עקב המחסור בערכות: נשקל פטור מבדיקות לתלמידים מחוסנים; הבוקר הלימודים כרגיל

Noam Revkin Fenton/Flash90

עקב המחסור בערכות: נשקל פטור מבדיקות לתלמידים מחוסנים; הבוקר הלימודים כרגיל

משרד הבריאות בוחן פטור מבדיקות לתלמידים מחוסנים • משרד החינוך ידון עדן עם הסתדרות המורים על החזרה הצפויה מחר ללימודים במסגרת מתווה הבדיקות הממשלתי החדש שנקבע במקום נוהל בידודי התלמידים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בזמן שעשרות אלפים נדבקים מדי יום בקורונה, מתווה הלימודים החדש לצד הקורונה, שהחל ברקע האיומים על השבתה מצד הסתדרות המורים, מתחיל את השבוע הראשון שלו – למרות שבמשרד הבריאות טרם סיפקו ערכות בדיקה כפי שהתחייבו במסגרת המתווה.

בעקבות המחסור, במשרד הבריאות שוקלים לשנות את המתווה החדש ולהמליץ שתלמידים עם חיסון בתוקף לא יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – ולמעשה יוכלו להגיע לבית הספר ללא תלות בתוצאה שלהן.

מדובר בעוד שינוי הנחיות בסדרת שינויים שמבצע המשרד ללא קשר להחלטות המקצועיות אלא בעיקר בשל תנאיי השוק. כזכור, לפי המתווה החדש, תלמידים שנחשפו לחולה מאומת אינם נדרשים להיכנס לבידוד, בכפוף לביצוע שתי בדיקות אנטיגן ביתיות ביום ראשון וביום רביעי. עקב המחסור בבדיקות גם הבוקר (ראשון) לא תהיה חובת הצגת תוצאת בדיקה.

ממשרד החינוך נמסר כי הסיבה היא מחסור ערכות בארץ, וכי הגורם האחראי על הרכש שלהן הוא משרד הבריאות. לכן הדגישו במשרד החינוך כי דיווח על בדיקה לא יהיה תנאי כניסה למוסד החינוכי הבוקר: "בהתאם להנחיות משרד החינוך, תלמידים שאין ברשותם ערכת בדיקה ומרגישים טוב יגיעו לבית הספר ויחלו בבדיקות עם קבלתן בהתאם למתווה".

בתוך כך, משרד החינוך מנהל מגעים מול הסתדרות המורים, בניסיון להגיע להבנות בנושא. כזכור, איומי השביתה החלו בעקבות ההכרה על המתווה החדש, 'בודקים ולומדים' עליו הכריזו ראש הממשלה, שר הבריאות ושרת החינוך, במסגרתו תלמידים לא ייכנסו לבידוד בעת חשיפה לחולה מאומת – אלא יבואו למוסדות החינוך בהתאם לתוצאות הבדיקות.

הסתדרות המורים הודיעה על התנגדות בשל סיכון חיי המורים, ויו"ר ההסתדרות, יפה בן דוד, הכריזה על שביתה – שבוטלה בהוראת בית הדין לעבודה בשל העובדה שהיא הוכרזה בפרק זמן קצר לפני תחילת השביתה בפועל.

למרות צו המניעה, יפה בן דויד כתבה לעובדי ההוראה: "צדקנו!". בעדכון ששלחה ציינה בן דויד: "בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע שהסתדרות המורים נקטה במחאה לגיטימית. מדובר בהחלטה תקדימית משום שלראשונה קבע בית הדין כי למרות שיש החלטת ממשלה בתוקף, המדינה מחויבת לדון עם הסתדרות המורים באופן יישום ההחלטה".

לדבריה, "החלטה זו מוכיחה כי לא ניתן לדלג על עובדי ההוראה ולקבל החלטות חד- צדדיות שנוגעות לבריאותנו מעל הראש שלנו. אני מבקשת להודות לכם על התמיכה הרחבה, שיתוף הפעולה והרוח הגבית. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להמשיך ולהגן על בריאותכם ושלומכם".

בית הדין קבע כי על הצדדים להתחיל לדון בנושא, ולקיים מחר פגישה נוספת בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וגורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. על ההסתדרות לעדכן את בית הדין בהתקדמות המגעים הנוגעים לתוכנית הממשלתית עד ליום שני בשעה עשר בבוקר.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש טען אתמול כי המתווה לא מסכן את עובדי ההוראה. "המתווה מאזן בין הסיכון לתחלואה למניעת הנזק כתוצאה מפגיעה בלימודים וחיוני נוכח מאפייני זן אומיקרון", הסביר אש.

"אנחנו עוסקים בהוצאתו לפועל בצורה מתואמת, אנו בטוחים שחזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים. ברור שדאגתנו היא לבריאות הציבור כולו. יחד עם זאת, השינויים שיתקבלו יאפשרו לנו לנהל אותו בצורה מהודקת. נמשיך לעקוב אחר נתוני התחלואה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture