צילום: פלאש 90

קרעי ל'JDN': "אנו יוצאים להפגין על המדינה היהודית, איפה החרדים?" • צפו

ח"כ קרעי מהליכוד מסכים בראיון ל'חדשות JDN' להקמת ממשלה בראשות גנץ ("בעיני זה יהיה הרע במיעוטו") תוקף את חבר מפלגתו ברקת ("מנסה לקנות שלטון בכסף") ותוקף בחריפות את הרפורמים: "אסור לתת לרשעים האלה דריסת רגל בכותל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מתי שלא תיכנסו ליציע במליאת הכנסת, יש סבירות של כחמישים אחוז שתמצאו על דוכן הנואמים את ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, שקנה לעצמו שם ביכולות הפיליבסטר הידועות שלו. גם כשנכנסתי אליו אתמול ללשכה, הוא בעיצומו של כתיבת נאום חוצב להבות לעוד דיון לילי, גם הפעם כמובן מתובל היטב בדבר תורה וגימטריות.

קרעי, חבר כנסת יחסית טרי במשכן, עקף בסביבתו לא מעט מחבריו הוותיקים בעבודה הפרלמנטרית. למרות שהוא רק שנתיים בכנסת, זאת כבר הקדנציה הרביעית שלו, ואת רוב הזמן בילה בקמפיינים, ועדיין הוא מוביל במדדי העשייה הפרלמנטרית.

בדיקה קצרה שעשיתי לפני הריאיון איתו, ראיתי שבחודש האחרון הוא הח"כ השני שמוביל בנוכחות חברי הכנסת מתוך הליכוד. אבל למען האמת, בזמן שהוא רץ מוועדה לוועדה עם עוד כמה ח"כים בודדים במפלגה, רוב חבריו למפלגה זנחו את העבודה הפרלמנטרית.

אבל הוא מלמד עליהם סנגוריה בראיון לאתר 'חדשות JDN' ועיתון 'שחרית': "תראה, יש מחלוקת בתוך האופוזיציה איך להיאבק בדורסנות של הקואליציה. כולם בדעה שצריך להילחם, יש פה דורסנות שלא הייתה כמותה, לא נותנים לאופוזיציה את הייצוג שמגיע לה בתוך הוועדות, מסלקים אותנו מתוך הוועדות והמליאה, גם בלי שלוש קריאות".

"אגב, היום יו"ר הכנסת היה בוועדת הכנסת ואמר ש'אני מצפה מהסגנים וחברי הכנסת לכבד את מוסד היו"ר', אמרתי לו – עליך נאמר הפסוק שאלקנה אמר לעלי "כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו", אתה הופך את מוסד יו"ר הכנסת ללעג וקלס, אתה משתמש בו כמוסד פרטי שלך, הוא מחק לי מאות הסתייגויות ברפורמת הכשרות בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי, למה? כי ככה מתחשק לו, הוא זה שלא מאשר לנו שאילתות, אני מגיש כבר בפעם השישית, בשבוע השישי בקשות לדיונים מהירים, שאילתות דחופות על הנושא של תפירת ג’וב לשי ניצן בספריה הלאומית, והוא לא מוצא מקום לאשר אותם בתפקידו כיו"ר הכנסת. הוא לא יכול לבוא ולבקש מאיתנו לנהוג בממלכתיות".

M2 נואם בהפגנת הימין. צילום: תומר נויברג/פלאש90

"אז אחרי כל הדורסנות הזו וההתנהלות הזו, האופוזיציה בחלוקה איך לנהוג, אז חלק מינו גם חברים לוועדות וחלק לא מינו חברים לוועדות, ואלה שלא מינו לא בטוחים שאפשר לנהוג כאילו הכל כרגיל והכל בסדר".

"מכיוון שיש כאן משהו שלא היה מעולם בכנסת, מכיוון שהפכו אותנו לאצבעות ללא משמעות בתוך הוועדות כי יש להם רוב מיוחס גם אם יש לנו חברי וועדות, אז יש כאלו מבין חבריי, שאני חולק עליהם, שחושבים שאי אפשר לשתף פעולה עם העניין הזה ולכן מגיעים לכמה שפחות דיונים, אלא אם כן אין ברירה שאנו רוצים להיאבק במשהו מאד נקודתי".

"יש לנו חופש פעולה בעניין הזה. אני חושב שכן צריך להיות ואני מצליח בכוחותיי הדלים להשיג דברים מי פעם, בהסתייגויות, במשיכת זמן, אז בהחלט יש לנו כח גם כשהם דורסים אותנו, יש לנו יכולת לשנות ולהיאבק, כל חוק שהם מורידים מסדר היום זה פחות נזק למדינת ישראל וכל שעה שהם נמצאים במליאת הכנסת זה פחות הפקרות בנושא הקורונה, בגזירות הכלכליות, פחות זמן להצר לעם ישראל, לחרדים, לפריפריה, זה פשוט ככה".

"לכן בעיני כן צריך להגיע, כן צריך להיות, אבל אני מבין את אלה שלא, ואומרים שכל עוד שאין איזה בסיס מינימלי של הוגנות בין הקואליציה לאופוזיציה, כל עוד יש דורסנות בצורה חסרת תקדים אז צריך בכלל להחרים את הדיונים האלו".

"ליברמן, איש צורר"

בפתח הראיון מביע קרעי זעזוע מהתמונות המגיעות מידי ראש חודש בכותל המערבי, מהתנהגות נשות הפרובוקציה המבזות את המקום הקדוש. "הרפורמים מנסים באמצעות הממשלה הרעה הזו גם לפגוע בשריד בית מקדשינו".

אתה, כחבר ליכוד, מפלגה שהמובילה את מתווה הכותל, בוודאי בעדו. לא?

"ממש לא. הליכוד לא הוביל את מתווה הכותל, אנחנו מתנגדים למתווה הכותל, אפילו דודי אמסלם אמר בישיבת הסיעה שהייתה התנגדות למתווה הכותל. בהתחלה לא היה ברור כל כך מה היה המתווה ולכן גם החרדים בתחילת הדרך חשבו שזה איזה משהו שאפשר לחיות איתו, אני אומר לך באופן חד משמעי שאסור לתת לרשעים האלה דריסת רגל, לא בצד צפון ולא בצד דרום ולא בשום מקום".

"הכותל הוא שריד בית מקדשינו, זה מקום לאלה שכמהים לציון , כמהים לירושלים, כמהים לבניין בית המקדש, החצופים הרשעים האלה עכשיו מתחילים להיתמם ולהתחסד כאילו שזה מעניין אותם, אבל אנחנו יודעים בדיוק מה דעתם של הכת הזו על בית המקדש, הם חושבים שזה איזה בית מטבחיים פרימיטיבי, איזה כותל שאין לו שום משמעות בעיניהם, הם לא צריכים להיות שם ואסור בשום פנים ואופן להגיע איתם לשום מתווה ולשום סידור בענייו".

אתה יכול להבין את ח"כ אייכלר שנוטה לשתף פעולה עם הממשלה?

"אני לא רואה דבר כזה ואני לא מאמין לכל מה שאומרים, אנחנו אופוזיציה נלחמת שנחושה להפיל אל הקואליציה הזאת. זה שיש אנשים עם דעה ודרך איך לעשות את זה, הכי טוב, זה קורה גם בתוך הליכוד שיש לפעמים ישיבות סיעה סוערות מה הכי כדאי לעשות, ובסוף מתקבלות החלטות".

אבל ח"כ אייכלר אומר, בין היתר בראיון לאחרונה ל'שחרית', שהחרדים משלמים את המחיר בשביל הליכוד

"יש לי שאלה לחבר הכנסת אייכלר, אנחנו יוצאים להפגנות כל שני וחמישי על המדינה היהודית. על כך שמנסים לקעקע את הזהות היהודית, על הכשרות, על הגיור, על הפגיעה בנשות האברכים במעונות, על ההרעבה של ילדי החרדים מהשנאה של ליברמן, ואנחנו לא רואים את החרדים שיוצאים ומפגינים וזועקים את הזעקה הזאת, חבל".

עם ברקת, בימים אחרים

"זה בנפשי כשאני רואה את ליברמן, איש צורר שקם ומחפש איך לפגוע בחרדים ואני נלחם בו במליאה בוועדות וגם בכיכרות, אני מחכה ליום שהחרדים גם כן יעשו את אותו הדבר, בינתיים אני לא רואה את זה. אז אם אייכלר חושב שהחרדים משלמים את המחיר? למה החרדים לא יוצאים להפגין, זה דברים שפעם היו יוצאים עליהם לרחובות, זה גיור, יהדות, כשרות, גזירות כלכליות, שבת, ורוצים גם למכור לערבים את המדינה את היהדות ואייכלר והחרדים שותקים".

אם מחר מגיע אליכם בני גנץ ומציע להקים איתכם ממשלה, כשהוא בראש, אתה תצביע בעד?

"כל דבר שיביא לסופה של הממשלה הרעה הזאת, בעיני זה יהיה הרע במיעוטו. בני גנץ הוא איש מסוכן, אין לו עמוד שידרה אידאולוגי, הוא יכול להיות בימין מרכז והוא יכול להיות סוג של שמאל, כמו שראינו שהזמין את רב המרצחים אבו מאזן אליו הביתה כאורח כבוד. אז יש לי בעיה קשה עם גנץ, אבל עדיין, כשהוא בראש וצמוד אליו נתניהו וכל הממשלה היא ממשלת ימין, אז הוא יתיישר לימין כי אין לו עמוד שדרה אידאולוגי. ככל שהוא יעשה זאת מוקדם יותר זה עדיף, כי מה שהצענו לו לפני חצי שנה היום אנחנו כבר לא מוכנים להציע לו".

אז התשובה היא – כן?

"התשובה היא כן, אך לא באופן מלא. תהיה רוטציה וזו לא תהיה ממשלה פריטטית בשום אופן, יהיה שנה גנץ – שנה נתניהו, תהיה ממשלת ימין עם קווים ברורים, לגבי מי יהיה בראש, בעיני יש על מה לדבר".

"המוטיב המרכזי של ברקת – כסף"

בזמן שמדברים על פילוגים או מחלוקות בין מפלגות האופוזיציה, קרעי חושף קרע משמעותי הרבה יותר בתוך סיעת הליכוד. הוא תמך בשבוע שעבר בחוק המכונה "חוק ברקת", שנועד למנוע מח"כים בעלי ממון לשפוך מיליונים על קידומם לקראת הפריימריז.

"יש איזו לקונה בחוק", הוא מסביר, "החוק בעצם בתקופת בחירות אומר שכולם שווים שיכולים להוציא 330,000 אלף שקל כל ח"כ בין אם יש לו ובין אם אין לו, זה הממשלה ממנת ואי אפשר לגייס תרומות נוספות, ומכיוון שהליכוד הוא כמו בתקופת בחירות כל הזמן, כי יש פגישות פוליטיות וכו' אז אין עניין שהכלל הזה לא יחול במהלך כל הזמן כמו בתקופת בחירות".

אבל גם אתה תודה שזה חוק פרסונלי

"זה לא חוק פרסונלי כי אני למשל לא יוציא שקל מעבר לתקציב. לעומת זאת, ניר ברקת או אחרים שיש להם כסף יוציאו מאה אלף, חצי מיליון, או יותר. אני בעד להגדיל את התקרה שדודי אמסלם נתן בחוק שלו אפילו למיליון שקל, זה לא פרסונלי כי יהיו כאלו שבאמת יוציאו ויהיו כאלה שאין להם ולא יוציאו, אבל כל אחד מה שחנן אותו הקב"ה, לזה יש כישרון רטורי, אחד שכל, ואחד כסף, אז מי שיש לו כסף כנראה יוציא יותר מהאחרים, אבל אי אפשר להפוך את זה למנגנון של רכישת שלטון בכסף וזה מה שקורה כשמוציאים אפילו עשרות מיליונים, לא חלמו על זה אף פעם".

ח"כ ניר ברקת מנסה לקנות את ראשות הליכוד בכסף?

"זו המציאות. לקיים כנסים במיליוני שקלים, לשכור פעילי ליכוד במיליונים בכל רחבי הארץ, התוצאה זה קניית שלטון בכסף. אני לא יודע מה כוונותיו, אבל אלה העובדות, שכששופכים מיליוני שקלים, אז בסוף קונים שלטון בכסף".

M4 יחד עם נתניהו אצל הגר"מ מאזוז

"אנחנו לא רוצים לראות חכי"ם שמייצגים את הציבור שלהם לא יכולים להיבחר על סמך הערכים, על סמך האג’נדה שלהם. אם אתה משרת ציבור תוכיח שאתה מיצג אותו, תגיע לוועדות, לכנסת, תדבר במליאה, תציג סדר יום, לא בכסף, כסף יכול להיות תוספת אבל לא המוטיב המרכזי שלך".

אצל ברקת המוטיב המרכזי שלו זה כסף, אין לו משהו אחר להציע?

"אם יש לו מה להציע, אז שיציע. אבל מה שהוא עושה, הוא הופך את הכסף למוטיב המרכזי וזה דבר שאי אפשר להרשות כאן".

עם זאת, הוא דוחה את הטענה כי הדבר מעיד על משבר בתוך הליכוד. "הלוואי שלכל המפלגות היו את הצרות שיש בליכוד, מפלגה דמוקרטית, חיה, בועטת. יש חילוקי דעות בין החברים, אין אחד שאומר דום וכולם מתייצבים ונעמדים דום, כל אחד אומר את דעתו כי כל אחד הוא נבחר ציבור שנבחר מציבור שרוצה לראות אותו מייצג את הערכים והאידיאולוגיה של אותו ציבור, להבדיל ממפלגות אחרות כמו יאיר לפיד הדיקטטור שממנה את עצמו עד קץ כל הימים ליו"ר המפלגה שלו"

הוא תוקף את ההגבלות החדשות על הכנסת שהטיל היו"ר מיקי לוי. "אתה רואה גם במליאת הכנסת וגם בוועדות מצנזרים אותנו, לא נותנים לנו לדבר, סגרו את הכנסת בכל המדינה, הכל פתוח אבל בכנסת אי אפשר לקים שדולות, כנסים, אסור לעשות שום דבר כי לא רוצים שנדבר את מה שיש לנו לומר, שזה המקום שבאופוזיציה שבא לידי ביטוי. זה מיעוט שגנב את השלטון, לא בכסף אלא במרמה והפרת אמונים לבוחר, והמיעוט הזה מתכנן איך אפשר להמשיך לשלוט כמיעוט על הרוב גם בהמשך".

אמרת לאחרונה ש"אם בנט יבקש עצה מנתניהו בקשר לקורונה, הוא זמין". אתה יודע, לפי החוק, ראש הממשלה וראש האופוזיציה אמורים להיפגש פעם בחודש, הנה אתה אפילו מציע נושא שיחה, אז למה זה לא קורה? 

"אחד כמו בנט שרק מחזיק בתואר ראש ממשלה, אבל בפועל מי שמנהל אותו זה פקידים, זה מנסור עבאס שקיבל כניסה חופשית לחדר ראש הממשלה, ואין באמת ממה להתעדכן ממנו, הוא מכר את כל האידאולוגיה שלו תמורת כיסא".

אז לכן מפרים חוק?

"אין פה הפרה על החוק. אם הוא רוצה לעדכן אותן שיזמין אותו אליו, שיתיישב ליד נתניהו במליאה ויעדכן אותו. אם כבר בנט צריך לקבל יעוץ מנתניהו ונתניהו זמין".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עדיף שהחרדים הפעם יישבו בשקט ולא יפגינו, זה רק משחק לידיים שלהם. שיפגינו רק מהציונות-הדתית כדי שלא יוכלו להגיד שמי שמתנגד זה החרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture