Moti Milrod/POOL

ההקלטות חושפות: הגבלות על הילולת הבאבא סאלי והוויכוח סוער בין בנט להורוביץ

הקלטות מדיון בהשתתפות בנט, שרים ובכירי מערכת הבריאות שחשפנו הערב נשמעים חילוקי דעות בין מקבלי ההחלטות, ווויכוח שפרץ בין רה"מ לשר הבריאות • פרופ' זרקא הזהיר מעריכת ההילולה לבבא סאלי: "זה פיגוע המוני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הקלטות מתוך דיון שקיימו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ יחד עם בכירי מערכת הבריאות נחשפו הערב (שלישי) ב'חדשות 12' בהן נשמעו וויכוחים בין ראש הממשלה לשר הבריאות ומחלוקות בין הבכירים.

בנט ובכירי משרד הבריאות החליטו על הקלות למחוסנים, למרות שמספר הנדבקים עולה והתחזיות הקודרות, ההבנה היא שהמשך שליחת המחוסנים לבידוד אם נחשפו לחולה מאומת תשתק את המשק ותביא לסגר בפועל. בנט נשמע אומר בדיון: "איתמר הוא בחור מחוסן, בעבודה שלו נמצא מאומת והוא יושב לידו, אז אומרים לו: 'איתמר, גש עכשיו לעשות PCR, שב בבית עד לתוצאת ה-PCR, וכשה-PCR שלילי אומרים לו: 'איתמר אתה רשאי להסתובב אבל יכול להיות שאתה כן, בהחלט ייתכן שאתה נושא את הנגיף ועוד לא עלינו על זה ולכן אתה בכניסה לכל מקום תתרחק מאנשים פגיעים כמו זקנים ובמשך 10 ימים אל תלך למקום הומה אדם'".

שר הבריאות הורוביץ אישר: "כן כן, זה בסדר גמור. בסדר גמור".

במשרד הבריאות התנגדו לאופציה שמחוסנים שנחשפו לבן בית מאומת יישלחו לבידוד של 7 ימים. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש נשמע אומר: "במגזרים החרדי, הערבי ובמעמד סוציו-אקונומי נמוך, יש הרגשה שברגע שאנחנו מחייבים בידוד לכל בני המשפחה (בגלל מאומת אחד בבית), זו משמעות גדולה מאוד למשפחה שיכולה גם להימשך יותר זמן…"

הורוביץ: "אנחנו לא יכולים לעשות את זה כי זה פשוט, זה לא מידתי בעיניי (באופן) גורף. למשפחות גדולות זה בכלל בעייתי ביותר, אם אנחנו מסתכלים על המגזר החרדי למשל או אצל הערבים. אני גם לא חושב שזה יעבוד וזה בבחינת גזירה שאני לא חושב שהציבור יכול לעמוד בה – בידוד של כל בני הבית"

בשלב זה של הדיון פרץ ויכוח בין ראש הממשלה לבין שר הבריאות שלא נשמעו מחבבים אחד את השני, למרות ההצגה כלפי חוץ. בנט: "כמה (בדיקות) אנחנו מסוגלים לעשות עם תשובה יחסית מהירה? אז זה לא יהיה 170 אלף, בוא נגיד מה, 120 אלף?"

הורוביץ: "קשה לדעת ולנקוב במספר מדויק. קשה לדעת. בסדר, אז אני אגיד לך 140, מה זה יעזור שנגיד? נגיד אז מספר, מה זה משנה? זה קשה לדעת את זה"

בנט: "אני לא מבין על מה אתה…"

הורוביץ: "לא, כי אתה לפעמים נכנס לפרטים שהם לא נחוצים. מה זה "משימה"? לפי מה שיהיה, נראה, עושים מאמץ לעשות כמה שיותר מהר. מה זה יעזור שנגיד מספר?"

בנט: "אני רוצה ירידה בפרטים, אולי זה לא טוב, אולי יש כאלה שמעדיפים להישאר בגובה השמיים, זו דרכי".

הורוביץ: "אפשר לעשות את זה גם עם משרדים אחרים, לא רק עם משרד הבריאות"

בנט: "בסדר. אוקיי. סיימת? או שיש עוד הערות על ה..?"

הורוביץ: "יהיו לי הערות בהמשך"

בנט: "אוקיי"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא התייחס להיערכות לקראת הילולת הבאבא סאלי שצפויה להתקיים בשבוע הבא בהשתתפות כ-100 אלף בני אדם. פרופ' זרקא פנה לבנט ואמר: "אני חייב לומר שאני חושב שהמצב הזה, סליחה על הגסות, שאני צריך עכשיו להתחנן לרב כדי לבטל אירוע של 100 אלף איש, נראה לי לא נחשב סביר במדינת ישראל. 100 אלף איש ששבוע הבא יהיו שם בנתיבות, השתמשת בביטוי – סליחה – זה פיגוע המוני. כל הדיונים שלנו בשביל לעצור את המגפה אל מול אירוע מהסוג הזה, זה לא פרופורציונאלי".

בנט: "אני מבקש, לך תהיה מה שנקרא ברגישות ובנחישות ותגיע להסדר מוסכם שכמובן מבוסס תו ירוק ותביא את מה שאתה יכול. בהצלחה סלמאן, יישר כוח – ותבקש ברכה עבורי".

בנושא החינוך אמרה שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון: "אף אחד פה לא רוצה לסכן את הילדים, כולנו רוצים להפך, אנחנו נלחמים בשביל הבריאות שלהם ובשביל להגן עליהם. אבל הבריאות שלהם וההגנה עליהם היא גם מערכת החינוך. אתם יודעים, זה המנדט שלי לראות איך אני משאירה אותם ביציבות בתוך המערכת ושומרת עליהם מכל מה שקורה להם.. אנחנו פה בהתגייסות מלאה באמת בכל הנושא של החיסונים אבל אנחנו חייבים גם להיות מגויסים להגנה על הילדים בתוך המערכת. לשלוח את הילדים לזום, כולל את הילדים הצעירים, זה אירוע שהוא באמת מעמיק את הנזק, מעמיק את הפערים, ואנחנו צריכים רגע להתייחס אליו בהמון המון זהירות. הסיפור, ראש הממשלה, של לשלוח ילדים לזום, הופך לי את הבטן. הופך לי את הבטן, כי אנחנו רואים מה קורה בתוך המערכת ובאיזו גזרה נוספת אנחנו צריכים להתמודד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתגעגעים למריבות של ביבי-גנץ…
זה היה מריבות קצת יותר על רמה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture