Yonatan Sindel/Flash90

מחבל ניסה לרצוח בחורי ישיבה בירושלים – ולא הואשם בניסיון לרצח

כתב אישום הוגש נגד המחבל שביצע פיגוע דקירה בשני בחורי ישיבה בשער שכם, בו יוחסה למחבל רק עבירת חבלה בכוונה מחמירה. בארגון חוננו זעמו: "היה על התביעה לייחס לדוקר ניסיון רצח על רקע גזעני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היום (חמישי) הוגש כתב אישום בגין חבלה בכוונה מחמירה נגד המחבל שניסה לדקור שני בחורי ישיבה חרדים בשער שכם לפני פחות משבועיים, עבירה הכוללת עד 20 שנות מאסר. בארגון חוננו סוברים שיש להאשימו בעבירת ניסיון לרצח, ואף שלחו לפרקליטות מכתב בנידון.

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג את שני בחורי הישיבה שנפגעו מסר "מדובר בפיגוע דקירה, במהלכו מחבל יצא מביתו, כשבידו סכין, במטרה ברורה – לדקור יהודי. הוא ניסה פעם אחת, ומשלא הצליח ניסה מייד בשנית. בשתי הפעמים כיוון ישירות לגב, כך שלו הייתה הסכין מצליחה לחדור, בקלות יכול היה האירוע להסתיים במוות. בכך, העיד על כוונתו הרצחנית ורצונו העז לממש את מבוקשו. אמנם, התביעה הגישה נגדו כת"א בו יוחסה לו עבירה חמורה הנוגעת לחבלה, אך אין די בכך.

אין להקל בעניינו רק משום שלא ידע להתאים במדויק את תנועת ידו למבנה של הסכין בה בחר לאחוז. לו היה בוחר בתנועת שיסוף, חלף תנועת דקירה, היה מממש את זממו ומצליח להרוג. בשל כך היה על התביעה לייחס לו עבירה ההולמת את כוונתו, אותה ניסה לממש – ניסיון לרצח על רקע גזעני", סיכם עו"ד שטיינר.

מכתב הבקשה שנשלח לפרקליטות עוד בטרם הוגש כתב האישום פתח בתיאור הפיגוע, שהתרחש ביום ראשון שעבר "באזור השעה 18:10 הלכו נ' וד' יחדיו באזור שער שכם. לפתע התקרב אליהם מאחור בן מיעוטים, מחבל, כשבידו סכין. המחבל ניסה לדקור את ד' בחלק העליון של גבו, אך הסכין שפגעה בעוצמה בגבו לא חדרה, ונפלה לקרקע".

בניסיונותיו לברוח מהמחבל נאלץ ד' לרדת מן המדרכה ולרוץ אל תוך הכביש הסואן הסמוך, בו היו כלי רכב בתנועה. למרות כישלון הניסיון הראשון לא חדל המחבל ממעשיו. לפי המכתב "הרים (המחבל) את הסכין וניסה לדקור גם את נ' בגבו. הסכין פגעה בעוצמה בגבו, אך לא חדרה אליו. מר נ' החל לברוח תוך שהוא צועק 'מחבל!'. למשמע זעקותיו השליך המחבל את הסכין מידו וברח מהמקום".

עו"ד שטיינר פירט במכתבו "אם כן, עניין לנו במי שיצא מביתו כשהוא חמוש בסכין, במטרה לדקור באמצעותה יהודים. הוא ניסה פעם אחת, ללא הצלחה, תוך שהוא גורם לראשון לנוס לתוך כביש הומה. ואז, משלא עלה בידו להוציא לפועל את זממו, ניסה מיד בשנית. כל פעם הפעיל כוח על הסכין, שפגעה בעוצמה בגופם של הנפגעים".

בהמשך הדגיש עו"ד שטיינר את מסוכנותו של המחבל "המחבל נתכוון לפעול פעולה קטלנית באמצעות נשק קר, ופעל בשתי הזדמנויות רציפות להפוך כוונה זו למציאות, כשהוא מכוון לאזור רגיש בגופם של השניים".

לדבריו, רק בחירה 'לא מוצלחת' של אופן השימוש בסכין מנעה פגיעה בנפש. לו היה המחבל בוחר, לדוג', לשסף את גרונו של אחד הנפגעים – בקלות היה יכול להביא למותו המיידי. "מדובר בניסיון רצח על רקע לאומני גזעני, כלפי שני קורבנות שונים, ברצף" כתב עו"ד שטיינר בסוף מכתבו, וביקש מהפרקליטות להאשים את המחבל בניסיון לרצח על רקע גזעני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture