Mendy Hechtman/Flash90

יפה בן דוד מגיבה לחוקים שמקדמת הממשלה נגדה: "זה פופוליזם"

הקרב על מתווה הבידודים במערכת החינוך הגיע אמש לשיאו כאשר בארגון המורים הכריזו על שביתה - בעקבות ביטול המתווה. בממשלה מקדמים נגד יו''ר הארגון שלושה חוקים שונים, ובן דוד תוקפת: "הכי קל לתקוף את עובדי ההוראה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שניסתה אמש לעצור את ביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך, באמצעות הוראה כיו"ר הסתדרות ארגוני המורים על שביתת המורים, דווח הערב (חמישי) כי חברי הקואליציה יקדמו נגד הגב' יפה בן דוד שלושה חוקים שונים שנועדו להגביל את כוחה. בן דוד הגיבה לראשונה לחוקים שיקודמו נגדה: "פופוליזם".

"אני לא רואה שהחוקים הללו יקרו. עם כל הכבוד, שכל חבר כנסת ייצג את המטרות שלשמם הוא נבחר ואחר כך יתעסק עם ציבור עובדי ההוראה", האשימה בן דוד. "הכי קל למי שרוצה לעשות פופוליזם – אז הוא יוצא נגד עובדי ההוראה. מרבית העובדים לא יושפעו כלל מהחוקים הללו, הם יישארו איתנו", הוסיפה בן דוד.

כזכור, בן דוד הוציאה אמש הוראת שביתה לאחר אישור ביטול מתווה הבידודים בממשלה – אך נבלמה על ידי שרת החינוך שהצליחה להוציא מבית המשפט צו מניעה. הערב חושפת בן דוד, כי בממשלה עשו 'זיגזג' בכל הקשור לביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך.

"לפני שבוע הדרג המקצועי של משרד הבריאות חשב כי ניתן לבטל את הבידודים במערכת החינוך. לא חלקנו עליהם כי הם המומחים לבריאות. מה שקרה זה שאתמול בבוקר הם שינו את דעתם והדרג המקצועי חשב שמסוכן לבטל את הבידודים", סיפרה בן דוד.

יו"ר התסדרות ארגוני המורים המשיכה לספר: "מה שקרה, זה שבנט ובכירי מערכת הבריאות התכנסו לפנות ערב, והחליטו שלא לדחות את ביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך וכניסתה לתוקף של מתווה הבדיקות. לכן התכנסו בארגון מיד אחרי ההחלטה – והחלטנו לצאת בצעדי מחאה".

הערב יצאה להגנתה, מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים לא החמיצה בתקופת משבר הקורונה אף הזדמנות להעמיד את טובת הילדים על פני שיקולים אינטרסנטיים צרים", אמרה שיף.

"בתור מי שמצהירה בכל הזדמנות שהיא מייצגת אך ורק את האינטרסים של המורים, המציאות מוכיחה שהיא מנותקת מהשטח. אנחנו מדברים עם מנהלים ועם מורים שעושים מלאכת קודש למען הילדים ולמען השארת מערכת החינוך פתוחה, שנאלצים לפעול מאחורי גבה של יפה בן דוד שיודעת לומר רק דבר אחד – לא, לכל פיתרון (אלא אם הוא משרת את האינטרסים שלה)", הוסיפה.

"כמו למשל הגמישות המופלאה שגילתה לאחר חופשת חנוכה כשכל מי שחזר מחו״ל נאלץ להיות בבידוד, פרט למורים שחזרו ללמד בלי שום בעיה. מדוע אז, לא הייתה בעיה עם ביטול הבידודים וכעת יש. די להעמדת הפנים, די למוסר הכפול. למיליוני תלמידי ישראל, להורי ישראל ולצוותים החינוכיים מגיע יותר", חתמה שיף את דבריה.

כזכור, מוקדם יותר הערב תקפה את בן דוד, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "יפה בן דוד מרסקת את השיגרה השברירית של הילדים וההורים ופוגעת בהם. היא ידעה על המתווה, שמקובל על מומחים רבים, במשך שבוע והסכימה לו. התנהלותה לא משקפת את מסירות המורים בשטח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture