Yaniv Nadav/Flash90

דו"ח ממשלתי: האיחוד האירופי מסייע כספית לפלסטינים להשתלט על שטחי C

לראשונה נחשף דו"ח משרד המודיעין על פרוייקט התכנון הפלסטיני להשתלטות על שטחי C, המימון האירופי ואוזלת היד של המינהל האזרחי באכיפת החוק כלפי הפלסטינים. ראשי שדולת א"י: "המערכה על שטחי יו"ש הגיעה לשלב קריטי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המערכה של שטחי C מגיעה לדיון מיוחד הבוקר (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון. הדיון ביוזמת ראשי שדולת א"י חברי הכנסת יואב קיש וח״כ אורית סטרוק וכן חברי הכנסת קטי שטרית, מאיר פרוש ויום טוב כלפון – יחשוף לראשונה את הדו"ח הלא מסווג המלא של משרד המודיעין הסוקר את התכנית ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C.

לפי הדוח, הרש"פ באמצעות "הרשות להסדרת המקרקעין והמים" מעסיקה כ-600 עובדים בכ-100 שלוחות רישום בפרויקט אדיר מימדים של הסדר מקרקעין הכולל את שטחי C וזאת במטרה מוצהרת לתפוס בעלות על השטח. פרוייקט ההסדר אשר תפס תאוצה בשנת 2019 וצפוי להסתיים עד סוף 2022 נעשה לעיתים תוך איומים על בעלי הקרקעות, והוא כולל גם אזורי התיישבות יהודיים בנויים, שטחי אש ומחנות צה"ל.

לפי הדו"ח, "בהעדר הסדר רישום חלופי (ישראלי), קיימת סבירות לא מבוטלת כי בשלב זה או אחר, תאמצנה הערכאות השיפוטיות בארץ או בעולם את הרישום הפלסטיני". הדו"ח חושף שהיקף ההשקעה של האיחוד האירופי בפרויקט ההשתלטות הפלסטיני על שטחי C מגיע לכחצי מיליארד דולר.

הדו"ח חושף בנוסף את פרויקט התכנון הפלסטיני, המתבצע באמצעות חבירה בין כפרים פלסטינים לבין משרדי תכנון פרטיים מהבכירים בתחום, כשגופים זרים מממנים את עבודתם, וגורמי הרש"פ משתתפים בכל הפגישות ומוודאים התאמה של התכניות לאינטרסים הלאומיים של הרש"פ.

השיטה של הרשות הפלסטינית מכוונת ליצירת עומס יתר על לשכת התכנון במנהאז, כדי למנוע כל יכולת להתמודד עם גל הפניות וכן לנצל לרעה את הנחיית המנהאז להפסיק הליכי אכיפה בכל מקום בו הוגשה תכנית.

עוד חושף הדו"ח – את הלחימה המשפטית שמנהלת הרש"פ על כל בית וכל דונם, בהיקף של 475 עתירות לבג"צ בשנתיים. כאמור, המדיניות היא הצפת המערכת בעתירות בכמות שלא מאפשרת התייחסות משפטית עניינית, ומייצרת פשרות בין הצדדים, לפיהן העתירות נמחקות בתמורה להתחייבות לא להרוס את המבנים. מדובר בשיטה שמטרתה לאיין את יכולת האכיפה נגד ההשתלטות.

ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ אורית סטרוק וח"כ יואב קיש מסרו בתגובה: "המערכה על השטח ביו"ש הגיעה לשלב הקריטי שלה, אחרי שנים רבות של הזנחה מצד ישראל, המצב השתנה לרעה ובחודשים האחרונים המנהל האזרחי, בהנחיית שר הבטחון, ובהעלמת עין של הקואליציה כולה, פועל לטובת האינטרס הפלסטיני ונגד האינטרס הישראלי".

"אחרי מאמצים רבים של שדולת א"י, סו"ס נושא המערכה על שטחי סי עולה לדיון בכנסת. נעשה כל מאמץ להוביל לשינוי בהתנהלות הישראלית בנושא, ולהתחלת ניהול מערכה ישראלית אל מול המערכה הפלסטינית המסוכנת" נמסר בנוסף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture