Flash90

"אתם יזמתם את ההתנתקות": שקד משיבה אש לליכוד על סערת חוק החשמל

שרת הפנים טוענת כי חוק החמשל בכלל לא מגיע לשנות את המצב הקיים, אלא הוא רק יכניס עוד כסף לקופת המדינה. "לחוק החשמל אין שום רלוונטיות לפזורה הבדואית בנגב" דחתה השרה את הטענה כי החוק מוכר את הנגב לבדואים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר הסערה שהתחוללה אמש (רביעי) במליאת הכנסת סביב אישור חוק החשמל והזעם שהוא מעורר בימין, כשהשיא היה כשרה"מ בנט התפוצץ מזעם על חברי האופוזיציה – טוענת כעת חברת מפלגתו, שרת הפנים איילת שקד, מדוע החוק טוב: "הוא יכניס כסף לרשויות המקומיות".

את הדברים ברשתות החברתיות כתבה איילת שקד כחיזוק לפוסט שפרסם עיתונאי 'מקור ראשון', ולפיו החוק לא 'מוכר את הנגב' כטענת האופוזיציה. "לחוק החשמל אין שום רלוונטיות לפזורה הבדואית בנגב. החוק חל רק בישובים שכבר יש להם תכנית מתאר כוללנית מאושרת, ושיש בהם תשתית חיבור לחשמל" כתב.

את הדברים הללו חיזקה שקד, בפוסט ארוך שפרסמה אף היא. "יש פתגם שאומר שבזמן שהאמת עוד קושרת שרוכים, השקר כבר עושה סיבוב מסביב לעולם. שקרים הם ויראליים, האמת קצת פחות. אבל היא עדיין האמת" תקפה שקד את הטענה כי החוק מוכר את הנגב, דבר שלטענתה הוא שקר.

השרה עברה לתת עובדות: "אז הנה האמת על חוק החשמל, דבר דבור על אופניו. 1. החוק לא חל בפזורה הבדואית בנגב – לא משנה כמה ינסו לחזור על השקר הזה, הוא לא יהפוך לאמת. הוא רלוונטי רק אם הוכח שהתוכנית המפורטת שהוגשה תואמת תכנית ליישוב שאושר למגורים ובוודאי לא על קרקעות המדינה ללא הסכמתה".

עוד טענה השרה, כי כלל לא מדובר בחוק חדש שהממשלה חוקקה – אלא תיקון סעיף בלבד: "2. לא מדובר בחוק חדש אלא בתיקון סעיף שקיים שנים רבות בחוק התכנון והבניה בצרוף מתווה שמופעל מ-2014". כאמור, שקד גורסת כי החוק בכלל יכניס כסף לקופת המדינה: "3. החוק מכניס כסף לרשויות המקומיות ולמדינה. הוא כולל תשלום תושבים של היטלי השבחה ואגרות שיכולים להגיע לסכומים גבוהים – וזו אחת הסיבות שלמרות שהוא קיים הרבה מאוד שנים, מעט מאד השתמשו בו".

את הדברים שלה סיימה חברת מפלגת ימינה עם המילים האלו: "ואגב, אם יש משהו שבאמת מסכן את הנגב, זאת ההתנתקות שאני נלחמתי נגדה והליכוד יזם, ביצע אותה וזרק במסגרתה 8000 יהודים מהבית. בלי חשמל". שקד הזכירה לחברי הליכוד כי דווקא הם וראש מפלגתם, בנימין נתניהו, תמכו בהתנתקות מגוש קטיף.

כאמור, את הדברים כתבה שקד כחיזוק לעיתונאי 'מקור ראשון' שהסביר שהחוק לא מזיק כלל למדינה: "בדואים בפזורה לא יחוברו לחשמל לא רק בגלל שאין באופק שום תכנית מתאר לכפר שלהם אלא גם בגלל שחברת החשמל לא מחברת בתים במקום שאין בו תשתית. מי שמכיר את בתי הפזורה יודע שרובם צורכים חשמל מתשתית של חשמל סולארי. גם בפזורה יודעים שאין סיכוי שחברת חשמל תחבר אותם לחשמל, ללא תכנית וללא תשתית".

בנוגע לישובים המוכרים בנגב הוא כתב כי: "רוב התושבים בישובים הללו כבר יכולים היום להתחבר לחברת החשמל, בלי חוק החשמל, אבל מעדיפים לצרוך חשמל באופן פיראטי. הם עושים זאת, גם מכיוון שהבתים שלהם אינם עומדים בדרישות הבסיסיות של חברת החשמל וגם בגלל שחיבור לחשמל יאלץ אותם לשלם ערבויות, היטלים אגרות ותשלומים נוספים שהם אינם משלמים כיום".

לסיום הוא מסביר, כי גם לולא החוק קיימת תופעה של חיבור לא חוקי של בתים לחשמל: "זה ההסבר לכך שבעיר רהט יש מעל עשרת אלפים בתים עם היתר בנייה, ורק כעשירית מהם מחוברים למונה של חברת חשמל. יש להם היתר בניה, הם לא צריכים שום חוק חשמל, ובכל זאת הם מעדיפים לקחת חשמל מהשכן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד לא יזם את ההתנתקות. ואם מה ששקד אומרת אמת, מדוע הערבים דרשו את העברת החוק?

גם אתם לא מסוגלים להאמין לאף מילה שהנוכלת שקד מימינה כותבת?

את צודקת. הערבים בכלל לא צריכים את החוק – (ולכן רע"מ איימו בבחירות…)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture