20,000 השתתפו בהפגנת המאה: "ישראל בסכנה – רוצים מדינה יהודית"

בהפגנת הענק של פעילי המחנה הלאומי ב-100 צמתים וגשרים בכל הארץ החל מדן ועד אילת עם עשרות חברי כנסת שהצטרפו למחאה על הפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל. סמוטריץ': "המוני אנשים שאכפת להם יוצאים מהבית בקור"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

למעלה מ-20,000 איש השתתפו הערב (שלישי) בהפגנת הענק של פעילי המחנה הלאומי עם בכל חלקי הארץ מאילת ועד הגולן ב-100 צמתים וגשרים ובמקביל התקיימה עצרת תפילה בכותל המערבי בהובלת ארגון הידברות. דתיים, מסורתיים, חילונים וחרדים שאחדו כוחות.

את ההפגנה ארגנו פעילי ימין של המחנה הלאומי. מארגני ההפגנה בירכו את ההמונים בסוף הערב והודו לעשרות אלפים שהגיעו: "אנחנו מודים לעם ישראל שהתאחד הערב מדן ועד אילת למען מטרה חשובה".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ השתתף בהפגנה בנתניה ואמר: "‏במרכז נתניה. המוני אנשים שאכפת להם ואוהבים את המדינה יוצאים מהבית בקור, מוחים, ודורשים מהממשלה הרעה הזו ללכת. לא לממשלה שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים. כן לממשלה יהודית, לאומית, ציונית וימנית. בעזרת השם ביחד ננצח".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) השתתף גם הוא בהפגנת הימין שהתקיימה בירושלים. במהלך הערב, דיבר מעוז על תפקידו של עם ישראל, ופירט באילו דרכים הממשלה פועלת נגדו. "השבת נקרא בתורה בע"ה את הייעוד המופלא והגדול שהקב"ה ייעד לעם ישראל: "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש". זה הייעוד שלנו, זה התפקיד שלנו, ולא להסתפק בלהיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון מרן הרב קוק זצ"ל מסביר שהשאיפה שלנו מאז ימי האבות היא להראות לעולם שלא רק יחידים יכולים להיות קדושים ועליונים, אלא שהאומה כולה יכולה לחיות חיים אלוקיים על פי רצון ד'".

לדבריו של מעוז, "הציבור הרחב שמחובר לזהותו, ליהדותו, למסורתו ולארצו מבין את עומק הסכנה שבממשלה הזאת עם ישראל הולך ומתעורר, ועם ישראל לא ישתוק כנגד האיום הרוחני התרבותי הזה ובע"ה נפיל את הממשלה הזאת בהקדם, והממשלה תחזור לידיו של עם ישראל, שימשיך להתעלות ולשוב אל עצמו ואל זהותו. במהרה בימינו אמן".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר השתתף בהפגנות במספר מוקדים, בין היתר בחולון, בת ים, ראשל"צ, פתח תקווה ות"א. בן גביר מסר: "משמח לראות שעם ישראל מתעורר ויוצא לצמתים ולגשרים בכל רחבי מדינת ישראל להפגין נגד הממשלה הרעה הזו, ואין לי ספק שבסוף אנחנו ננצח, כי אנחנו חייבים לנצח. למען הילדים שלנו, שיוכלו לחיות במדינה יהודית".

לדברי המארגנים: "אובדן הערכים והדרך של הממשלה מהווה סכנה ממשית לקיומה וזהותה של המדינה, ולכן אנחנו חייבים לצאת לרחובות. אנשים מכל הקשת הציבורית התחברנו כאחד בכל הצמתים והגשרים ברחבי הארץ כמקשה אחת נגד התנהלותה של ממשלת ישראל".

לסיום אמרו: "אנו מודים לציבור הרחב שהצביע ברגליים כדי להזדהות עם המאבק. הממשלה שוכחת שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכולנו אמרנו בקול ברור שאין לגיטימיות לממשלה הזאת. המחאה תמשיך לגדול ולצבור תאוצה עד שהממשלה הרעה תיפול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture