טיבי ועודה חוגגים את הפלת החוק. Yonatan Sindel/Flash90

חברי מרצ במתקפה נגד איילת שקד: "חוק האזרחות – מפר את ההסכם הקואליציוני"

לטענת חברי מרצ, איילת שקד הבטיחה שלא תעלה מחדש את חוק האזרחות להצבעה במליאת הכנסת. אלא שבליכוד הפילו את החוק, ושקד מיהרה להפר את ההבטחה ולהעלות מחדש את החוק. במרצ זעמו, וחברה למפלגה ניסה להגן: "זה חוק חשוב"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר ששר החוץ יאיר לפיד תקע בוועדת שרים לעניני חקיקה את חוק האזרחות שמקדם הח"כ מהאופוזיציה, שמחה רוטמן, במרצ הגישו אמש (רביעי) ערר למזכירות הממשלה על החוק האזרחות שמקדמת במקביל שרת הפנים איילת שקד. לטענתם, שקד "מכניסה מתחים מיותרים". כך דווח ב'חדשות 12'.

השרה להגנת הסביבה תקפה את חברתה לממשלה בחריפות: "אנחנו הצבענו בזמנו בעד החוק, אקט שהיה מאוד קשה לנו ברמה האידיאולוגית והערכית. שרת הפנים לא קיימה את המתווה כפי שהבטיחה, ואנחנו הגשנו את הערר במטרה לוודא שמה שסוכם באמת ימשיך בקו הזה".

המתווה שעליה מדברת זנדברג, זה הבטחה של שקד בפעם הקודמת שהחוק עלה להצבעה – שהיא לא תגיש אותו יותר גם אם הוא יפול. במרצ הכימו לתמוך באופן חד פעמי, אבל בשל התנגדות נרחבת של האופוזיציה – החוק נפל. על רקע דברים אלו, דווקא הטענות של מרצ נגד שקד, שהעלתה על אף הסיכום את החוק מחדש, הן מוצדקות.

השרה זנדברג המשיכה לתקוף. לטעתנה, במרצ מצפים שדווקא בגלל שהקואליציה מורכבת ומגוונת, יתקיים בה הלך רוח של הידברות והסכמות. "אני חושבת ששמאל וימין כל אחד עושה פשרות, ומצד שני משיג גם מרוויח הישגים ולהיפך", הוסיפה.

מנגד השיב לה חבר הכנסת מימינה, יום טוב כלפון, כי "חוק האזרחות הוא חוק חיוני לביטחון מדינת ישראל. הקואליציה הזאת חייבת להעביר את החוק. אם חברות הקואליציה לא מסוגלת לקחת אחריות, אין לי התנגדות שהחוק יעבור גם בתמיכת מפלגות ציוניות מהאופוזיציה, העיקר שהחוק יעבור".

כלל חברי מרצ תקפו את החלטת שקד. "אני חושב שמה שעושה כאן איילת שקד הוא פשוט לא תקין וחבל", אמר חבר מרצ, יאיר גולן. "אולי זה משרת אותה מול איזה ציבור בוחרים מדומיין. זה באמת חוק לא חיוני כרגע. אנחנו אנשים מבוגרים ואחראים ואנחנו מנסים להתנהל ככה", הוסיף.

גולן הבהיר שהוא מצפה ליחס הדדי ומכבד: "אני יודע שזה נשמע מוזר שפוליטיקאים מנסים להתנהג באופן אחראי, אבל אנחנו לא מנסים להדליק את השטח כל יומיים. הגענו מול ראש הממשלה למתווה הגון לפני מספר חודשים. אני קורא לשרה איילת שקד לקיים את המתווה ההגון שסוכם מול חבר מפלגתה ראש הממשלה, ומשם להמשיך הלאה כדי לגבש חוק קבוע, מה שהצענו היה תהליך זמני".

גם ח"כ ריידא רינאווי זועבי, שאך השבוע הפילה את חוק הגיוס בניגוד לרצון הקואליציה, תקפה: "בקיץ כבר הוגשה הצעה של איילת שקד לחוק האזרחות וגם אז התנגדנו אליו. הגשנו מתווה לנפתלי בנט שנוכל לחיות איתו והוא הסכים ועל פי המתווה שהוסכם עליו הוגש חוק האזרחות ואנחנו תמכנו בו".

לדבריה, הזמן עבר ושקד לא עשתה כלום כדי לקדם את הנושא: "עכשיו היא באה, ומה שהכי מפליא זה שהיא רצתה לקדם את התמיכה לחוק האזרחות בגרסה שלה יחד עם הגרסה העוד יותר פאשיסטית וגזענית של ח"כ רוטמן בתמיכת הממשלה. מבחינתי, כפי שאמרתי בעבר, זה קו אדום".

חבר נוסף ממרצ שתקף את שרת הפנים איילת שקד, הוא ח"כ מוסי רז. "אני לא מאיים ולא איימתי אף פעם, אבל אני חושב שראשי הקואליציה יודעים שאנחנו לא מתכוונים להצביע בעד החוקים האלה. צריכים לדבר איתנו ולהתפשר על חוקים אחרים. לא נתמוך בחוק כל כך קיצוני. אנחנו במצב שבו אנחנו מפלגת שמאל בקואליציית ימין, ולכן אנחנו נדחקים פעם אחר פעם – אבל נשכבים על הגדר כדי שלא יחזרו בן גביר, סמוטריץ' ונתניהו", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קואליציית שעטנז שאין בה שום דבר מאחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture