ח"הכ הפרובוק הפר את ההבטחה לנשיא וחולל שוב פרובוקציה בכותל המערבי

Sarah Schuman/FLASH90

קריב הפר את ההבטחה לנשיא וחולל שוב פרובוקציה בכותל המערבי

הקבוצה הפרובוקטיבית פרצה באלימות קשה את המתחם שיועד להן באזור הכותל ובכך הפרה שוב את כלל הסיכומים שנעשו עימם. הקבוצה פעלה באלימות נגד מתפללות אורתודוכסיות ודחפה אותן ביציאתן מהמתחם כשהן ביקשו להגיע לאבני הכותל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) הפר הבוקר (רביעי) את התחייבותו לנשיא המדינה יצחק הרצוג והגיע לרחבת הכותל המערבי יחד עם נציגי הרפורמים והקונסרבטיבים כדי לחולל פרובוקציה ומהומה ולהפריע לאלפי המתפללים המסורתיים בעיצומה של תפילת ראש חודש אדר א'.

מול נשות הפרובוקציה והרפורמים – הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש בכותל המערבי, מאות בנות חרדיות ודתיות שהגיע למקום בעשרות אוטובוסים כדי לחצוץ בין הכותל לנשות הפרובוקציה ונציגי הרפורמים ולא להפשר להם להפריע לתפילה ההמונית.

מנגד, נשות הפרובוקציה ונציגי הרפורמים התפרעו מול סדרני הכותל וניסו להתגרות בהם ולהפריע לעבודתם השוטפת לשמור על הסדר במקום והפריעו לתפילת האלפים בעזרת הגברים והנשים.

הקבוצה הפרובוקטיבית פרצה באלימות קשה את המתחם שיועד להן באזור הכותל ובכך הפרה שוב את כלל הסיכומים שנעשו עימם על ידי נשיא המדינה ומשרד המשפטים. הקבוצה פעלה באלימות נגד מתפללות אורתודוכסיות ודחפה אותן ביציאתן מהמתחם כשהן ביקשו להגיע לאבני הכותל.

עדי ראיה סיפרו כי קבוצת נשות הפרובוקציה הלהיטה את הרוחות והפרה בצורה מחפירה את הסדר הציבורי והפריעה למאות המתפללים והמתפללות שהגיעו הבוקר וביקשו להתפלל לכבוד ראש חודש אדר.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי הבוקר "קבוצה קטנה מאוד של נשים רפורמיות מ"נשות הכותל" בראשות ח"כ גלעד קריב הגיעו לרחבת הכותל המערבי והחריפו את מאבקם כפי שהצהירו בשבוע שעבר כי מטרתם הינה להגיע ולהפגין בכותל על השקפת עולמם בתחומי אופי הדת במדינת ישראל, והגיעו לאלימות פיזית".

"לצערנו", הוסיפו בקרן למורשת הכותל המערבי, "ח"כ גלעד קריב בחר להגיע לאירוע זה למרות פניית נשיא המדינה מר יצחק הרצוג אליו כי נוכחותו מלהיטה את הרוחות והופכת את רחבת הכותל המערבי לשדה קרב".

"הקרן למורשת הכותל המערבי פונה לכל מי שהכותל המערבי יקר להרחיק משריד בית מקדשנו מחלוקות והפגנות. יש לזעוק בכל מקום בעולם נגד המבקשים להחריב את הכותל המערבי וקדושתו", נכת בהודעה.

יצוין, כי אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי הפצירו כל העת בקבוצה זו להישאר במתחם שנעשה להן לטובת שמירה על הסדר הציבורי, אך הן בחרו בראשות הגברת יוכי רפפורט להתעמת מול האורטודוקסיות שהתפללו במקום ולהלהיט את הציבור כאות מחאה.

אורן הניג מנכ"ל מרכז ליב"ה שהביאו את האוטובוסים עם הבנות כדי להגן על קדושת המקום אמר בתגובה כי "קריב הרפורמי לא בוחל בשום דרך כדי לבזות בפומבי את קדושת הכותל המערבי, ובניגוד להבטחותיו לנשיא המדינה – הוא השתמש הבוקר בחסינותו לקיים פרובוקציה הזויה בעיצומה של תפילת ראש חודש, והכל בחסות ממשלת בנט – כהנא שהכריזה חורבן על המסורת והצביון היהודי".

"הכותל המערבי הוא הבית של כל עם ישראל. לא ניתן לחללו. נעמוד כחומה בצורה, חילונים, דתיים וחרדים ונמנע את החרפה. נעצור את המיעוט הרפורמי המבקש להשתלט על הדת בישראל ולזרוע הרס בגיור, בכשרות, בנישואין ובכותל המערבי. אני משבח את מאות "בנות ליב"ה" שהגיעו הבוקר מכל רחבי הארץ לתפילה בכותל כדי למנוע את חילול המקום הקדוש".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מבין למה נשות הכותל זו פרובוקציה…שיתפללו לפי דרכן.אין בזה שום בעיה הלכתית. מי שעושה פרובוקציה אלו החרדלים האלימים שעושים מעכבר הר. …

למה נשות הכותל זו פרובוקציה??? מספיק להיות פעם אחת בכותל בר"ח בשביל להבין את זה….
כשבן אדם מגיע למקום הוא מחוייב לכבד את כללי המקום גם אם זה לא לפי השקפת עולמו.
זה דבר אנושי בסיסי ביותר. לא צריך הרבה שכל להבין שאנשים שעושים בדווקא זה נקרא פרובוקציה.
"איזה מכובד? המכבד את הבריות", אנשים שלא מסוגלים לכבד את האחר, דבר ראשון זה מראה על חוסר הכבוד העצמי שלהן… וד"ל. חודש טוב ומבורך. והעיקר נזכה לבית המקדש השלם שיעשה שלום עלינו ועל כל ישראל!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture