Nati Shohat/FLASH90

שימו לב: מתי יפסיקו את שירותי התחבורה הציבורית בגלל השלג?

יוצאים לדרך מחר? שימו לב לשינויים בשעות הפעלת התחבורה הציבורית בשל השלג הצפוי לרדת עם הגעת הסופה 'אלפיס' לישראל • משרד התחבורה קורא לציבור להיערך להפסקת השירות ולהקדים את הנסיעות המתוכננות בתחבורה הציבורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי החל ממחר לפנות בוקר. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, והגופים הכפופים אליו, השלימו את היערכותם לקראת מזג האוויר הסוער, הצפוי ממחר (רביעי) לפנות בוקר, בצפון הארץ, ובהמשך במרכזה.

במטרה לשמור על בטיחותם של הנוסעים, משרד התחבורה נערך להפסקת שירות האוטובוסים הבינעירוני אל ומרמת הגולן, צפת והגליל העליון, שומרון, בנימין, אזור ירושלים רבתי, גוש עציון והר חברון, בהתאם למזג האוויר. בהתאם לתחזיות, השירות הבינעירוני בצפון צפוי להיפסק ביום רביעי לקראת שעות הצהריים, והשירות הבינעירוני באזור ירושלים ויהודה ושומרון צפוי להיפסק לקראת שעות אחר הצהרים. השירות העירוני בצפת וירושלים יופסק גם הוא ותיתכן הפעלה מצומצמת של אוטובוסים בעלי שרשראות ייעודיות. השירות יחודש עם פינוי הנתיבים, ביום חמישי.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי במשרד התחבורה, מערכת מזג אוויר שתחל מחר ("אלפיס"), תימשך עד ליום חמישי בבוקר. המערכת תכלול גשם משמעותי, רוחות חזקות בעוצמה של 60 עד 80 קמ"ש, בעיקר מהצהרים, ושלג שיחל לרדת לפנות בוקר בצפון רמת הגולן ובחרמון, ויתפשט בהדרגה במהלך היום גם לגליל ולהרי המרכז, הרי ירושלים ואזור יהודה ושומרון, בעיקר בהרים בגובה של 700 מטרים ומעלה.

תיתכן היערמות משמעותית של שלג על הקרקע וקיים חשש להצפות מקומיות לאורך החוף ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה. ביום חמישי השלגים יפסקו בהדרגה, אך הגשם ימשך עד סוף השבוע.

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, ערכה ישיבה עם כלל גופי הסמך, בהובלת אגף חירום במשרד התחבורה, שנועדה לבחון את מוכנות המשרד על אגפיו השונים והגופים המקצועיים הקשורים אליו, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית של מערך התחבורה, גם במזג האוויר הצפוי.

משרד התחבורה קורא לציבור להיערך להפסקת השירות ולהקדים את הנסיעות המתוכננות בתחבורה הציבורית, לנהוג בזהירות ובאחריות, בהתאם לתנאי הכביש והראות, ולהימנע ככל האפשר מנסיעות שאינן הכרחיות.

שינויים בלוחות הזמנים ובמסלולי הקווים, יעודכנו בזמן אמת במוקד המידע הארצי לתח"צ *8787 ובמוקדי השירות של המפעילים. רכבת ישראל נערכת להפעלת השירות הרכבתי באופן מתוגבר, במקרה של חסימות כבישים, לרבות כביש 1.

חברת נתיבי ישראל השלימה את היערכותה למזג האוויר, בתיאום עם אגף התנועה במשטרת ישראל והרשויות המקומיות, והחלה בפריסת כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ומפזרות מלח, בעיקר בהרי הצפון והרי ירושלים והסביבה. נתיבי ישראל עוקבת אחר האירועים באמצעות מרכז ניהול התנועה הלאומי ותיתן מענה מיידי לכל תרחיש אפשרי.

רשות הספנות והנמלים, ורשות שדות התעופה נערכות להמשך הרציפות התפקודית של נמלי הים והאוויר, כבשגרה, ויעדכנו בזמן אמת על שינויים, במידת הצורך. עם זאת, לא צפויים שיבושים בכניסה ויציאה דרך הנמלים לישראל וממנה.

מספרי הטלפונים של המוקדים: רשות ארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה – *8787 | רכבת ישראל – *5570 | חברת נתיבי ישראל- *2120 | נתב"ג – *6663.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאדיפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture