Yonatan Sindel/Flash90

סקר בדק את התרחישים: מי מביא יותר מנדטים למפלגת הליכוד?

סקר מקיף בדק כיצד תיראה מפת המנדטים לו הבחירות היו נערכות היום, במקרה ובנימין נתניהו יישאר בראשות מפלגת הליכוד, או שמא יהיה מי שיחליפו • מהתוצאות עולה כי ייתכן ודווקא מי שיביא פחות מנדטים, יצליח להרכיב ממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סקר מיוחד של 103fm ו'מעריב' שבוצע על ידי מנחם לזר מחברת פאנלס פוליטיקס, בחן שורה של אפשרויות מעניינות. הם הציגו בפני המשתתפים שאלה למי יצביעו בבחירות הבאות במצב הנוכחי של המפלגות הקיימות, קרי, כשנתניהו הוא יו"ר הליכוד. בהמשך, הוצגו 4 תרחישים לאור פרישה אפשרית של נתניהו: הליכוד בראשות ניר ברקת, יולי אדלשטיין, מירי רגב או ישראל כ"ץ.

במצב שבו בנימין נתניהו מוביל את הליכוד בבחירות הבאות, אילו אלה היו היום, היה הליכוד מקבל 33 מנדטים וזוכה למפלגה הגדולה ביותר בפער ניכר. עם זאת, יחד עם שותפותיו הקואליציוניות ש"ס (8), הציונות הדתית (8) ויהדות התורה (7) מגיע הגוש ל־56 מנדטים בלבד, ונותר ללא יכולת להקים ממשלה.

הגוש שמנגד, המורכב מהמפלגות שנמצאות כיום בקואליציה, מגיע למנדט אחד יותר – 57 מנדטים סה"כ. בראש הגוש נמצא יאיר לפיד ויש עתיד (19), כחול לבן (9), העבודה (7), ימינה (6), ישראל ביתנו (6), מרצ (5) ורע"ם (5).

הרשימה המשותפת עם 7 מנדטים, ותקווה חדשה של גדעון סער מתרסקת ולא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר, המועמד היחיד שביכולתו לשמר את יתרון הליכוד ולהכריע את הבחירות בהפרש הגבוה ביותר הוא ניר ברקת. ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהצהיר כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה ביום שאחרי נתניהו, מצליח בסקר המנדטים להוביל את הליכוד ל־29 מנדטים – 4 מושבים פחות מנתניהו, אך עדיין למצב שבו הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, בפער של 10 מנדטים מיאיר לפיד במקום השני.

4 המנדטים שהליכוד מאבד מתחלקים בין הציונות הדתית, כחול לבן, ימינה וש"ס. כרבע מבוחרי הליכוד (27 אחוזים) אומרים שאינם יודעים למי יצביעו או שלא יצביעו כלל בתרחיש כזה.

ואולם, מפת הגושים מציגה תמונה חד־משמעית באשר ליכולת הימין להקים ממשלה שהליכוד וברקת בראשותה. גוש שאותו מוביל ברקת (29), וכולל את מפלגות הימין והחרדים ש"ס (9), הציונות הדתית (9), ימינה (7), יהדות התורה (7) וישראל ביתנו (6) מגיע ל־67 מנדטים ומכריע בנקל את הבחירות.

במצב כזה, גוש המרכז־שמאל־ערבים מגיע ל־53 מנדטים בלבד, וגם הנתון הזה כולל בתוכו את הרשימה המשותפת: יש עתיד עם 19 מנדטים, כחול לבן עם 10, המשותפת והעבודה עם 7 כל אחת, ומרצ ורע"ם עם 5 כל אחת.

תרחיש שבו ישראל כ"ץ מתמנה ליו"ר הליכוד ומוביל את המפלגה לבחירות מביא אותה ל־22 מנדטים. אם יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת לשעבר, יורש את כסא יו"ר הליכוד, הוא מוריד את המפלגה בסקר המנדטים ל־21 מנדטים. בשני התרחישים הליכוד הוא עדיין המפלגה הגדולה ביותר, אך יאיר לפיד מזנב בה עם 20 מנדטים. שיעור בוחרי הליכוד שאומרים שאינם יודעים למי יצביעו או לא יצביעו כלל, עולה בתרחיש הזה ל־36-35 אחוזים.

גם בתרחיש הזה, מפת הגושים מעניקה לכ"ץ ולאדלשטיין יתרון משמעותי ביכולת להקים קואליציה אל מול הגוש המקביל: יחד עם הליכוד, הציונות הדתית (10), ש"ס (9), ימינה (7), ישראל ביתנו (7), יהדות התורה (7) ותקווה חדשה, שמצליחה לחצות בתרחיש הזה את אחוז החסימה (4), מגיע הגוש בראשות כ"ץ ל־66 מנדטים ובראשות אדלשטיין ל־65 מנדטים. מנגד, גוש המרכז־שמאל יחד עם המפלגות הערביות מגיע ל־54-55 מנדטים בלבד בהתאמה.

ומה יקרה אם מירי רגב תירש את ראשות הליכוד? השרה לשעבר זוכה בסקר שלנו ל־20 מנדטים בלבד, ולשוויון מנדטים עם יש עתיד. המושבים שהליכוד מאבד מתחלקים בין כחול לבן, הציונות הדתית וש"ס, שעולות ל־10 מנדטים כל אחת. ימינה וישראל ביתנו עולות במנדט. ותקווה חדשה? היא זוכה לתקווה חדשה להיות גם בכנסת הבאה עם 5 מנדטים.

בחלוקת הגושים, יכולה גם מירי רגב למצוא עצמה בלשכת ראש הממשלה – וזאת אם תצליח להרכיב קואליציה של 66 מנדטים עם הציונות הדתית (10), ש"ס (10), ימינה (7), ישראל ביתנו (7), יהדות התורה (7) ותקווה חדשה (5). הגוש שמנגד, בראשות לפיד, גנץ, מפלגות השמאל והערבים, יגיע ל־54 מנדטים בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הערת דיסקליימר:
את 'ימינה' לא שווה להכניס בחשבון, הן מפני שאין לדעת אם תעבור אחוז החסימה, והן (ובעיקר) מפני שאין לצרפם כלל לשום גוש ימני. הם בוגדים ואובדי דרך טוטליים.
את 'ישראל ביתנו' אל תמנו בשום פנים ואופן בגוש ימין, מפני שאתם לא שייך שישבו המפלגות החרדיות לאור המצע האנטי דתי הקיצוני שלהם, וליברמן הבלתי יציב שיעשה עוד ועוד בחירות עד שהטבלה תסתדר לו כמו שהוא רוצה. הוא יצור בלי עכבות, כמפורסם.
בכלל מסקרן לדעת מי הזמין סקר זה. מסתבר שהוא הוזמן בידי תומכי אחד המתחרים עם נתניהו (אולי ברקת?), ומכאן בין היתר האי-דיוקים (בלשון המעטה) הבולטים בקרב התוצאות, כולל העברת ימינה במספר גדול אחר אחוז החסימה (ואולי גם אי העברת רע"מ את אחוז החסימה שגם הוא לא מסתבר לאחר ביצועיהם היפים והסחטניים בקדנציה הנוכחית).

מה זה משנה כמה מנדטים יש לליכוד?
מה שמעניין אותנו זה האם יש 61 לימין-מסורתי,
אבל הכי מסורתי זה יולי אדלשטיין!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture