Olivier Fitoussi/Flash90

מורה נבוכים: מתי מספיק אנטיגן ומי יישאר בבידוד שבועיים? • עושים סדר

'חדשות JDN' מנסה לעשות לכם סדר בהנחיות העדכניות, למחוסנים ושאינם ואלה שבחלקם, לקראת טיסה אפשרית לחו"ל (מדינה אדומה או כתומה), חשש ממגע עם מאומת (תתכוננו לתור בהיבדק וסע) או עצלני החיסונים שיקבלו תו לחודש

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

"שמעתי על אנשים שסובלים מתסמינים קשים של כאבי ראש וסחרחורות כתוצאה מהקורונה. הם לא חלו, רק ניסו להבין מה הוראות הממשלה במאבק בנגיף" – כתב העיתונאי יקי אדמקר בסרקזם, אבל האמת, ציוניות בצד, זה המצב. ההנחיות משתנות בן יום, המציאות משתנה בן לילה, ורק הציבור שואל שוב ושוב את אותן שאלות, בניסיון להבין האם באמת הבין.

רגע לפני שגם אתם תצטרכו אקמול (מה אומרים על זה במשרד הבריאות?) ננסה לעשות לכם סדר בהנחיות העדכניות, בתקווה שלא תצטרכו ותישארו מחוץ לבידוד, בלי מגעים ובלי תסמינים.

חזרה חו"ל

נתחיל מהקל אל הכבד. חזרתם מחו"ל? זה יחסית פשוט. אם אתם חכמים, הגיוניים ונשמעים לגדולי ישראל, התחסנתם כנראה ויש לכם תו ירוק בתוקף, חזרתם ממדינה כתומה, אז תעשו בדיקת PCR ותוכלו לצאת מבידוד ביתי לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית או אחרי משך 24 שעות (המוקדם מביניהם).

אם לא התחסנתם ובכל זאת טסתם לחו"ל, תכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל.

אם שמתם נפשכם בכפכם וטסתם למדינה אדומה, בין אם אתם מחוסנים ובין אם לא, במקרה והסכמתם לחתום על הסכמון (פיקוח דיגיטלי) תיכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה החל מהיום ה- 7. מי שלא חתם על הסכמון יכנס לבידוד במלונית למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה החל מהיום ה- 7.

מגע עם חולה

אם נחשפתם לחולה מאומת, ואתם מחוסנים, זה אולי קצת יותר מורכב, אבל תשתחררו מבידוד לרוב די מהר. תצטרכו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית, כלומר בדיקה מהירה, אבל לא בבית אלא בתחנת בדיקה המוכרת על ידי משרד הבריאות. אם בחסדי ה' הבדיקה, אתם משוחרר.

אם התוצאה בבדיקה המהירה חיובית, תיגשו לבצע בדיקת PCR כשאתם נשארים בבידוד עד לקבלת תוצאה – אם היא שלילית, אתם בחוץ, אם היא חיובית אז שמרו על עצמכם, כנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה (רפואה שלמה).

Yonatan Sindel/Flash90

עם זאת, גם אם האנטיגן או ה-PCR יצא שלילי, משרד הבריאות מבקש ממכם יפה שתעשו "השתדלות" ותימנעו מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה (הוא ביקש יפה, לא תתחשבו?). אם הייתם בסביבת הבן שלכם או מישהו אחר שטיפלתם בו בזמן שהיה חולה, תעשו בדיקת PCR אחרי שהוא החלים, ואם היא שלילית צאו לחופשי.

אם אתם "אויבר חכומים" ולא התחסנתם, והייתם במגע עם חולה קורונה, תבצעו בדיקת PCR, אם היא שלילית תשהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה, עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7. אם התוצאה חיובית תיכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה. אם טיפלתם בקטין או חסר ישע שחלה, תאלצו להיות שבוע-שבועיים בבידוד אחרי החלמתו (תלוי אם תעשו בדיקה ביום השביעי).

תו ירוק

טוב, אז מה ההבדל בין מחוסנים לשאינם הבנו, עכשיו מי מוגדר מחוסן? כלומר, זכאי לתו היקורתי המכונה "התו הירוק", מוצר המבוקש כמעט כמו דרכון דיפלומטי.

מי שקיבלו בחצי השנה האחרונה שניים או שלושה חיסונים, ועברו 14 ימים מהחיסון האחרון – זכאים לתו ירוק.

מי שהחלימו זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד חצי שנה מקבלת אישור ההחלמה. אחרי זה יידרשו לקבל חיסון אחד לפחות שיהיה בתוקף עד 21 במרץ 2022.

Tomer Neuberg/Flash90

מי שנזכר להתחסן ברגע האחרון לפני שהוא צריך אותו, עוצבה בשבילו הטבה מיוחדת. הוא זכאי לתו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד. אם יעשה יתחסן כנדרש בחיסון שני אחרי 3 שבועות, יקבל תו קבע. (יודגש – שינוי זה טרם נכנס לתוקף מאילוצים בירוקרטים, אז אם יש לך אירוע להשתתף בו עוד חודש, לכו להתחסן עכשיו).

מתעקשים בכל זאת לא להתחסן? מבוגרים וילדים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקה מהירה יכולים להציג אותה כדי להיכנס למקומות שפועלים לפי הנחיות התו הירוק ב-24 השעות שאחרי הבדיקה. אפשר להציג בכניסה את קוד ה-QR של הבדיקה עצמה או להפוך אותה לתו ירוק יומי באמצעות סריקת הקוד באפליקציית הרמזור.

מבוגרים וילדים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת PCR במימון פרטי יכולים להפיק תו ירוק שיהיה בתוקף למשך 72 שעות מרגע הבדיקה.

מה פספסתם?

זה רק תמצית, למשל רק בשבוע האחרון הוחלט שחובה לעטות מסכה בחללים סגורים ובהתקהלויות של יותר מ-50 אנשים בשטח פתוח, וכידוע חייבים לעטות מסכה בשטח סגור (תספרו את זה לסגן השר רול ולחצי מאזרחי המדינה), רשימת המדיניות האדומות מתעדכנת כמו תחזית מזג האוויר, תקנות מתווה החינוך והכיתה הירוקה הסתיימו והצדדים עדיין רבים על מה יהיה, הקניונים מחלוקת לתו ירוק, תו סגול וחנויות חיוניות, רשימת המקומות הפועל עם תו ירוק התעדכנה השבוע גם לתפילות המתקיימים בשטח פתוח מעל 100 משתתפים, לצד רשימה די ארוכה מאוד של מקומות, כך שפשוט תישארו בבית כשאתם יכולים, צאו לאיפה שצריך בהתאם לבדיקה פרטנית, ותתחסנו – זה יחסוך לכם הרבה כאב ראש ועוד כל מיני כאבים אפשריים.

נ.ב. כל ההנחיות נכונות לשעת כתיבת השורות, אין המערכת אחראית על שינוי הנחיות, מריבות בקבינט הקורונה או שרירים בוועדת חוקה. ט.ל.ח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרוב מלל שכחתם לספר לנו מה קורה עם מי שיוצא לחו"ל….
או שאולי תוך כדי כתיבת הדברים השתנו כללים????

ארה"ב היא מדינה אדומה?

הגיוני וחכם זה בדיוק מי שלא התחסן, מי שהתחסן צריך עיון כמה דעת עוד נשארה בשכלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture