Gili Yaari/Flash90

לפיד מסמן מטרות: כן להרחבת הנורמליזציה עם מדינות ערב, לא למו"מ עם הפלסטינים

את הדברים הללו אמר לפיד לעיתונאים בתדרוך מיוחד שקיים. שר החוץ הבהיר כי על אף הפגישה בין שר הביטחון לבין ראש הרשות הפלסטינית בראש העין - לא תתקיים בממשלה הנוכחית משא ומתן מדיני עם הפלסטינים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בתדריך עיתונאים מיוחד שקיים הבוקר (שני) שר החוץ יאיר לפיד, הוא חשף כי הוא וצוות משרדו שואפים בשנה הקרובה להרחיב את הסכמי הנורמליזיציה בין ישראל למדינות ערב נוספות שממוקמות במזרח התיכון. בתדריך השתתף גם מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. כך דווח ב'ווינט'.

התדריך התמקד בפעולות שיעשו במשרד החוץ בשנת 2022, ובתרחישים שסבורים במשרד שיקרו בזירה הבינלאומית. בפתח דבריו התייחס לפיד לביקורת בעולם כלפי ישראל: "אנחנו צריכים להתמודד השנה עם השיח הרעיל שאומר שישראל היא מדינת אפרטהייד. בשנת 2022 זה יהיה איום ממשי. ועדת החקירה של שומר החומות היא חסרת תקדים בזה שהיא לא תחומה בזמן והיא מתוקצבת היטב. רק כדי שתבינו את אי הצדק: לעומת זאת, ועדה שעוסקת במלחמת אזרחים הסורית, מתוקצבת בשניים וחצי למילון דולר ועובדים בה 12 עובדים. זה טירוף מוחלט".

על השיחות בוינה שמתקיימות בימים אלו בין מעצמות העולם לבין איראן, סביב נושא השגת פצצת גרעין לפרסים, אמר שר החוץ כי הוא לא מתנגד לכל הסכם שייחתם שם. "אנחנו לא נגד כל הסכם. אנחנו צרכים הסכם טוב. בדיון הזה יש קשר עולמי. כולל היום בביקור, כולל האנשים שלנו מול האנשים המנהלים את המשא ומתן. אנחנו לא נגיע לתוצאה האופטימלית מבחינתנו, אבל אנחנו פועלים לשפר את העמדות שיהיו הטובות ביותר לישראל" אמר לפיד.

לפיד הסביר כי ישראל אינה יכולה להתעלם משיחות הגרעין מאחר ומדובר כיום בנושא מאוד מרכזי בסדר היום של הקהילה הבינלאומית. "תחילת החזרה השיחות בווינה הייתה 'בואו נעיף את זה מהר כדי לחזור לנושאים האחרים', זה לא המצב עכשיו. זה נושא מרכזי על השולחן העולמי עם כל המנהיגים".

שר החוץ טען כי על אף ששיחות הגרעין הפכו לנושא מרכזי – חופש הפעולה של ישראל נשמר מכיוון שהיא מחוץ להסכם עם איראן. "דיברתי כבר עם שרת החוץ הגרמנית. אבל בסוף זה כן הפך להיות חלק מהשיח העולמי. מבחינה זו אנחנו מרגישים שהצלחנו במידה מסוימת לגרום לעולם להקשיב לנו. אנחנו משמרים את חופש הפעולה שלנו בזה שאנחנו לא חלק מההסכם", הוסיף.

צוות משרד החוץ מנה את המטרות הבולטות לשנה הקרובה: שימור והידוק היחסים הביטחוניים עם ארצות הברית, סיכול איום הגרעין של איראן ופיתוח הנורמליזציה של ישראל עם המזרח התיכון. עוד מציינים גורמים במשרד כי מצבה של ישראל השתפר משמעותית בשנתיים האחרונות.

על רקע פגישת גנץ-אבו מאזן בביתו של הראשון בראש העין, שלל לפיד אפשרות של משא ומתן מדיני עם הפלסטינים. לפיד הסביר כי הוא אינו מתכוון להפר את ההסכם הקואליציוני, בו נקבע כי הממשלה הנוכחית לא תקיים משא ומתן מדיני."יהיו אצלנו כאלה שיגידו שזה בגלל שהפלסטינים מקבלים מאיתנו סיוע כספי, היו כאלה שאמרו שזה מה שקורה למדינה ללא משא ומתן מדיני. אני אומר לכן שבסופו של דבר זו התוצאה, וזו תהיה ההתנהלות של ישראל ומשרד החוץ. עמדתי היא שבלי שיחות מדיניות זה יילך ויחמיר", סיים לפיד את דבריו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture