Nati Shohat/Flash90.

בימים הכי קרים של השנה: תושבים חרדים מנותקים שעות ארוכות מהחשמל

כבר מספר שבועות, למרות הסופה והקור, תושבי השכונות החרדיות בירושלים, באזור בר אילן והבוכרים, סובלים מהפסקות חשמל על בסיס כמעט יומי - והם זועמים: "אנחנו סוג ג'" • בחברת חשמל הסבירו כי מדובר בעבודות יזומות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כבר שלושה שבועות שתושבי השכונות החרדיות, הבוכרים ונווה צבי בירושלים, סובלים מהפסקות חשמל על בסיס יומי. התושבים בשכונה זועמים וטוענים לאפליה מצד חברת החשמל כיוון שהם חרדים – כך מדווחים היום (רביעי) בחדשות 12.

תושב השכונה אבשלום שרבב, סיפר ל-N12: "אחותי נכה, 100 אחוז נכות, היא עברה עכשיו ניתוחים קשים וכל יום יש קור. מ-18:00 עד 1 בלילה, כל יום ממש. זה פשוט לא ייתכן. אנחנו דורשים שלא ייקחו לנו את הדברים האלה שמגיעים לנו. זה חייב להיפסק".

אישה תושבת רחוב אדוניהו הכהן סיפרה ל-N12: "אני ממש סובלת מזה. במשך שלושה שבועות, יש פה יום יום הפסקות חשמל תמידיות. אפילו בערב שבת הייתה הפסקה למשך כמה שעות. פנינו לחברת חשמל ופשוט אין עם מי לדבר ואין מה לעשות. אני בטוחה שאם היינו גרים ברחביה או באזור יותר יוקרתי ופחות חרדי היינו מקבלים באותה שנייה את השירות שמגיע לנו, אבל אנחנו אזרחים סוג ג'. אנחנו משלמים מאה אחוז ארנונה, חשמל והכול חוקי מאה אחוז, אז כנראה שאנחנו באמת אזרחים סוג ג', לאזרחים אחרים כנראה מגיע יותר מאיתנו".

משה דויטש, תושב רחוב בר אילן בירושלים סיפר סיפור דומה: "כבר שלושה שבועות שיש לנו הפסקות חשמל, במיוחד בשעות הערב שהן השעות הקרות ביותר וכאן בירושלים באמת מאוד קר. יש פה נשים, ילדים קטנים וכל מיני חולים שחיים על כל מיני אמצעים חשמליים. חברת חשמל מתעללת בנו כי לא אכפת להם משום דבר, זה בלתי נסבל. מה שאנחנו רוצים זה שהם פשוט יטפלו בזה ושלא יתנו לאנשים פה לקפוא מקור בימים קרים כאלה. אנחנו מקווים ומצפים לראות אותם בקרוב כדי שיבואו לתקן את הבעיות האלה כבר".

דויטש ממשיך: "בלילות, במיוחד שהמעלות יכולות להגיע כאן לאפס, אנחנו פשוט קופאים מקור. יש כאן אנשים שחייבים את החשמל בשביל להחיות את עצמם וברגע שיש הפסקת חשמל כל לילה, אז פשוט מאוד הורגים את הבן אדם הזה וזה פשוט לא יכול להימשך. אני בטוח שאם זה היה במקום אחר, מקום יוקרתי יותר, זה פשוט לא היה קורה. כאן אצלנו הם יכולים לעשות מה שהם רוצים והם לא עושים שום פעולה על מנת להקל על האנשים. מדובר על מאות משפחות שכל לילה סובלות מזה, וזה באמת כל לילה, לא מדלג על אף יום. זה קורה כי לאף אחד לא אכפת מאיתנו. זה פוגע לנו באופן אנוש באורח החיים. זה פשוט מצב בלתי נסבל".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "על מנת לשדרג את רשת החשמל באזור בר-אילן ולעמוד בביקושים הגבוהים במזג האוויר הקיצון ולהקטין את העומסים, חברת החשמל מבצעת באופן יזום עבודות ברשת החשמל. זאת, בשכונת הבוכרים – רחובות אברהם תלמודי ורבינו גרשום. מדובר בעבודה הכוללת הוספת שנאי והמרת הרשת מעילית לתת קרקעית. כל העבודות תואמו עם עיריית ירושלים. נציין, שחברת החשמל פועלת מהשבוע שעבר ועד לתום שבוע זה בכוחות מתוגברים ובמשמרות 12/12. אנו מתנצלים על אי הנוחות אך עושים כל מאמץ ומשקיעים משאבים רבים כדי לספק חשמל אמין, זמין ואיכותי יותר לתושבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה הכל בגלל הרכבת הקללה

הכל בגלל הרכבת
חייבים להפסיק את עבודות הרכבת תיכף ומיד

הרכבת תביא איכות חיים לתושבים, הפקקים בבר אילן ירמיהו הם בלתי נסבלים.

חברת החשמל שקרנית!
כשסוף סוף קיבלתי מענה אנושי בטלפון לטענותיי על שלא הודיעו כלום על הפסקת החשמל מהבוקר עד רדת הערב, הם ענו לי שמדובר ב"תקלה" בעוד שראינו היטב את הכלים הכבדים מגיעים ואחר כך הפסיקו את החשמל באזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture