Olivier Fitoussi/FLASH90

המפכ"ל נגד היועמ"ש: "לא נאפשר פגיעה בשיטות עבודת המשטרה"

סערת NSO ומשטרת ישראל עולה שלב, וכעת נוצר עימות חזיתי בין היועץ המשפטי לממשלה שהקים צוות בדיקה מיוחד על הטענות נגד המשטרה - לבין המפכ''ל שבתאי, שטען כי "אנחנו נמצאים תחת התקפה - נפתח את כלי העבודה שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אמש (חמישי) החליט היועץ המשפטי לממשלה להקים צוות בדיקה מיוחד, על פרשת NSO ופריצה מרחוק של המשטרה לטלפונים של אנשים תמימים. אלא שהבוקר יוצא נגדו בחריפות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. "לא נאפשר פגיעה בעבודתנו" כתב. כך דווח ב'מעריב'.

את הדברים כתב שבתאי במכתב מיוחד לכלל שוטרי משטרת ישראל. "משטרת ישראל ואחד המערכים החשובים ביותר שלה נמצאים תחת התקפה, ונראה שיש מי שמבקש לפגוע ביכולותיה להיאבק בפשיעה החמורה", פתח המפכ"ל את המכתב.

לטענתו, המשטרה לא רק שלא תפסיק להשתמש בכלים טכנולוגיים מיוחדים – אלא אף תרחיב את השימוש בהם. "השימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין ימשך, ומטרתנו היא אף להמשיך לפתח ולשדרג את הכלים הללו. משטרה שמבקשת להיות רלוונטית במאבקה בפשיעה חייבת לנהוג כך", כתב.

שבתאי הסביר לשוטרים כי סיבת התנגדותו לוועדה שהקים המפכ"ל, זה כי הוא בעצמו בודק את הטענות ואין צורך בהתערבות חיצונית. "האגף לחקירות ומודיעין של משטרת ישראל פעל בסמכות ובכפוף לאישורים המשפטיים הנדרשים. מאז הפרסום הראשון בעיתון 'כלכליסט', ביקשתי לקיים במשטרה בדיקות קפדניות באשר לטענות שעלו מצד הכתב", הוסיף.

"עד כה לא נמצאה על ידנו שום הוכחה לכך שהדברים כפי שפורסמו אכן קרו. במקביל נדרשנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה להעביר חומרים והבהרות שנבחנו על ידו ועל ידי ציוותו במשך מספר ימים. היועמ"ש שבחן את הדברים, ציין במכתבו שלא נמצא כל בסיס לטענות בפרסומים, וכי המשטרה פעלה כדין", כתב המפכ"ל לשוטרים.

הוא הבהיר כי "בתחילת התהליך ובשיחות שקיימתי עם היועץ המשפטי לממשלה, הדגשתי שמשטרת ישראל תשתף פעולה עם כל בדיקה, ונענה על כל שאלה מתוך אמונה אמיתית שאנו פועלים באופן החוקי והמקצועי ביותר. זו דרכה של המשטרה וזו דרכם של המשרתים בה, למען הציבור בישראל".

לדבריו, "אין ולא היה תרחיש בו המשטרה הפרה את חוזה ההגנה הבלתי כתוב בינה לבין אזרחי המדינה. את הכלים הטכנולוגיים שברשותנו אנו מפנים אל מול עבריינים או כאלה המבקשים לבצע עבירות מסוכנות. אנו שומרים על היכולות הללו מכל משמר, ומפקחים על השימוש בהן בצורה הקפדנית ביותר".

שבתאי ציין כי "ובמידה ויעלו הערות או ימצאו מקרים נקודתיים שבהם הופעלו היכולות הללו שלא באופן המותר על פי חוק, הדברים יטופלו מיד בחומרה הנדרשת. לא נאפשר שום מצב של חריגה מהנורמות ומהערכים שמובילים את משטרת ישראל מאז היווסדה, אך גם לא נאפשר מצב של פגיעה בשיטות העבודה ובהרתעה שלנו אל מול פורעי החוק".

את דבריו חתם המפכ"ל, כי "בימים האחרונים אנו מנהלים מערכה תקשורתית עם טובי הקצינים שלנו, שמופיעים בתכניות ובאולפנים במטרה להבהיר לציבור, שמשטרת ישראל היא גוף שאמון על אכיפת החוק ושמירתו, ושאין כל בסיס לטענות בדבר משטרה אשר מרגלת אחר אזרחיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture