ישיבת חומש

אלמנת הנרצח פנתה לבנט וביקשה למנוע את הרס הישיבה: "גדלת על ערכים של תורה"

המשפחה האבלה הודיעה כי בכדי לעצור את ההרס יעלו בצעדה מייד אחרי השבעה לחומש וקראו לציבור: "בואו לצעוד איתנו". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אל תעזו להרוס את ישיבת חומש - פרס לטרור, יביא גל פיגועים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח ביום חמישי האחרון בסמוך לחומש אמרה הצהריים (שני) כי "לאחר 16 שנות פעילות דווקא אחרי הרצח של תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן, הוחלט להרוס את הישיבה". לדבריה, "לצערי הרב נודע לי שעומדים להרוס את חומש. משחקים במשפחה שיושבת שבעה כאילו אנחנו בובות, משחקים בלי רגש.

האלמנה פנתה לראש הממשלה: "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש".

אביו של יהודה הי"ד, הרב מרדכי דימנטמן, קרא גם הוא לציבור להצטרף לצעדת המשפחה וישיבת חומש ולדרישה שלא להרוס את הישיבה: "יהודה לא יחזור אלינו", המשיך האב השכול. "הנחמה שלנו היא רק אם דמו לא נשפך לריק. אם חס ושלום יפנו את הישיבה דמו ישפך לריק ונרגיש שפוגעים בנו".

"נתנחם רק בבניין חומש. מבית הקברות לא נשוב לביתנו, נלך למקום הרצח ולישיבה ששם יהודה היה בשעותיו האחרונות. אני קורא לציבור הרחב – בואו איתנו".

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן סיפר לכלי התקשורת: "אנחנו יודעים שנעשתה החלטה להרוס את חומש, כולל הערכות של הדרג הצבאי וכוחות הביטחון במקום".

"15 שנה מאז שנעקרנו משם, 15 שנה שבהן נהגנו לכבד את כולם ולא עשינו רע לאדם ורק הפצנו אור ותורה בשם כל ישראל. יהודה אהב את חומש בכל נימי נפשו. יהודה היה מלא באור ובטוב. אנחנו בשעה הזאת מזועזעים והמומים מההחלטה להרוס את הישיבה ולעקור אותה ולתת פרס לרוצחים ולתת פרס לטרור", הוסיף ראש הישיבה.

לאחר שאמרו את הדברים אמר ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "אנחנו יודעים שכנראה הממשלה הזו בלי לדון בלי להחליט, קיבלה החלטה מעשית להמשיך את המגמה, לא בצורה רצחנית כמובן, אבל להמשיך את הפגיעה בהתיישבות שם ובמקום לחזק ולתת את האישור לישיבה, להרוס את הישיבה עד עפר ולא לתת ליהודים להישאר במקום".

"אין פרס יותר גדול מזה לטרור ואין היפוך יוצרות ועוול מוסרי יותר מהדבר הזה. אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון, להסתכל לאנשים היקרים האלה בעיניים ולהסתכל לכל עם ישראל בעיניים. אני קורא ודורש מהממשלה תלמדו מהמשפחה הזו, תלמדו ממנה דרך ארץ, תלמדו ממנה מוסר, תלמדו ממנה ערכים וציונות".

עוד אמר דגן, "אל תעזו להעביר מסר למרצחים מהרשות הפלסטינית שמשתלם לרצוח יהודים. החלטה להרוס את ישיבת חומש מיד אחרי הרצח היא גם עוול מוסרי, היא גם פרס לטרור וגם עלולה לייצר גל של פיגועים נוספים כי המחבלים הפחדנים האלו בוחנים את התגובות שלנו. אני קורא ומתחנן לממשלת ישראל אנא התעשתו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture