Yonatan Sindel/Flash90

חברי הצט"מ נגד קיצור ימי הבידוד ל-5 ימים: "מחטף של שר הבריאות"

את ההחלטה תוקפים חלק מחברי הצט''מ, מהסיבה שבניגוד להחלטות קודמות - הפעם לא נערכה איתם התייעצות אלא בנט והורביץ החליטו ו'הנחיתו' את ההחלטה מלמעלה. "כנראה שהיו לחצים מכיוונים אחרים" מאשימים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הערב (שני) מותחים חלק מחברי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות ביקורת חריפה על החלטת רה"מ בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ. כזכור, ההחלטה שהתקבלה מקצרת את ימי הבידוד לחמישה ימים למאומתים. כך דווח ב'ווינט'.

הביקורת החריפה של חלק מחברי הצט"מ מגיעה לטענתם, לאחר שבניגוד להחלטה הקודמת לקצר את ימי הבידוד לשבעה ימים, החלטה שנידונה בצוות לאחר שהוצגו נתונים ונערכה הצבעה – הפעם ההחלטה התקבלה ללא התייעצות.

"זה נראה מחטף של שר הבריאות", אמר אחד מחברי הצט"מ. "כנראה שהיו לחצים מכיוונים אחרים לקצר את ימי הבידוד מצד שר האוצר ושרים אחרים. זה לא צעד שאין בו היגיון בכלל, אבל החלטות מהסוג הזה מקודמות בדרך כלל באמצעות הצט"מ. על הקיצור לשבעה ימים ניהלנו דיון מעמיק ורציני, עם נתונים שהוצגו לנו. למה הפעם לא דיברו איתנו? מאוד מוזר ומרגיש כאילו רצו מהר מידי".

עם זאת, הצוות לטיפול במגיפות לא יכול לחייב את משרד הבריאות לקבל החלטות מסוימות אלא רק המלצות, אך עדיין המהלך החפוז שהגיע בעקבות לחצים של מספר שרים בממשלה, כגון שר החלקאות עודד פורר ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, מצביע על כשל מסוים בקיצור ימי הבידוד.

חברים נוספים בצט"מ תקפו את ההחלטה. "אנחנו דנים בעניינים כביכול שהם פחות חשובים מזה", אומר חבר אחר בצט"מ. "אז במהלך שעשוי להוציא החוצה כ-15 אחוזים של חולים מאומתים לא דיברו איתנו? זה מאוד תמוה. הצט"מ לאורך המגפה היה גוף שקיבל חלק גדול מההחלטות הדרמטיות שאושרו כמו מתן החיסון השלישי, הרביעי והחלטות נוספות. גם זו החלטה דרמטית ובעניין הזה נעלמנו".

כזכור, ההחלטה קובעת כי מאומתים ללא תסמינים שיקבלו שתי תוצאות שליליות של בדיקות ביתיות ביום הרביעי והחמישי לבידוד – יוכלו לסיים אותו. לא-מחוסנים שנחשפו למאומתים יסיימו חמישה ימי בידוד ויידרשו לבדיקת אנטיגן מוסדית עם תוצאה שלילית. כמו כן, מחלימים לא יצטרכו אישור רופא כדי להשתחרר מהבידוד.

על אף הביקורת מצד חברי הצט"מ, פרוייקטור הקורונה פרופסור סלמאן זרקא קיים היום אחרי פרסום ההחלטה תדרוך לתקשורת, שם אמר כי רוב החולים כבר לא מדבקים ביום החמישי. לטענתו רק כ-15 אחוזים כן מדבקים, כלומר, כ-85 אחוזים מהמאומתים כבר לא מדבקים ביום החמישי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ובקשר לדובאי והסכם אברהם

שני בעיות היא חברה של איראן ויש מוסלמים קיצונים או פרו פלסטינים שבגלל זה גם נהפכים למוסלמים קיצונים בקשר לתהליכים פוליטיים ישראל התערבות ארהב כלשונם וכו' גם רעיון דאעש לא מת בעולם הערבי וההאיסלמי יכול להיות שאפילו בפרלמנט של דובאי יושבים אחד שניים ואולי קיצונים שיום אחד דאעש יתחזק ועוד הפעם העולם הערבי יתמוך בו או שיתמוך בתומכיו ארגון א תומך בה לארגון ב תומך בדאעש וככה לא היה קל למחוק את דאעש ובמיוחד את רעיון דאעש כי תומך א נתמכת מסוריה או איראן קבוצה ב מסעודיה או חמאס או פתח (סתם לדוגמא) כמו כן רצו לעשות הפגנות ענק נגד ישראל והשילטון עצר את זה בעקבות בקורונה יכול להיות שם לא היה קורונה היו מפגינים הפגנות ענקיות שמדברות נגד ישראל ונגד ארהב כמובן שזאת תאוריה וכי מעשינו הטובים חרבותם תבוא בליבם עי תשובה טיבי גם נגד צהל ועולם התורה כי ככה לא תהיה מדינת פלסטין- מדינת כל אזרחיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture