משרד החינוך במרוץ למנוע את שביתת הפתע של המורים והגננות

Yossi Aloni/Flash90

משרד החינוך במרוץ למנוע את שביתת הפתע של המורים והגננות

אחרי ההודעה הדרמטית של מזכ"לית הסתדרות המורים כי בעקבות ביטול הבידודים היא הורתה לצוותים החינוכיים להיעדר מהעבודה מחר, במשרד החינוך פועלים להוצאת צווי מניעה שיכריחו את המורים והגננות להתייצב

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במשרד החינוך פועלים הערב (רביעי) במרץ נגד הזמן להוצאת צווי מניעה נגד המחאה של הסתדרות המורים במטרה להבטיח את התייצבות המורים והגננות מחר לעבודה, זאת לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד פרסמה מוקדם יותר הערב הודעה דרמטית על השבתה לא רשמית של הלימודים.

במשרד החינוך מתכננים לפנות לבית הדין הארצי לעבודה עוד הלילה. יו"ר הנהגת ההורים, מירום שיף, תקף את בן דויד ואמר: "במדינת ישראל חיילים לא בורחים משדה המערכה. במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים. במדינת ישראל, מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם. את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות, האגו וכיפופי הידיים, יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד, אחרי שנתיים מזוויעות".

מוסדות החינוך של חב"ד הודיעו לרבבות תלמידיהם כי הלימודים כרגיל וכי אין מקום לשביתה. מוסדות החינוך של חב"ד, בהם מתחנכים רבבות תלמידים, מיהרו להבהיר כי הם לוקחים אחריות ולא ישתפו פעולה עם השביתה. "מובן וגם פשוט שבמוסדות הרשת – גני ילדים, בתי ספר ותלמודי תורה, אין מקום בשום מקרה להשבתה של ימי ושעות לימודים חלילה, בהתאם להוראתו הברורה של הרבי זי"ע", נכתב במכתב מיוחד של הנהלת הרשת, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, לכלל המנהלים והמנהלות, "בכל מצב המוסדות יפעלו כרגיל וחשוב לעדכן על כך את הורי התלמידים".

בהנהלת רשת חב"ד, צירפו למנהלים ולמנהלות ציטוט ממכתבו של כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א בנוגע לנזק החינוכי מהשביתות: "ממיעוט שעות הוראה סובלים התלמידים-ות בני ובנות ישראל כשרים, ואם אפילו עשתה הנהלת… איזה אי צדק בזה, אין כל הצדקה לענוש את התלמידים-ות, ובפרט עונש כזה, שלא תמיד אפשר לתקנו, כי הזמן הוא אבדה שאינה חוזרת בכלל, ובפרט שעות החינוך של ילדים וילדות שכל שעה במשך זמן החינוך שקולה היא כנגד משך זמן כמה פעמים ככה בזמן בגרות האדם".

כזכור, לאחר שמשרד הבריאות עדכן הצהריים כי מחר, יום חמישי, תיכנס לתוקף מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך, לפיו כל התלמידים יחוייבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי אך יהיו פטורים מבידוד מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שלחה הוראה למורים שלא להגיע מחר לבתי הספר ולגנים בעקבות החלטת הממשלה לבטל ממחר את מתווה הבידודים במערכת החינוך.

"עובדות ועובדי הוראה יקרים, לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה – אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. בן דויד ציינה כי במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בכתות חנ"מ בבתי ספר רגילים – יצטרפו למחאה. "אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים", חתמה בן דויד את המכתב.

גם יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית, דורית חזן, תקפה את הממשלה ומסרה בעקבות מתווה הבידודים: "גננות מחוסנות חולות, גנים נסגרים והממשלה ממשיכה להפקיר את הגננות. מאות גננות שחוסנו ונדבקו מעידות על תשישות וכאבים עזים גם לאחר החלמה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תפסיק להפקיר את הגננות בשטח".

לפי המתווה אותו סיכמו ראש הממשלה, שר הבריאות ושרת החינוך, תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. לאחר ביצוע הבדיקה, נדרש התלמיד או אחד מהוריו לדווח על כך בפורטל משרד החינוך. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא (5 ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

במשרד הבריאות הדגישו כי תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים – מי שחולה נשאר בבית. במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים) – מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה. תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון – יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

לפי הסיכום, מחר, יום חמישי, נדרשים כל תלמידי ישראל לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים. המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים; בתי ספר יסודיים; חטיבות הביניים והתיכונים; ישיבות ופנימיות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture