Avshalom Sassoni/Flash90

"עשר מעלות "ימינה" אעלק": בימין תוקפים את גנץ; ומי מברך?

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות פגישת שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלסטינית. במפלגות הימין תקפו את "פגישת שר הביטחון בני גנץ עם מכחיש השואה מחמוד עבאס". גם בחמאס מגנים: "זוהי דקירה בגב של האינתיפאדה המתחוללת בגדה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המערכת הפוליטית לא נותרה אדישה נוכח הכותרת הדרמטית שהגיע הערב (שלישי) מהעיר ראש העין שבמרכז הארץ ולפיה שר הביטחון בני גנץ אירח בביתו שבעיר את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במפלגות הימין תקפו בחריפות את הביקור של מי שנחשב לתומך ומעודד טרור נגד יהודים, כשמנגד, במפלגות השמאל בירכו את גנץ על המהלך.

במפלגת הליכוד תקפו את הפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

גם בציונות הדתית תקפו הערב את הפגישה:‏ "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) אמר על הפגישה: "כשאבו מאזן מגיע לראש העין והשמאל חוגג, עיצה קטנה לראש ממששת המנדטים שמוכיח שוב שהוא לא רלוונטי: אנא פנה לרשם המפלגות ושנה את שם המפלגה מימינה לשמאלה.. לא בושה, לחולים רבים עשו שינוי השם!! עשר מעלות "ימינה" אעלק…

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, מסר בתגובה ל"פגישת שר הביטחון בני גנץ עם מכחיש השואה מחמוד עבאס" כי "שר הביטחון מוכרח להסביר לציבור מהי באמת מטרת הפגישות שלו עם מכחיש השואה, האיש המושחת והגנב אבו מאזן. לא רק ששר הביטחון הפסיק בעקיפין את קיזוז משכורות המחבלים, נמנע מהריסת בתי מחבלים ומאפשר בנייה פלסטינית פרועה בשטחי C תוך החרבת יישובים יהודיים, כעת הוא מארח בביתו את ראש הנחש שהפך את רצח היהודים לאקזיט הפלסטיני עם המשכורות שהוא מחלק למחבלים. איזו שפלות רוח".

מחאת הקו האדום מסרה בתגובה לפגישה: "ממשלת בנטלפידגנץ איבדה את זה סופית, לאן עוד נוליך את הבושה והחרפה, במקום לעצור את הארכי טרוריסט אבו מאזן הוא נכנס לביתו של שר הבטחון במדינת ישראל, בבוקר משלם למשפחות מחבלים ובלילה מתארח אצל שר הבטחון. המשימה שלנו היא אחת – להחליף את הממשלה הזו וכמה שיותר מהר".

מנגד, בצד השמאלי של המפה הפוליטית בירכו על המהלך. יו"ר מר"צ ושר הבריאות ניצן הורוביץ בירך על פגישת השניים: "מברך על פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. חיזוק הקשרים וחתירה לפתרון מדיני הם אינטרס ראשון במעלה של שני העמים".

בהמשך הלילה התייחס שר הביטחון בני גנץ בעצמו לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נפגשתי הערב עם יו"ר הרש״פ מחמוד עבאס. דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות שעל הפרק. עדכנתי אותו כי בכוונתי להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתנו הקודמת. הדגשתי את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות".

בתוך כך, חמאס מגנה את פגישת אבו מאזן עם גנץ: "זוהי דקירה בגב של האינתיפאדה המתחוללת בגדה", אמר דובר חמאס בעזה חאזם קאסם, והוסיף כי העובדה שהפגישה מתקיימת בשעה שתושביה הפלסטינים של הגדה מותקפים בידי מתנחלים רק מעצימה את הפשע של הנהגת הרשות הפלסטינית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סתם הימין מתנפל על בני גנץ. אחרי שהוא העסיק באופן קבוע נציג איראני בביתו, מה כבר הביג דיל לארח באופן חד פעמי מכחיש שואה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture