Nati Shohat /Flash90

ישראל נערכת לסופת השלגים: כמה ס"מ ייערמו ומתי יסיימו את הלימודים?

הסערה 'אלפיס' מגיעה וברשויות המקומיות השונות באזורים בהם צפוי לרדת שלג, נערכים • הלימודים יסתיימו בשעה מוקדמת מהרגיל, והתושבים מצפים לשכבה הלבנה שתכסה את עיר מגוריהם • כל המידע שעליכם לדעת לקראת הסופה - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מוכנים? הסופה 'אלפיס' כבר כאן וכבר הלילה (שלישי) יתחיל לרדת שלג בחרמון ובצפון רמת הגולן, כאשר במהלך הלילה הגשם צפוי להתחזק לשאר חלקי הארץ, לקראת השלג הצפוי מחר.

לפי תחזית מזג האוויר העדכנית של השירות המטאורולוגי הישראלי, זה מה שיקרה מחר, יום רביעי: בשעות הבוקר, יירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמישור החוף. בחרמון, בצפון רמת הגולן ובפסגות הגבוהות של הרי הגליל ירד שלג.  משעות הצהריים הגשמים יתפשטו עד לצפון הנגב ובדרום הארץ צפוי גשם מקומי. ינשבו רוחות חזקות.

משעות אחה"צ יחל לרדת שלג בהרי הצפון והמרכז כולל ירושלים. קיים חשש להצפות בערי החוף ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל לעונה.

ביום חמישי, גשם יוסיף לרדת לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בחרמון ובצפון הרמה יוסיף לרדת שלג. עד שעות הצהריים עדיין ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והמרכז. חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח והצפות מקומיות בערי החוף. יוסיפו לנשב רוחות ערות ברוב האזורים ויוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

כמה שלג יירד בירושלים ומתי יסיימו את הלימודים?

בתום הערכת מצב שקיימה עיריית ירושלים הערב נמסר כי על-פי התחזיות, החל ממחר בשעות אחה"צ צפוי לרדת שלג בעיר שיגיע עד לגובה של 15-20 ס"מ.

בשל כך, בתאום ארגון ההורים העירוני הוחלט כי מחר, יום רביעי – יום הלימודים בעיר יסתיים בשעה 15:00, בכל מערכת החינוך (צהרונים, בתי ספר, חינוך מיוחד ומעונות יום).

העירייה ממליצה לתושבים לשוב לבתיהם לפני השלג ולהימנע מיציאה, למעט במקרי חירום. עוד מזכירה העירייה לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר אלה המחייבות אוורור וגם לפתוח מעט את ברז המים החמים, כדי למנוע קפיאת מים בצינורות שגורמת להתבקעותם. "יש להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה, וכן מומלץ לקבע או לקשור חפצים שעלולים לעוף ולהוות מפגע".

במהלך היומיים הקרובים, תתבצענה הערכות מצב בראשות ראש העירייה משה ליאון. "עיריית ירושלים ערוכה להתמודדות עם מזג האוויר החורפי הצפוי בכל ההיבטים", מציין ליאון. "אנו מוכנים לכל תרחיש במטרה להעניק שירות מקצועי ומהיר. אני קורא לכל המבקרים שיגיעו לחוות וליהנות מהשלג הירושלמי, לכשיגיע, ולנהוג בזהירות ובבטחה".

כך נערכים לשלג בהתיישבות, בגוש עציון ובשומרון

במועצה האזורית גוש עציון ממשיכים להיערך לסופת השלגים בתיאום עם כלל הגורמים. חברת החשמל הציבה גנרטור בדרום מזרח הגוש ומחר יגיע צוות מטעמה לסיור באזור. במקביל, תפרוש חברת נתיבי ישראל כלי פינוי שלג במקומות המועדים על מנת לפתוח את הצירים שעשויים להחסם בשלג.

תלמידי מערכת החינוך בגוש קיבלו הודעה על קיצור יום הלימודים מחר, והוא יסתיים בשעה 13:15. הודעה בנוגע לקיום לימודים ביום חמישי תצא מאוחר יותר בהתאם להערכות ולהתקדמות הסופה. במועצה ממליצים לנהגים להקדים את הנסיעה על הצירים לשעות הצהריים על מנת להימנע מצירים חסומים ומצבים מסוכנים.

במועצה האזורית שומרון נערכים לשלג שיירד במקומות הגבוהים, ביישובי גב ההר: יצהר הר ברכה וכן במגדלים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הנחה להיערך למתן מענה ביישובים לאירועי חירום ולתקלות חשמל. מטה חירום מועצתי נפתח, נעשתה הערכות מול חברת נתיבי ישראל, מקורות חברת חשמל וכוחות הבטחון. כמו כן אגף בטחון אגף שפ"ע אגף הנדסה חינוך ורווחה במועצה נערכים למתן מענה. המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג. כמו כן ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ וסוכם כי נתיבי ישראל יגבירו כמות כלים לפילוס שלג לטובת המקומות הגבוהים בשומרון.

הורכבו שרשראות שלג לאמבולנסים, לישובים בסבירות גבוהה לשלג. מגדלים, יצהר, הר ברכה, נפתח חפ"ק, שוריינו גנרטורים לישובים בגב ההר לצורך הכנת מועדון בכל ישוב שישמש כ "נקודה חמה" שיש בו חיבור חשמל וחימום למקרה של הפסקות חשמל ישוביות. התקיימו הערכות מצב בישובים, צוותי חירום ישוביים נערכים למתן מענה למשפחות בגבעות המרוחקות.

בצפון מתכוננים: היכן ייערם השלג לגובה של 40 ס"מ?

שיא המערכת החורפית והשלג – כמובן בצפון הארץ. ברמת הגולן עשויים להגיע גם ל-40 ס"מ של שלג עד ליום שישי; בערי הגליל כמו צפת, בית ג'ן ומקומות אחרים – צפויים לרדת 20-10 ס"מ של שלג. כבר מחר מבטלים את הלימודים ביישובים באזור מרכז וצפון רמת הגולן, באזור הגליל מבטלים את כל הפעילויות החל מ-12:00 בצהריים.

בצפת כינסו את מטה החירום ובהתאם לתחזיות – הודיע ראש העירייה, שוקי אוחנה, על גיוס כלל בעלי התפקיד הפועלים בחירום. "אני קורא לתושבים להעירך מבעוד מועד, להקדים סידורים, קניות והגעה לבית ביום רביעי עד שעות הצהרים", אמר אוחנה והוסיף כי היערכות מוקדמת של תושבים תאפשר למערך החירום העירוני לטפל בקריאות חירום מצילות חיים בלבד.

הנחיות המשטרה לציבור לבטיחות בעת הסופה:

• מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

• יש להימנע מכניסה לחניונים ומפלסים תת קרקעיים בעת אירועי גשם משמעותיים. אין להיכנס למעליות במפלסים תת קרקעיים ואין לשהות בחניונים.

• הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.

• רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

• מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:

• יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

• יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

• כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גדל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

• יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

• יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

• יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

• יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

• שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

• בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

הסופה 'אלפיס' מתחילה: אורי בץ מסביר מה בדיוק צפוי לנו • האזינו

שימו לב: מתי יפסיקו את שירותי התחבורה הציבורית בגלל השלג?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture