דבייבה וברנע. צילום: רועי אברהם, לע"מ, ויקיפדיה

דיווח: ראש ממשלת לוב נפגש עם ראש המוסד בירדן

מספר כלי תקשורת בלוב ובסעודיה דיווחו כי עבד אל-חמיד דבייבה ודוד ברנע דנו בשיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל ולוב ובסוגית נרמול היחסים. לשכת רה"מ לוב הזמני הכחישה את דבר הפגישה וייתכן שהדיווחים נועדו לפגוע במוניטין של המועמד בבחירות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כלי תקשורת בלוב ובסעודיה מדיווחו הערב (רביעי) כי ראש הממשלה הזמנית בלוב, עבד אל-חמיד דבייבה, נפגש עם ראש המוסד הישראלי, דוד ברנע, ובכירים ישראלים נוספים במהלך ביקורו בירדן.

לפי הדיווחים, השניים דנו בשיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל ולוב ובסוגית נרמול היחסים. למרות הדיווח, בלשכתו של דבייבה הכחישו את דבר הפגישה. למרות הדיווחים, חשוב לציין כי ייתכן שהדיווחים המתפרסמים בכלי תקשורת סעודיים נועדו לפגוע במוניטין שלו לאור העוינות כלפי ישראל במדינה

כזכור, בחודשים האחרונים דווח מפי גורמים בכירים בלוב המקורבים למועמד המוביל לנשיאות המדינה, הגנרל ח'ליפה חפתר, כי המדינה הערבית מתקרבת לנרמול יחסיה עם ישראל. חפתר התבטא לאחרונה בכמה הזדמנויות בדבר רצונו להגיע לנורמליזציה עם ישראל, והכריז כי יפעל לשם כך אם ייבחר לנשיאות בבחירות שייערכו ב-24 בדצמבר.

גורם במטה של חפתר צוטט בדיווח של דניאל סיריוטי ב'ישראל היום': "כרגע, דיבורים על ישראל עלולים לפגוע בסיכוייו לנצח – בגלל העוינות המסורתית של הציבור בלוב לישראל". עוד דווח כי שני המועמדים המובילים לנשיאות שכרו את שירותיו של אותו יועץ תקשורת ישראלי בכיר – בעל ניסיון עשיר בניהול מערכות בחירות במדינות באפריקה, במזרח אירופה ובבלקן. המועמדים הם הגנרל ח'ליפה חפתר וסיף אל-אסלאם קדאפי – בנו של הרודן מועמר קדאפי, שנרצח בלינץ' שביצעו בו מורדים אסלאמיסטים.

חפתר מייעד לבנו סדאם תפקיד בכיר בממשל הלובי אם ייבחר, וזוכה לתמיכת ארה"ב, מצרים, סעודיה וגורמים מערביים נוספים, אך מתברר כי גם בכינון יחסים עם ישראל הוא תולה תקוות רבות. "רק הסכם נורמליזציה עם ישראל, שיביא לצירופה של לוב להסכמי אברהם, יוכל להביא להוצאתה לפועל של התוכנית לשיקום לוב, הנאמדת במאות מיליארדי דולרים", אמר למקורביו.

לדבריו, שאיפתה של לוב לזכות לסיוע מצד הקהילה הבינלאומית מחייבת שינוי כיוון מצד הנשיא שייבחר והממשל שיגבש סביבו. הצטרפות להסכמי אברהם עשויה, לגישתו, לסלול עבור לוב את הדרך חזרה אל משפחת העמים – וכך להשיג את הסיוע הנדרש, בדמות הלוואות כספיות מקרן המטבע הבינלאומית ותמיכה מדינית-פוליטית מארה"ב ומהאיחוד האירופי.

גורם במטה הבחירות של חפתר אמר כי "עדיין מוקדם לדבר על הסכם נורמליזציה עם ישראל וכיצד הוא ייראה. קודם כל שהגנרל חפתר אכן ייבחר, ואנחנו בטוחים שייבחר. אולם לפי שעה, אין לנו עניין להעלות על סדר היום את נושא היחסים העתידיים עם ישראל, כיוון שבקרב הציבור בלוב יש עוינות מובנית ומסורתית כלפיה. כרגע, הדיבורים האלה רק עלולים לפגוע באלקטורט של חפתר ולהזיק לסיכוייו לזכות בבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture