Olivier Fitoussi/Flash90

כך אלרעי-פרייס פעלה מאחורי הגב של בנט שדהר למתווה המסוכן

ראש שירותי בריאות הציבור ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שוחחו בימים האחרונים מבלי שרה"מ ושרת החינוך ידעו - אחרי ההחלטה על המתווה הורתה בן דויד למורים ולגננות להיעדר מחר מהעבודה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בניגוד למדיניות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שוחחה בימים האחרונים עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד במטרה ליצור לחץ שיוביל לדחיית מתווה הבידודים בבתי הספר, כך פורסם הערב (רביעי) ב'ווינט'.

לפי הפרסום שהתבסס על גורמים המעורים בנושא, ד"ר אלרעי-פרייס פנתה לבן דויד בלי תיאום עם משרד החינוך, כדי לשכנעה עד כמה חמור המתווה שמקדם הדרג הפוליטי בניגוד לעמדת אנשי המקצוע.

הערב מתברר שבקשתה של ראש שירותי בריאות הציבור נענתה לאחר שבן דויד פרסמה עמדה נחרצת שתומכת בדחיית הבידודים וקראה למורים ולגננות שלא להגיע מחר לעבודה. "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה", אמרה בן דויד שהבהירה כי המתווה לא כולל את החינוך המיוחד. "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים", כתבה.

גורם המעורה בפרטים צוטט בדיווח טוען כי "הופעלו לחצים על בן דויד מצד משרד הבריאות". גורמים נוספים במשרד הבריאות אישרו כי אכן התקיימו שיחות בין השתיים. כאמור, בן דויד אכן נענתה לקריאת אלרעי-פרייס ופרסמה היום מכתב בו הודיעה כי היא תומכת בדחייה. למרות זאת המהלך נבלם על ידי בנט והורוביץ שתמכו ביישום הביטול במועד המקורי.

"הסתדרות המורים קוראת לכם לדחות את מתווה הבידודים במערכת החינוך שאמור להיכנס לתוקפו מחר לאור התבטאויות של בכירים במערכת הבריאות", נכתב בהודעה שפורסמה מוקדם יותר על ידי מזכ"לית הסתדרות המורים, עוד בטרם התקבלה ההחלטה הסופית שהביאה להודעה הדרמטית של בן דויד בה קראה למורים ולגננות שלא להגיע מחר לגנים ולבתי הספר.

בן דויד הוסיפה במכתב: "המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה ואין לאיש דרך לדעת על כך. ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה, תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים. אנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על מערכת החינוך פתוחה, המנהלים וכל עובדי ההוראה נרתמים לכך למרות כל הקשיים והנטל הכבד המוטל על כתפיהם וכל זאת למען ילדי ישראל לאור מצבם הנפשי והרגשי ועל כך יש להוקיר להם תודה. אני קוראת לכם להתעשת ולבטל את החלטתכם ליישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים".

מטעמה של אלרעי-פרייס נמסר כי "מזכ"לית ההסתדרות התקשרה הבוקר לד"ר אלרעי פרייס להבין מה עמדת בכירי המשרד לגבי ביטול הבידודים. ד"ר אלרעי פרייס אמרה את עמדתה כפי שהובעה גם לדרג מקבלי ההחלטות".

משרד הבריאות נמסר: "‏בהמשך לפרסום השגוי מהערב. משרד הבריאות מבקש להבהיר כי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לא ביקשה מיפה בן דוד, ולו ברמיזה, לפעול נגד יישומו של מתווה החינוך. ‏השתיים שוחחו מוקדם הבוקר, לבקשתה של בן דוד, ובמהלך השיחה הבעיה הד"ר אלרעי פרייס את עמדתה, כפי שעשתה לאורך כל השבוע האחרון גם בדיונים המקצועיים. כל השאר – ספינים שמטרתם להכפיש".

מהסתדרות המורים טרם נמסרה תגובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עוד התקשורת צריכה לעשות כדי שתבינו שהיא מגויסת? אז הנה למי שעוד לא הבין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture