Tomer Neuberg/Flash90

בתום כהונה סוערת במיוחד – הממשלה נפרדה ממנדלבליט: "מילא תפקיד תחת מתקפה"

היועץ המשפטי לממשלה יסיים כהונה של שש שנים • בשלישי יחל עמית איסמן לשמש ממלא מקום • סער: "ברגעים היסטוריים היה לו תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת מעצורים - עמד על האמת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יסיים מחר את תפקידו לאחר כהונה סוערת של שש שנים כשרבים במחנה הימין טוענים שהיה ביקורתי במיוחד כלפי ממשלת נתניהו. במהלך ישיבת ממשלה היום (ראשון) נפרדו רה"מ בנט והשרים ממנדלבליט. ביום שלישי יחל עמית איסמן לשמש ממלא מקום עד חודש ימים, במקביל לתפקידו כפרקליט המדינה.

רה"מ בנט נפרד מהיועמ"ש מנדלבליט ואמר: "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד. אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים".

בנט הוסיף: "התפקיד שאתה מילאת בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה ועל אזרחיה בזירה הבינלאומית – שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש בשם ממשלת ישראל, להודות לך אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

שר המשפטים, גדעון סער, נפרד גם הוא מהיועמ"ש. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: "ברגעים היסטוריים היה לד"ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל. הוא מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת מעצורים, ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק – כך ייזכר. מנעוריו היה מגויס לשירות הציבור וביטחון המדינה. תודה אביחי! קיימת הנדר הבית"רי".

שר הביטחון ושר המשפטים לשעבר בני גנץ אמר בדברי פרידה מהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל –הוכחת את עוצמתה של הפרגמטיות והממלכתיות".

אחרי הישיבה התייחס גנץ לדברי הפרידה שלו ואמר: "בדבריי, אמרתי לו היום שכמי שמכיר אותו עוד מתקופת עבודתו בפרקליטות, אני יודע היטב עד כמה הוא תרם לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על הדמוקרטיה. כל זאת לעיתים תחת מתקפות קשות, מולן עמד ביושרה, בממלכתיות ובנאמנות למדינת ישראל ולאזרחיה".

"כשר המשפטים בממשלה הקודמת, ראיתי בעיניי כיצד הוא הגן על שלטון החוק. ברגעים דרמטיים למדינת ישראל, בהם היה מי שניסה לערער את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אביחי היה שם".

"יש כאלה שפירשו את האיפוק כחולשה, אך אני ראיתי בדיוק את ההיפך, איפוק שכל כולו עוצמה, ענייניות וביטחון בצדקת הדרך. איפוק שסייע לשמור על עצמאות מערכת המשפט. אביחי הוכיח בהתנהלותו הממלכתית לאורך הדרך בכל הסוגיות שעל הפרק, את עוצמתה של הפרגמטיות".

שר התקשורת יועז הנדל אמר בישיבת הממשלה כי "משרתי ציבור בישראל עובדים קשה וסופגים ביקורת קשה אבל הם מימוש החזון הציוני. מדינה ריבונית משלנו עם מוסדות משלנו, יועץ משפטי משלנו, משטרה, צבא ושופטים משלנו. מותר וצריך לבקר ולהתווכח על נושאים מקצועיים אסור לשכוח עד כמה הממלכתיות חשובה".

לדבריו, "אביחי מנדלבליט היה סמל הממלכתיות. היה מי שהתבלבל וחשב שבגלל הכיפה השחורה והזקן הוא שלו, של קבוצה או שבט אבל אביחי, וזו הגדולה שלו, היה שליח ציבור. של כלל הציבור, נציג המדינה ולא נציג משפחה או אדם. שומר הממלכתיות. ובכך היה גדול מתפקידו כיועץ משפטי. תודה לך אביחי על שירות ארוך שנים בצבא, כמזכיר ממשלה וכיועץ משפטי".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture