צילום: דוברות המשטרה

במשטרה נערכו לסופת "אלפיס" עם חסימת כבישים; הרשימה המלאה

הסופה שכבר מכה ברחבי רמת הגולן, צפויה להתפשט בהמשך לאזור צפת, ואחרי הצהריים לירושלים וסביבתה. במשטרת ישראל נערכו בהתאם עם חסימת כבישים - ועם הנחיות מיוחדות לציבור כיצד להתנהג בסופה ומהם כללי הזהירות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נוכח מזג האוויר החורפי הצפוי להיום, עם סופת "אלפיס" שהגיעה לישראל, משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך ושמירה על חייהם וביטחונם של התושבים.

במשטרה חסמו מספר כבישים וצמתים מטעמי בטיחות. הצירים שיחסמו לתנועה ברמת הגולן בשל תנאי מזג האוויר – הם צומת הטנק בכביש 99, צומת מצוק עורבים בכביש 959, צומת קדמת צבי צפון בכביש 91, צומת המפלים בכביש 87, וחסימת צומת רמת מגשימים בכביש 98.

משטרת ישראל תפרסם כל העת מידע בגין חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

כמו כן יש לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה לבעלי רכבי השטח, טרקטורונים ואופנועי שטח, התנאים קיצוניים, הזרימה בנחלים בעוצמות לא רגילות. יש להימנע מכניסה לאיזורים מוצפים ומסוכן ביותר לחצות נחלים זורמים.

במשטרה מדגישים כי קשה מאוד להעריך את עוצמת הזרימה והיא עשויה להתגבר בפתאומיות. מומלץ להישאר בבית ולדחות את הטיולים עד לאחר הפסקת הגשמים. אין להתקרב למפגעים שנוצרים כתוצאה ממזג האוויר הסוער, ובכל מקרה לדווח לרשויות אודות כל מפגע שעלול להוות סכנה לציבור ולמשתמשי הדרך בפרט.

הערכות המשטרה כוללת תאום מול כלל גופי החירום וההצלה והכנת כוחות שיגיעו למוקדים בהם יידרש טיפול מידי כתוצאה ממפגעי מזג האוויר וזאת בכדי למנוע מפגעי בטיחות ופגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך. במקרים של חסימות צירים כתוצאה משלג שיערם, יתבצע שימוש בכלים הנדסיים לפינוי השלג ופתיחת הצירים, כמו גם מיקוד מאמץ לחילוץ אזרחים שנתקעו.

"משטרת ישראל ערוכה לתת מענה ביחד עם כלל גופי החירום וההצלה לתרחישים שיגרמו כתוצאה ממזג האוויר הסוער, בדגש על מניעת פגיעות בנפש, הצלת חיי אדם, חילוץ לכודים, מתן מידע שוטף לציבור, הכוונה וחסימה של צירי תנועה בהם קיימת סכנת החלקה ממשית", נמסר מטעם המשטרה.

להלן כללי בטיחות לנהיגה במזג האוויר סוער:

בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש • יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים • יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג • יש לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם • יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

בעת הנהיגה ברכב:

יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות • יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה • כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים • יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד • שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזור מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

במצב של הצטברות שלג על הציר:

נהיגה על שלג שנערם מהווה סכנה לנהג וליתר משתמשי הדרך בשל סכנת החלקה. יש להימנע מנסיעה על ציר מושלג ובכל מקרה לנהוג במהירות נמוכה שתאפשר זמן תגובה סביר לנהג, להימנע מעצירות פתע ולשמור מרחק מהרכב שמלפנים.

בתנאי ראות קשים במיוחד בשל מזג האוויר הסוער או תקלה ברכב – יש להימנע מנהיגה ובמידת הצורך לעצור בצד הדרך במקום בטוח • שלג שנערם מושך אליו אזרחים רבים ובפרט ילדים – על כן, יש לוודא כי בכל מקרה ננקטים כלל אמצעי הזהירות והבטיחות בדרכים ובכלל, בכדי למנוע היפגעות מכלל גורמי הסיכון הקיימים במזג האוויר הסוער

בכל מצב חירום בדרכים ובכלל – יש להתקשר בהקדם למוקד 100 של משטרת ישראל. זכרו: שמירה על כללי הבטיחות ונהיגה נכונה יכולים להציל חיים – אנא סעו בזהירות והימנעו מנסיעה שלא לצורך במזג האוויר הסוער.


צילומים: דוברות המשטרה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טירוף !!! בארה"ב ובאירופה יורד שלג כל השנה ואין שום חסימה
בישראל שנת 2022 חוסמים את כל המדינה על כל שני פתיתי שלג
זה פשוט קורע מצחוק !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture