Yossi Zeliger/Flash90

בלי בידודים, עם אחריות אישית: מאומת נשאר בבית – שלילי הולך ללימודים

נמאס לכם להיות בבית עם הילדים שנחשפו לחולה מאומת? ראש הממשלה, שר הבריאות ושרת החינוך הציגו את המתווה החדש: "בודקים ולומדים" • תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע לפני ההגעה ללימודים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון כינסו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בה הודיעו על תכנית "בודקים ולומדים" – הכולל בשורה גדולה: הפסקת הבידודים לילדי מערכת החינוך, בכפוף לבדיקות קורונה.

פרטי המתווה החדש:

• תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

• תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

• תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד.

• ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים – ללא תשלום.

יודגש: תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים; בתי ספר יסודיים; חטיבות הביניים והתיכונים; ישיבות ופנימיות.

לדברי בנט, "בשבועות האחרונים כמעט כל ההורים בישראל חווים מצוקה. גל האומיקרון מגיע בימים אלה לשיא שלו, מספר הנדבקים גדול, ולכן מספר המבודדים, גם בקרב הילדים, גדול, וקשה לקיים ככה חיי שגרה, בבית, בלימודים, ובעבודה. אני קשוב למצוקה. אנחנו נזהרים מאד בכל מה שקשור לבריאות הילדים. לכן חיכינו לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם, שנמצאים בשיא הגל. וידאנו, ואנחנו ממשיכים לוודא, שאנחנו על קרקע בטוחה מבחינת סיכוני האומקירון לילדים".

"בימים האחרונים קיימתי דיונים יסודיים עם אנשי מערכת הבריאות ומערכת החינוך וגם עם מנהלי בתי החולים לילדים, במטרה לראות איך אנחנו מחזירים את מערכת החינוך למסלולה, באופן בטוח ובזהירות. הערב, יש לנו בשורה. ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף. החל מעוד שבוע, ביום חמישי הבא, נתחיל במבצע 'בודקים ולומדים'".

בנט המשיך, "כבר דאגנו להעביר שלוש בדיקות חינם לכל תלמיד בישראל, ובימים הקרובים נדאג להעביר עוד עשרות מיליוני ערכות בדיקה נוספות להורים. המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים, שזקוקים למסגרת ולשגרה. אנחנו לוקחים אחריות – דאגנו לערכות בדיקה, חילקנו ונחלק עוד, אבל – המהלך הזה דורש גם אחריות אישית של ההורים, להקפיד ולבצע את הבדיקות. אם הילד חולה, לא מרגיש טוב, יש סימפטומים, או שהבדיקה יצאה חיובית – פשוט לא לשלוח למסגרות".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי "ביטול הבידודים לילדים הבריאים והחזרתם לרצף חינוכי בבתי הספר הם הדבר הנכון ביותר בעבורם, עבור צוותי החינוך וגם עבור ההורים שבשבילם זו הקלה עצומה. קיבלנו החלטה אמיצה בממשלה, לחיות לצד הקורונה. וביטול הבידודים לילדים זה צעד חשוב לחינוך, הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות, ואת המצוקות החברתיות והרגשיות שלהם אנחנו חווים ביתר שאת במערכת – במצוקות חברתיות ורגשיות, בהפרעות אכילה, בהפרעות נפשיות, ובשביל לתת להם את המענה הראוי וההולם אנחנו חייבים לשמור עבורם על יציבות ועל שגרה. כל ילד שמגיע לבית הספר הוא ילד שאנחנו מצילים. לא פחות מזה".

"התקופה האחרונה הייתה מאתגרת גם עבור המנהלים, עבור המורים, עבור הגננות, כל צוותי החינוך בשטח. אני ביקרתי היום בחדרה וראיתי את הניצוץ בעיניים של המסירות אבל ראיתי גם את העייפות ואת המאמץ שניכר כדי לשמור על מערכת פתוחה. אני רוצה לומר לכם שאנחנו כולנו רואים איך אתם נלחמים על כל ילד וילד, רואים את המסירות הבלתי נלאית שלכם, ואני רוצה לומר לכם שאני גאה בכם, וכל עם ישראל גאה בכם וזו הזדמנות לומר לכם תודה, גם על מה שעשיתם וגם על כל השנתיים האחרונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור הרמנו ידיים

בציבור החרדי זה המתווה ממזמן…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture