ועדת חקירה לפרשת הצוללות תאושר – מי צפוי להימנע ומי מתלבט?

Noam Revkin Fenton/Tomer Neuberg/Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חקירה לפרשת הצוללות תאושר – מי צפוי להימנע ומי מתלבט?

הממשלה תצביע מחר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת רכש הצוללות וכלי השיט, ההצעה תעבור כנראה ברוב גדול - אך מעניין לראות מי הם השרים שתומכים במהלך. גנץ לבכירים לשעבר במערכת הביטחון: "זה לא פוליטיקה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הממשלה צפויה להצביע מחר (ראשון) על ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, זאת לאחר חודשים ארוכים שבהם דחתה את ההכרעה בנושא. ההצעה צפויה לעבור ברוב גדול בקרב השרים, אך ישנם שרים שמתכוונים להימנע ואף להתנגד.

הערב נודע כי ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להימנע בהצבעה. שותפתו למפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, תצביע נגד – בנימוק שהוועדה עלולה לגרום לשיתוק של הרכש הביטחוני. טרם ברור כיצד ינהג שר הדתות מתן כהנא מימינה.

בתוך כך, בתקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער אמנם אפשר חופש הצבעה לשרי מפלגתו, אך הוא עצמו צפוי לתמוך בהקמת הוועדה. בהודעה שפרסמה הערב המפלגה נכתב כי יו״ר תקווה חדשה סער החליט לתת חופש הצבעה לשרי תקווה חדשה לנוכח מהותו של הנושא. "כפי שהתבטא בעבר – השר סער יתמוך בהקמת ועדת החקירה". השר זאב אלקין טרם החליט האם לתמוך או להתנגד.

שר הביטחון בני גנץשמקדם את הקמת הוועדה מאז הקמת הממשלה השתתף הערב במפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון לקראת ההצבעה על ועדת החקירה הממלכתית לצוללות וכלי השיט ואמר כי "מדובר בצורך לאומי – אסור לשחק בביטחון המדינה".

במפגש לקחו חלק: יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') דן חלוץ, אלוף (במיל') גיורא איילנד, אלוף (במיל') עמוס גלעד, אלוף במיל' דן הראל, אלוף (במיל') אילן בירן, אלוף (במיל') עמוס מלכא וראש השב"כ לשעבר כרמי גילון.

שר הביטחון בני גנץ אמר במפגש: "אני מבקש להודות לכם, כל יוצאי מערכת הביטחון שהשקעתם מזמנכם בנושא הזה והוכחתם שעשייתכם למען המדינה לא נגמרה בעבר שלכם. אני נזכר בשיחה שקיימתי עם חילי טרופר לפני שלוש שנים בזמן הקמפיין הראשון, והוא שאל אותי בתור חבר אם יש חשש בסוגיה של הצוללות או שזה עניין של פוליטיקה ואני עניתי לו שזה הכי פחות פוליטיקה מכל הדברים והחשש הכי גדול מכל הדברים".

עוד הוסיף גנץ כי "אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה. המטרה שלי זה שמירה על הביטחון הלאומי ומבחינתי, עבודה של ועדה כזו תשיג שני דברים- היא תביא את האמת ואת הממצאים ויהיה ברור כתוצאה מכך שלא משחקים בביטחון והיא תוכיח שאנחנו מדינה דמוקרטית שמפקחת על הנעשה בה. אני מבקש להדגיש שאני לא פועל ממניעים אישיים אלא כשר ביטחון מתוך צורך לאומי קריטי".

לסיום אמר: "אני מקווה שההחלטה תעבור מחר בממשלה ואני מודה לשר המשפטים שעבד איתי בעניין הזה, וגם לראש הממשלה ושר החוץ שאמונים על סדר היום. אני מעריך שההחלטה תעבור ברוב מוחלט מחר."

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא אמר בדיון: "השחיתות שחדרה לקודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מחייבת חקירת עומק וחשבון נפש עמוק של כלל המעורבים בפרשה. רגע לפני הקמת הוועדה, זה רגע משמח לכל מי שדואג לביטחונה של מדינת ישראל."

״אנו מקווים שתהיה הצבעה פה אחד בעד הקמת הוועדה, זוהי לא ועדה פוליטית ואין פה שום אמירה פוליטית. אני מודה לפורום הביטחוני הרחב והבכיר של התנועה לאיכות השלטון על מחויבותו הרבה לטובת המטרה והירתמותו בשנתיים האחרונות. אני מודה לשר הביטחון מקרב לב על מחויבותו להקמת הוועדה ומאחלים לו החלמה מהירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הלל לא פוליטי!!! רק כל מי שעבד הוועדה הוא נגד ביבי.

כמה טוב שיש אנשים שדואגים לאיכות השלטון, והזירה לא מופקרת חלילה וחס בידי הציבור הבוחר הפרימיטיבי שלא מסוגל להבין כמובן מה טוב בשבילו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture