את חיי חבירו • "לפתע שמעתי 'בום, בום, בום' וקלטתי בזווית העין פלאשים. הבנתי: זה ירי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נריה פלדמן, נהג הרכב שספג את כדורי המרצחים הערבים שהרגו את יהודה דימנטמן הי"ד, שחזרו בראיון המתפרסם היום (ראשון) בעיתון ידיעות אחרונות את הרגעים הדרמטיים והעצובים כל כך.

"בצהרים היה שיעור של ראש הישיבה. בסיומו התארגנו בכמה מכוניות לירידה בחזרה לשבי שומרון. נכנסתי למכונית שלי ויהודה אמר לי 'אני אבוא איתך'. הוא נכנס למכונית והתחלנו לנסוע. יצאנו מחומש בשיירת מכוניות וידענו שיש גיבוי מאחורינו, שיש אברכים עם נשק. אני הייתי ראשון בשיירה".

בקול רוע, כשהוא עדיין מתקשה להתאושש, הוא ממשיך לספר לאלישע בן קימון מידיעות אחרונות: "ביציאה מחומש הגענו לצומת שבו חייבים לעצור כדי לפנות שמאלה. עצרתי והתחלתי לגלוש לכביש כדי לראות שאני יכול להשתלב, כשלפתע שמעתי 'בום, בום, בום' וקלטתי בזווית העין פלאשים כאלה. בשבריר שנייה ניסיתי להבין מה זה יכול להיות, בקת"בים, זיקוקים או אבנים, ואז שמעתי פגיעות בכל מיני דברים במכונית והבנתי – זה ירי".

פלדמן לא היסס. "באותו רגע, כדי לצאת מטווח הירי, פשוט פרצתי לצומת. תוך כדי שמעתי צרור יריות. הבנתי שזה פיגוע. היינו ארבעה במכונית. שאלתי את החבר'ה 'מה המצב?'. אני אמרתי להם שאני בסדר, אביה שישב לידי קיבל משהו ביד ואמר 'בסדר', יהודה סמוטריץ' שישב מאחור אמר 'לא קיבלתי כלום', ויהודה דימנטמן ז"ל שישב לידו מאחור ענה לי: 'קיבלתי כדור בצוואר, קיבלתי כדור בצוואר'".

"סמוטריץ' שישב לידו ניסה לטפל בו. תוך כדי ראיתי שכל הנורות ברכב נדלקות לי. הכול מהבהב. הגלגלים, הברקס, הכול. מיד אחרי הצומת יש עיקול. רציתי לבלום ואז גיליתי שאין לי ברקסים. הבלם מגיב לי מאוד חלש, כנראה נפגע מקליע. ברגע שיהודה אמר שהוא נפגע, הבנו שהוא נפגע קשה. תוך כדי הנסיעה בעיקולים, כמעט בלי ברקסים, אני רק לוחץ גז, גז, גז ומתמרן עם ההגה. הבנתי שכדור בצוואר זה עניין של חיים ומוות. אין אפשרות אחרת. זה חיים של חבר שלך, אתה לא עושה חשבון, אלא קופץ למים".

ברגע זה קיבל פלדמן החלטה משמעותית: הוא שינה את נתיב הנסיעה והחליט לנסוע לשער האחורי של שבי שומרון, מסלול שקצר בחמישה קילומטרים מהדרך המקורית. תוך כדי הנסיעה המטורפת, בקור רוח מדהים, הוא גם התקשר והחל להזעיק את כוחות ההצלה. "ירו עלינו בכניסה לחומש", נשמע פלדמן אומר למוקדנית, "יש לנו פצוע ברכב. זריז אמבולנס לשבי שומרון. ירו עלינו ירי חי, שלחו מהר כוחות".

"התקשרתי לרבש"ץ של שבי שומרון ואמרתי לו שיפתח את השער האחורי ושהיה פיגוע", הוא מספר. "ואז בכפר בורקא זרקו עלינו בקת"ב תוך כדי הנסיעה, שלמרבה המזל לא פגע בנו. יהודה בשלב זה עוד היה בהכרה ודיבר איתנו. אני דאגתי באמצעות סמוטריץ' שישאיר אותו בהכרה. בשלב כלשהו באמצע הדרך יהודה התחיל לחרחר. היה לו מאוד קשה לנשום. דיברתי אליו והוא לא הגיב".

"לפני כן, באזור בורקא כבר הרגשת שאני נוסע על הג'אנטים. המכונית התחילה פשוט לשייט על הכביש בלי אחיזה טובה. ואז 4-3 קילומטרים משבי שומרון יהודה כבר איבד הכרה לגמרי. כולנו צעקנו אליו, ניסינו לשמור עליו חי. אני הייתי גם עם הכוחות בטלפון, כך שכשהגענו לשבי שומרון כבר חיכו לנו כוננים מהיישוב, והם התחילו לטפל ביהודה. לי לא היה לי אומץ לראות את יהודה".

"כשהגיעו הכוחות לקחו אותנו לאמבולנס, ורק אז ראיתי שיש לי רסיס בחזה וחוץ מזה כלום. ואז ואני ואביה שנפצע ראינו את סמוטריץ', שישב מאחור ליד יהודה ז"ל, יוצא מהמכונית בשוק ויושב. הבטנו בו ואז שמענו את המילה 'הרדוף' (מילת הקוד בקשר להרוג) באמבולנס. אביה סימן לי עם הראש ועשה קריעה, ואני אחריו. יהודה היה חבר מאוד טוב שלי. וברור שהצוואה שלו היא שנחזור לישיבה והדבר שהכי יחזק אותו בשמיים זה שחומש תיבנה בלי הצקות מאף גורם".

גורם בכיר באוגדת איו"ש אמר ל'ידיעות אחרונות': "זה אירוע קשה, שאלמלא פעולותיו של הנהג היה מסתיים עם ארבעה הרוגים. הוא הציל את חיי חבריו. הוא גיבור".

4 מחבלים; 3 נשקים: צפו בתיעוד מעצר המחבלים מפיגוע הירי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture