Yonatan Sindel/Flash90

חוק הגיוס עלה להצבעה – והח"כים החרדים תקפו: "חבל לכם על הזמן" • צפו

"לא יכול להיות שתיכפו על בני התורה לצאת מהישיבות. אל תדאגו לציבור החרדי, אנחנו יודעים לדאוג לעצמנו" אמר חבר הכנסת אזולאי. מספר חברי כנסת חרדים נוספים עלו לתקוף, לאחר ששר הביטחון הציג את חוק הגיוס החדש

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


ליצמן במליאת הכנסת

שר הביטחון גנץ עלה הערב (שני) להציג במליאת הכנסת את חוק הגיוס, חוק שכונה בשם "הצעת חוק וביטחון ושילוב תלמידי ישיבות". החוק, שיציב מכסות ויעדי גיוס שאותם יצטרך המגזר החרדי למלאות, עולה כעת לקריאה ראשונה – לקראת הכנתו בוועדה לקריאה שנייה ושלישית במליאה.

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) עלה לתקוף בבימת הכנסת את החוק. "לחוק הזה אתם קוראים שוויון בנטל, את השיוויון אנחנו לא רואים. אבותינו מסרו את נפשם על התורה וכך אנחנו צריכים לעשות. אל תחפשו מכסות, אנחנו לא פרות ולא עופות. אנחנו בני אדם" תקף אזולאי בחריפות.

עוד הוסיף הח"כ מש"ס, כי "לא יכול להיות שתיכפו על בני התורה לצאת מהישיבות. אתם יודעים מי לומד ומי לא לומד? אתם חושבים שתוכלו להגיד לנו מה לעשות? אל תדאגו לציבור החרדי, אנחנו יודעים לדאוג לעצמנו".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) נקט בגישה שונה. לטענתו, החוק מהווה אפלייה בין היהודים לערבים – מכיוון והאחרונים לא יצטרכו להתגייס. "אם חלילה החוק יעבור אז בג"ץ יצטרך לאזן ולעשות שוויון. לא יכול להיות שהערבים לא יצטרכו להתגייס ואנחנו כן" אמר.

"בכל מקרה, אנחנו נעשה את כל המאמצים שבעולם – כך שלא יהיה אחד שירצה ללמוד ויחויב להתגייס. חבל על הזמן וחבל על כל האיומים. כל מה שתעשו לא יעזור לכם. אני בטוח שזכות התורה יעמוד לנו, על זה עומד התורה" הוסיף ליצמן, וסיים כי "אני בטוח שבעזרת השם תיפול הממשלה".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) עלה לנאום אף הוא: "בזכות לומדי התורה אנו קיימים בישראל ובעולם, הם מעתיקי השמועה מדור לדור ובלעדיהם אנחנו כן נמצאים ככובשים בישראל. הזכות שלנו להתגורר בארץ הוא בזכות לומדי התורה, באופן חד וברור".

שר הביטחון בני גנץ אמר בעת הצגת חוק הגיוס בכנסת: "על מנת להשיג את יעדי הגיוס, פועלים בצה"ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי, שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. ישנם גם מנגנונים שמטרתם להבטיח עמידה ביעדים כדי שנשמור על הצרכים הביטחוניים. חבריי החרדים הנמצאים פה במליאה – אני בטוח שלא נגיע לשימוש בהם. אני רואה אתכם ואת החברה שאתם מייצגים שותפים מלאים בתהליך שבו נשמור על עולם התורה, ונשמור על עוצמתה ולכידותה של ישראל".

גנץ הוסיף כי: "הצעת החוק אינה עומדת בפני עצמה. אנו נמצאים בתהליכי הקמה של צוות ממשלתי שיקדם מתווה שירות חדש וכולל למדינת ישראל. מתוך ראיה שרוב מוחלט חייב לשרת, אך לא כולם חייבים או יכולים לשרת בצה"ל. במסגרת המתווה, צה"ל יקבל קדימות בתהליך האיתור, ומי שישרת יותר ובשירות קרבי יותר, יתוגמל יותר. זוהי אחת הרפורמות המורכבות, החשובות והמשמעותיות לביטחון ישראל ולחוסנה של החברה הישראלית".

לסיום אמר השר: "לצערי, ישנם עיכובים בהתנעתה – אבל אני מתכוון לעמוד על כך שהיא תתקדם. המשימה המונחת בפנינו בשנים הקרובות – היא לשמור על צה"ל כצבא העם שיכול למלא את משימתו בשמירה על הביטחון, ולצד זאת לשמור על החברה הישראלית כחברת כל שבטיה, ולא להפוך אותה לחברת שבטים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יעזור לכם, אתם מקפים את החרדים לכל אורך הדרך, בדיור, בחינוך, בתקציבים, רק בצבא את דורשים שויון, לא נשרת בצבא של מאנסור עבאס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture